![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Увага до людини
Увага до виробництва Мал. 6.3. “Решітка менеджменту”
Лідерство – провідне положення окремої особистості чи соціальної групи, зумовлене більш ефективними результатами діяльності Лідерство – поняття, що здавна привертало увагу людей. До початку XX ст. найчастіше мова йшла про політичних лідерів. Так, книга Н.Мак’явеллі “Державець”, написана в XVI ст., по суті була книгою про лідерство й владу лідера. Не випадково в наші дні деякі теоретики управління намагаються застосувати ідеї Мак’явеллі до пояснення феноменів влади й лідерства в організаціях [4]. Дослідження лідерства пройшло кілька етапів. Перший характеризувався тим, що вчені намагалися визначити якості, якими повинен володіти ефективний лідер. Так народилася теорія лідерських якостей. Зокрема, американський дослідник Тід у 1935 р. опублікував книгу “Мистецтво лідерства”, в якій склав наступний перелік найбільш істотних якостей лідера: • фізична й емоційна витривалість; • розуміння призначення організації і напрямки її діяльності; • ентузіазм; • дружелюбність, приязнь і прихильність інших; • порядність. Однак теорія лідерських якостей не дала значних практичних результатів. Виявилося, що приблизно однаково успішні лідери можуть мати якості, які сильно відрізняються і навіть є взаємовиключними. Крім того, складений дослідниками список бажаних якостей ефективного лідера надто довгий: на практиці жодна людина не володіє повним їх набором. Інакше кажучи, надія на те, що можливо провести “інвентаризацію” лідерських якостей і на її основі підбирати лідерів, не виправдалась. Зміни, що відбуваються в наші дні в Україні й у світі, змушують по-новому подивитися на роль менеджера й дилему “менеджер чи лідер”. Тепер таке протиставлення вже не здається настільки очевидним: у міру становлення нової функції менеджменту – інноваційної – від менеджерів і всіх, хто займає вищі управлінські посади, вимагаються навички лідерства. В таблиці 6.3 наведено порівняння властивостей менеджера і лідера [4]. Таблиця 6.3 Відмінність менеджера від лідера
Однак чи можна сьогодні протиставляти якості й види діяльності, згадані в таблиці? Менеджер – професія масова, і якщо раніше, при обмеженій потребі в лідерах, можна було розраховувати, що лідери-самородки самі проб’ють собі дорогу, то тепер на порядку денному стоїть питання про їхню цілеспрямовану підготовку, а точніше, формування навичок лідерства практично в усіх менеджерів. Одним з найважливіших досягнень сучасної теорії лідерства є розуміння того факту, що універсально ефективний стиль лідерства – утопія. Лідерство в наші дні ситуаційне. Найважливіша проблема полягає в тому, які параметри ситуації є в той чи інший момент ключовими. У цілому проблему лідерства в сучасному менеджменті можна представити у виді “когнітивної карти”, показаної на мал. 6.4.
Мал. 6.4. “Когнітивна карта” лідерства
Важливим фактором у здійсненні лідером своїх функцій є його особистісні якості. Однак не даремно говорять, що кожна епоха висуває своїх лідерів: конкретна обстановка і динаміка зовнішнього середовища в значній мірі визначають успіх чи невдачу того чи іншого лідера. Поводження лідера і результати, яких він домагається, багато в чому залежать від зрілості послідовників, їхніх умінь і досвіду. Послідовники – члени групи, що визнають лідерство конкретної людини. Крім того, на долю лідера впливають як ситуаційні фактори (наприклад, вдалий чи невдалий збіг обставин), так і результати діяльності послідовників. Поводження лідера також є вирішальним чинником, від якого залежить робота організації та її успіх. Переглядів: 354
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|