МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Мета і завдання навчальної дисципліни1.1 Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогіка» є: - розкриття і усвідомлення мети, завдань, змісту і методів виховання дітей дошкільного віку в сім’ї та ДНЗ, підготовки їх до школи. 1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Педагогіка» є: - розвиток у майбутніх спеціалістів у галузі дошкільної освіти педагогічного мислення; - оволодіння надбаннями світової педагогічної думки та педагогічними традиціями українського народу, сучасними освітніми технологіями; - формування здатності до педагогічного осмислення явищ виховання, навчання і розвитку дитини в умовах родинно-суспільного виховання; - розвиток умінь педагогічної рефлексії та педагогічного прогнозування; - формування творчого підходу до педагогічної діяльності; - підготовка до практичного здійснення завдань педагога в сучасних умовах дошкільної освіти; - формування умінь самостійної роботи по вдосконаленню фахової майстерності. 1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні: знати: - основні педагогічні поняття і терміни; - державні документи про освіту, дошкільну освіту; - дидактичні принципи; - надбання світової та вітчизняної педагогічної думки; - сучасні освітні технології; - організаційні форми, методи і прийоми навчання та виховання дітей; - вимоги до проведення різних типів занять в ДНЗ; - передовий педагогічний досвід району, області, України; - форми роботи ДНЗ з батьками; - принципи, умови та методику планування освітньо-виховної роботи з дітьми; - основні документи, що визначають організацію і керівництво ДНЗ; - активні форми методичної роботи в ДНЗ; - форми зв’язку ДНЗ і школи, показники готовності дитини до навчання в школі; - види ігор та методику керівництва ними. вміти: - планувати і проводити навчально-виховну роботу в різних вікових групах; - організовувати заняття та інші форми навчання дітей; - керувати різними видами ігор та формами трудової діяльності дітей; - знаходити нові форми та методи навчання й виховання в нестандартних педагогічних ситуаціях; - діагностувати рівень розвитку дітей і проектувати систему заходів з метою корекції виховного процесу; - проводити режимні процеси, забезпечуючи індивідуальний розвиток кожної дитини; - у відповідності з сучасними вимогами готувати дітей до школи; - підбирати методи і прийоми навчання залежно від змісту навчального матеріалу, вікових та індивідуальних особливостей дітей; - забезпечувати комфортні умови для розвитку необхідних дитині моральних якостей особистості: колективізму, культури поведінки, чесності й правдивості, людяності, любові до Батьківщини; - організувати індивідуальні та колективні форми роботи з батьками з метою забезпечення єдності у навчанні та вихованні дітей; - самостійно займатися науково-дослідною роботою з використанням експериментальної технології; - підвищувати свій професійний рівень, інтенсивно здобувати освіту в процесі практичної діяльності в ДНЗ; - аналізувати діяльність вихователів, власну діяльність та діяльність своїх товаришів. Сформовані компетенції: 1. Особистісно-професійні: - цілеспрямованість, соціальна відповідальність, самоосвіта; - любов до дітей, інтерес та емоційно-ціннісне ставлення до професії вихователя; - професійна спрямованість (на дитину, її батьків, на себе); - інтерес до інноваційної діяльності та науково-дослідної роботи; - організаторські здібності, педагогічна емпатія; - творчість, активність, моральна зрілість, справедливість і об’єктивність, чесність, дисциплінованість. 2. Конструктивно-організаційні компетенції: - формування мети і завдань педагогічної діяльності; - планування роботи; - моделювання і керівництво різними видами діяльності дітей; - педагогічне управління поведінкою та активністю дітей. 3. Освітньо-виховні компетенції: - здійснення індивідуального підходу; - активізації пізнавальної діяльності дітей; - розвиток творчих здібностей дітей; - розробка конспектів різних видів діяльності дітей; - створення раціонального розвивального середовища; - швидка орієнтація в педагогічних ситуаціях. 4. Гностично-дослідницькі: - проектування розвитку особистості кожної дитини і дитячого колективу; - складання персоніфікованого плану розвитку, навчання і виховання дитини; - застосування дослідницьких методів професійної діяльності (спостереження, експеримент, анкетування та ін.); - засвоєння нових педагогічних технологій. 5. Діагностично-корекційні: - вивчення особистості дитини, колективу, діяльності дітей, педагога; - складання психолого-педагогічної характеристики на дитину, колектив; - педагогічна рефлексія. 6. Консультативно-координувальні: - забезпечення взаємодії ДНЗ і сім’ї; - використання педагогічно-доцільних форм роботи з батьками; - забезпечення наступності в роботі ДНЗ і школи.
У посібнику представлені опорні лекції з педагогіки. У додатках подано зразки конспектів режимних процесів, занять, ігрової, самостійної художньої, трудової діяльності, педагогічні ситуації для батьків. Посібник рекомендований студентам та викладачам у підготовці до лекцій, практичних занять.
|
||||||||
|