Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оцінка проектів методом перевірочного списку

Фактори Проекти
А Б В
Ступінь інновацій Добре середньо погано
Готовність до втілення середньо добре добре
Бар’єри для розвитку Добре погано погано
Забезпеченість матеріалами погано середньо добре
Забезпеченість кадрами добре погано погано

Зверніть увагу, що оцінки даються в якісному виді (обмірювані в порядковій шкалі). Будь-яка кількісна визначеність була б при подібних оцінках лише ілюзією.

Доцільно розділити фактори на “обов’язкові”, “необхідні” і “бажані”, тобто ввести ваги факторів, виражені в якісному виді. Правило ухвалення рішення може мати вигляд: “Форсуй планування тих стратегій, при яких всі обов’язкові фактори і щонайменше два необхідних відповідають оцінці “добре”.

При методі перевірочного списку, в якому як оцінки окремих факторів, так і вага факторів та способи прийняття рішень мають якісний характер, недоцільно вираховувати сумарну оцінку через середньоарифметичне.

Звичайно, з цифрами оперувати набагато легше, ніж з якісними оцінками. Недарма математики звичайно прагнуть перевести в цифри якісні фактори. Але при цьому, як ми знаємо з теорії вимірів, в остаточні висновки може бути внесений суб’єктивізм, пов’язаний з вибором способу переведення якісних оцінок у цифри.

Розглянемо умовний приклад по обчисленню і використанню єдиної сумарної оцінки. Нехай оцінки факторів 1 і 2 для проектів А і Б дані в табл. 3.2 (для простоти викладу ми опускаємо способи одержання чисельних значень і не розглядаємо погрішності цих значень).

Таблиця 3.2

Оцінка проектів методом сумарної бальної оцінки

Фактори Проекти
А Б
40 % 90 %
50 % 20 %

Для одержання сумарної оцінки необхідно знати ваги факторів. Нехай фактор 1 оцінюється експертами як удвічі більш важливий, ніж фактор 2. Оскільки сума ваг факторів повинна складати 1, то вага фактора 1 є 0,67, а фактора 2 – 0,33.

Сумарна оцінка за проектом А дорівнює:

0.67 х 40 % + 0,33 х 50 % = 26,8 % + 16,5 % = 43,3 % ,

а сумарна оцінка за проектом Б дорівнює:

0.67 х 90 % + 0,33 х 20 % = 60,3 % + 6,6 % = 66,9 % .

Однак одержання сумарних оцінок – тільки етап процесу прийняття рішень. Потрібний ще критерій добору: – якими проектами займатися, а якими – ні. Найпростіше формулювання полягає в завданні межі. Якщо сумарна оцінка проекту більше цієї межі, то пов’язана з ним робота з планування продовжується, якщо ж ні – він виключається з розгляду як неперспективний. Якщо в розглянутому випадку така межа обрана на рівні 55 %, то робота над проектом А припиняється, а над проектом Б – продовжується.

 




Переглядів: 246

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи середніх балів | Ситуаційне управління: сутність та методи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.