МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Еволюція теорії менеджментуСпроби систематизації управлінського досвіду були зроблені в першій половині XIX ст. в Англії. Перший своєрідний підручник з управління – книга англійського професора математики, інженера й підприємця Ч. Беббіджса «Економіка машин і виробництва» (1832). Основоположником науки соціального управління вважається американський інженер і дослідник Ф. Тейлор (1856 – 1915). Його погляди на управління відбиті в книзі «Основи наукового менеджменту» (1911). Запропонована ним система організації праці й управлінських відносин, названа організаційною школою, викликала організаційну революцію у сфері виробництва й управління ним. Іншим яскравим представником «організаційної школи» є Г.Форд (1863 – 1947), названий свого часу «автомобільним королем». Він створив систему, де перше місце займали техніка й технологія, до яких «вписували» людину. До класиків «організаційної школи» менеджменту також відносять: Г.Емерсона (1853 – 1931), що розробив людські принципи виробничої праці (постановка ідеалів або цілей, здоровий глузд, компетентна консультація, справедливе ставлення до персоналу, винагорода тощо); француза А.Файоля (1841 – 1925), що розробив теорію оперативного циклу управління (передбачення, організація, розпорядництво, координування й контроль). Після «організаційної школи», яку називають також «традиційною», з'явилася теорія «людських стосунків», основоположником якої був Е.Мейо (1880 – 1949), який вважав, що соціальне управління повинно ґрунтуватися на досягненнях наукової психології. Представники цієї школи (її ще називають «школою людини») розробили свій інструментарій управління, що сьогодні широко використовується на практиці: людські стосунки; умови роботи; стосунки «керівник – підлеглі»; стиль керівництва (лідерства); мотивація праці; психологічний клімат у групі (колективі) і його поліпшення. Один з найважливіших висновків у межах «школи людини» полягає в тому, що керівнику необхідно мати спеціальну управлінську підготовку, що включає поряд з іншими й «людинознавчі дисципліни», як-от: психологію керування, соціальну психологію, соціологію менеджменту, діловий етикет та інші. Наступна школа – кібернетична – зробила революційний вплив на розвиток науки й практики управління у всіх системах, у тому числі соціальних. Основоположник цієї школи – американський професор Н.Вінер (1894 – 1964), який свої ідеї виклав у книзі «Кібернетика, або управління і зв'язок у тварині й машині» (1948). Суть кібернетичної школи викладена в таких висновках: основою будь-якого виду управління є інформація й пов'язані з нею процеси зібрання, опрацювання, передачі, видачі, збереження, зміни та ін.; управлінська праця – це праця, в основі якої лежить інформація; без інформації немає керування; хто володіє інформацією, той і управляє; управління – це не море, а океан інформації. Поряд з революційними «управлінськими школами» існує ще школа, що «йшла від практики», – емпірична школа. Саме ця школа привнесла нові форми й методи навчання і насамперед менеджменту – розробку, аналіз конкретних ситуацій і прийняття рішень. І, нарешті, ще один напрямок, що зробив значний внесок у науку й практику соціального управління – школа соціальних систем. Ця школа виробила власний інструмент – системний підхід – це аналіз, моделювання й рішення різних сторін (організаційна, психологічна, соціально-психологічна, економічна, політична, демографічна, інформаційна, технологічна, технічна, екологічна, етнічна, історична, комунікаційна й інші), що певним чином взаємопов’язані. Таким чином, соціальне управління, яке розглядається з погляду науки і практики, «напрацювало» велику кількість теорій, методів дослідження (діагностики), методик найрізноманітнішої спрямованості й змісту, підходів, аналогів, типових рішень, навчальних засобів і технологій [5, 4 – 10].
|
|||||||||
|