МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функції управлінняФункції управління – це види діяльності органів керування й посадових осіб, за допомогою яких вони впливають на об'єкт, яким керують. Необхідною умовою вивчення функцій керування є їхня класифікація. В основі класичної класифікації, яку вперше розробив А.Файоль, лежить чинник часу, і функції тут подано у вигляді системи послідовних етапів, або системи функцій триланкового керування. Її складають: · попереднє управління (цілепокладання, прогнозування, планування); · оперативне управління (організація, координація, керівництво, мотивація); · заключне управління (контроль, урахування, аналіз). У наш час функції поділяють на два види – загальні (основні) й конкретні (спеціалізовані, спеціальні). До загальних функцій відносять: прогнозування (науково-технічне й соціально-економічне), планування (науково-технічне, соціально-економічне й організаційне), організацію (має декілька значень), актуалізацію (стимулювання, мотивація), координацію, урахування й контроль. Практичний зміст загальних функцій полягає в тому, що вони охоплюють весь цикл управління (від постановки цілей, завдань у плануванні до наступного урахування, контролю фактичних результатів) і різноманітність конкретних функцій пов'язана з виконанням загальних. Конкретні функції, різноманітність яких обумовлена виконанням загальних функцій, з різним ступенем роздрібненості (що знаходить висвітлення в їхніх формулюваннях) відбивають потреби (поточні і перспективні) процесу управління даним об'єктом, його частиною або елементом. При визначенні конкретних функцій необхідно: 1) визначити склад функцій, які треба виконувати при управлінні (керівництві) даним об'єктом. Для цього використовуються аналоговий підхід, рекомендовані набори (переліки), модульний принцип (кількісно-якісні характеристики об'єктів і суб'єктів управління); 2) простежити відповідність функцій організаційній структурі або визначити організаційні форми, за допомогою яких будуть реалізуватися функції; 3) закріпити функції за допомогою регламентів – положень і посадових інструкцій. Розподіл і закріплення функцій відбувається за допомогою організаційно-виконавчої системи (ОВС), призначення якої – створити певність у роботі, тобто встановити, хто, що й протягом якого терміна повинен робити. Елементами організаційно-виконавчої системи є: · цілі, завдання (що необхідно виконати); · учасники (хто виконує роботу); · функції, обов'язки (що потрібно робити); · права (що можна робити); · відповідальність (оцінка дій і бездіяльності, гарантія виконання роботи); · час (у який термін виконується робота). ОВС використовується як при формуванні, уточненні організаційної структури, так і в повсякденній діяльності при організації виконання тих або інших завдань. ОВС створюється за допомогою регламентуючих засобів – положень і посадових інструкцій. Положення – це організаційно-юридичний документ, що регламентує діяльність різноманітних підрозділів і, як правило, складається з таких розділів: загальна частина; основні завдання; функції (обов'язки); права; організація управління; взаємозв'язки з іншими підрозділами; відповідальність. Іншим поширеним регламентом, за допомогою якого визначаються місце й діяльність працівників, є посадові інструкції. Розрізняють типові й індивідуальні посадові інструкції. Типові посадові інструкції розробляються щодо посад працівників, мають єдину структуру й забезпечують можливість індивідуалізації змісту. Їх наявність дозволяє скоротити час, який необхідний для упорядкування інструкцій, які враховують своєрідність даної системи і наявних посад. Індивідуальні посадові інструкції розробляються щодо конкретної посади (і навіть конкретної особі, що посідає ту чи іншу посаду) з урахуванням особливостей даного органу, підрозділу і працівника. Посадові інструкції як юридичні документи набувають чинності рішенням або керівника (затвердження інструкцій підписом; наказ про введення інструкцій), або органа управління. Найбільш характерними розділами інструкцій є вступ; загальна частина; посадові обов'язки; основні умови взаємозв'язку з іншими працівниками, підрозділами, організаціями; права; відповідальність; критерії оцінки діяльності [11, 337 – 340].
Автоматизація функцій у соціальній роботі У наш час в організації управління намітився перехід від командно-контрольної організації до організації, що базується інформаційно, організації спеціалістів. Система управління соціальною роботою, що базується інформаційно, припускає впровадження в управлінську діяльність автоматизованої інформаційної системи соціального захисту (АІС СЗ). Вона призначена для створення і введення на об'єктах інформаційно спільних баз даних (БД), що містять інформацію по всіх аспектах соціального захисту населення, і становить собою сукупність автоматизованих робочих місць (АРМ), орієнтованих на користувачів-непрограмістів, що працюють на своїх робочих місцях на персональній ЕОМ у діалоговому режимі. АІС СЗ повинна забезпечувати автоматизацію процесу збирання, накопичення, розрахунку, збереження, відновлення, передачі й відображення інформації; високий рівень інформаційної взаємодії всіх структур органів соціального захисту як по вертикалі, так і по горизонталі, що дозволить звільнити користувачів від виконання вручну великих обсягів робіт щодо запровадження й опрацювання інформації, збільшити оперативність формування текстових, виплатних, звітно-аналітичних документів і довідок. Найвищий ефект від автоматизації інформаційних технологій досягається при створенні єдиної міської інформаційної системи, що підтримує всі аспекти соціальної роботи. При цьому можливі два підходи: 1) упровадження єдиного програмного забезпечення для вирішення функціональних задач соціальної роботи на всіх рівнях; 2) створення єдиного інформаційного простору з уніфікованими вхідними й вихідними реквізитами, достатніми для інформаційного обміну між міськими підрозділами. У подальшому необхідні: · єдність підходів і стандартизація опису основного об'єкта соціальної роботи – людини; · обов'язковий перелік параметрів оціночно-діагностичної карти сім'ї й людини як її члена (розробити єдині класифікатори соціальних категорій людини, сім'ї, видів соціальної допомоги, соціальних закладів тощо. Їх застосування забезпечить однозначність і однаковість понятійного апарату, усуне суперечливість понять. Ці уніфіковані параметри повинні бути достатніми для інформаційної реалізації усіх функцій соціальної роботи); · ведення бібліотеки вихідних звітних форм на базі розроблених уніфікованих реквізитів і показників, що дозволять зняти проблеми ручного вводу й доопрацювання вихідної звітної інформації на всіх рівнях. Інформаційне забезпечення включає великий обсяг статистичної інформації, яку отримують у результаті узагальненого аналізу персональних даних. Статистична інформація є важливим стратегічним ресурсом управління, тому вона повинна бути захищена [5, 25 – 29].
|
||||||||
|