Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мета і завдання навчальної дисципліни

1.1 Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогіка» є:

- розкриття і усвідомлення мети, завдань, змісту і методів виховання дітей дошкільного віку в сім’ї та ДНЗ, підготовки їх до школи.

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Педагогіка» є:

- розвиток у майбутніх спеціалістів у галузі дошкільної освіти педагогічного мислення;

- оволодіння надбаннями світової педагогічної думки та педагогічними традиціями українського народу, сучасними освітніми технологіями;

- формування здатності до педагогічного осмислення явищ виховання, навчання і розвитку дитини в умовах родинно-суспільного виховання;

- розвиток умінь педагогічної рефлексії та педагогічного прогнозування;

- формування творчого підходу до педагогічної діяльності;

- підготовка до практичного здійснення завдань педагога в сучасних умовах дошкільної освіти;

- формування умінь самостійної роботи по вдосконаленню фахової майстерності.

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні: знати:

- основні педагогічні поняття і терміни;

- державні документи про освіту, дошкільну освіту;

- дидактичні принципи;

- надбання світової та вітчизняної педагогічної думки;

- сучасні освітні технології;

- організаційні форми, методи і прийоми навчання та виховання дітей;

- вимоги до проведення різних типів занять в ДНЗ;

- передовий педагогічний досвід району, області, України;

- форми роботи ДНЗ з батьками;

- принципи, умови та методику планування освітньо-виховної роботи з дітьми;

- основні документи, що визначають організацію і керівництво ДНЗ;

- активні форми методичної роботи в ДНЗ;

- форми зв’язку ДНЗ і школи, показники готовності дитини до навчання в школі;

- види ігор та методику керівництва ними.

вміти:

- планувати і проводити навчально-виховну роботу в різних вікових групах;

- організовувати заняття та інші форми навчання дітей;

- керувати різними видами ігор та формами трудової діяльності дітей;

- знаходити нові форми та методи навчання й виховання в нестандартних педагогічних ситуаціях;

- діагностувати рівень розвитку дітей і проектувати систему заходів з метою корекції виховного процесу;

- проводити режимні процеси, забезпечуючи індивідуальний розвиток кожної дитини;

- у відповідності з сучасними вимогами готувати дітей до школи;

- підбирати методи і прийоми навчання залежно від змісту навчального матеріалу, вікових та індивідуальних особливостей дітей;

- забезпечувати комфортні умови для розвитку необхідних дитині моральних якостей особистості: колективізму, культури поведінки, чесності й правдивості, людяності, любові до Батьківщини;

- організувати індивідуальні та колективні форми роботи з батьками з метою забезпечення єдності у навчанні та вихованні дітей;

- самостійно займатися науково-дослідною роботою з використанням експериментальної технології;

- підвищувати свій професійний рівень, інтенсивно здобувати освіту в процесі практичної діяльності в ДНЗ;

- аналізувати діяльність вихователів, власну діяльність та діяльність своїх товаришів.

Сформовані компетенції:

1. Особистісно-професійні:

- цілеспрямованість, соціальна відповідальність, самоосвіта;

- любов до дітей, інтерес та емоційно-ціннісне ставлення до професії вихователя;

- професійна спрямованість (на дитину, її батьків, на себе);

- інтерес до інноваційної діяльності та науково-дослідної роботи;

- організаторські здібності, педагогічна емпатія;

- творчість, активність, моральна зрілість, справедливість і об’єктивність, чесність, дисциплінованість.

2. Конструктивно-організаційні компетенції:

- формування мети і завдань педагогічної діяльності;

- планування роботи;

- моделювання і керівництво різними видами діяльності дітей;

- педагогічне управління поведінкою та активністю дітей.

3. Освітньо-виховні компетенції:

- здійснення індивідуального підходу;

- активізації пізнавальної діяльності дітей;

- розвиток творчих здібностей дітей;

- розробка конспектів різних видів діяльності дітей;

- створення раціонального розвивального середовища;

- швидка орієнтація в педагогічних ситуаціях.

4. Гностично-дослідницькі:

- проектування розвитку особистості кожної дитини і дитячого колективу;

- складання персоніфікованого плану розвитку, навчання і виховання дитини;

- застосування дослідницьких методів професійної діяльності (спостереження, експеримент, анкетування та ін.);

- засвоєння нових педагогічних технологій.

5. Діагностично-корекційні:

- вивчення особистості дитини, колективу, діяльності дітей, педагога;

- складання психолого-педагогічної характеристики на дитину, колектив;

- педагогічна рефлексія.

6. Консультативно-координувальні:

- забезпечення взаємодії ДНЗ і сім’ї;

- використання педагогічно-доцільних форм роботи з батьками;

- забезпечення наступності в роботі ДНЗ і школи.

 

У посібнику представлені опорні лекції з педагогіки. У додатках подано зразки конспектів режимних процесів, занять, ігрової, самостійної художньої, трудової діяльності, педагогічні ситуації для батьків. Посібник рекомендований студентам та викладачам у підготовці до лекцій, практичних занять.

 





Переглядів: 667

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Передмова | Тема: Вихователь сучасного дошкільного закладу, особливості його професії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.