МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Пил – шкідлива речовина.
Однією зі шкідливих речовин, яка часто знаходиться в повітрі на промислових підприємствах, є пил, що являє собою дрібні частки твердої речовини. Залежно від походження прийнято розрізняти органічний та неорганічний пил. До органічного відносять рослинний і тваринний пил. Неорганічним вважається металевий і мінеральний (кварц, азбест, цемент тощо) пил. За способом утворення розрізняють аерозолі дезінтеграції та аерозолі конденсації. Аерозолі дезінтеграції з’являються при дробленні якої-небудь твердої речовини. При цьому утворяться порошини різних розмірів неправильної форми (у вигляді уламків). Аерозолі конденсації виникають з парів металів, які при охолодженні перетворюються у тверді частки. При цьому розміри пилових часток значно менші, ніж при утворенні аерозолів дезінтеграції. При оцінці токсичної дії пилу необхідно враховувати такі фактори, як дисперсність, форма часток, розчинність, полярність, хімічний склад. За дисперсністю розрізняють пил: ◘ крупно дисперсний – частки розміром понад 10 мкм осідають у нерухомому повітрі зі зростаючою швидкістю; ◘ середньо дисперсний – частки розміром 10–5 мкм повільно осідають у нерухомому повітрі; ◘ дрібнодисперсний пил і дим – частки розміром менше 5 мкм майже не осідають і швидко розсіюються в оточуючому середовищі. Дрібнодисперсний пил становить для організму найбільшу небезпеку, оскільки проникає в легені й осідає в них. З огляду на різні форми часток, слід зазначити, що найбільш небезпечними є частки багатогранні з гострими зламоподібними виступами. Осідаючи у верхніх дихальних шляхах, вони викликають запалення тканевих кліток, що, у свою чергу, створює сприятливі умови для проникнення в організм збудників різних інфекційних захворювань. Залежно від хімічного складу пил може спричиняти отруйну чи механічну дію. Розчинність пилу у воді і тканевих рідинах може мати позитивне і негативне значення. Якщо пил не токсичний, то його гарна розчинність є позитивним чинником, бо сприяє швидкому видаленню пилу з легень. У випадку токсичності пилу його гарна розчинність виявляється негативною, тому що в цьому випадку токсичні речовини потрапляють у кров. Пил завдає шкідливої дії, головним чином, дихальним шляхам і легеням. При тривалій дії на людину можливі серйозні ураження всього організму. Великі часточки пилу, осідаючи у верхніх дихальних шляхах , викидаються з організму при кашлі і чиханні. При значній кількості дрібний пил осідає на стінках альвеол. У цих місцях відбувається рубцювання тканини і порушення обміну О2 ↔ СО2 , що призводить до розвитку такого захворювання, як пневмоконіоз (заміна легеневої тканини сполучною).
Лекція 3
Мета лекції: Розглянути терморегуляцію організму і наслідки її порушення. Нормування метеорологічних умов. Визначити раціональне виробниче освітлення.
Розділ 1.
|
||||||||
|