Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Значення і завдання розумового виховання

План

1. Поняття і значення розумового виховання. Сучасні дослідження в галузі розумового виховання дітей.

2. Завдання розумового виховання дітей дошкільного віку.

3. Засоби розумового виховання.

Література

1. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). – К., 2012.

2. Т.І. Поніманська. Дошкільна педагогіка. – К., 2004. – с. 199-234.

Розумовий розвиток– сукупність кількісних і якісних змін, які відбуваються в мислительній діяльності у зв’язку з віком, збагаченням досвіду і під впливом виховних дій. Він виявляється в обсязі, характері та змісті знань, рівні розвитку психічних процесів (відчуттів, сприймання, пам’яті, уяви, мислення), пізнавальних здібностей, характері провідної діяльності.

Про розвиток дитини свідчать:

- запитання, які вона ставить дорослим;

- судження, в яких виявляється її розуміння явищ, подій, їх причин;

- продукти діяльності (малюнки, вироби);

- зміст, форми ігор;

- характер спілкування з дорослими та однолітками;

- способи виконання розумових задач.

Народна педагогіка про розумову досконалість: «Не краса красить, а розум», «Знання та розум – скарб людини», «Нема доброти без розуму», «Око бачить далеко, а розум – ще далі», «Не той дурний, хто не вчився, а той, хто вчиться не хоче», «Доброта без розуму пуста», «Сила перед розумом никне», «Людина без розуму, що сніп без перевесла», «Не купити ума, як нема».

Розумове виховання – систематичний, цілеспрямований вплив дорослих на розумовий розвиток дитини з метою формування системи знань про навколишній світ, розвитку пізнавальної діяльності, здатності до самостійного пізнання.

Мета розумового виховання – всебічний розвиток дитини, її розумової активності, творчих здібностей.

В.О.Сухомлинський: «Активне життя дитячої думки є найголовнішою передумовою і свідомого ставлення до навчання, і твердих, глибоких знань, і тонких інтелектуальних взаємин у колективі».

Сучасні проблеми розумового розвитку дітей дошкільного віку:

1. Діагностика розумового розвитку.

2. Особливості пізнавальної діяльності.

3. Виховання і навчання обдарованих дітей.

4. Інтелектуальна підготовка до навчання в школі.

5. Сучасні технології навчання.

6. Розвиток інтелектуальних здібностей.

7. Роль навчання в розумовому розвитку, його зміст, форми, методи.

Проблеми, над якими працюють українські вчені:

1. Особливості системи розумового виховання дошкільників (О. Фунтикова).

2. Формування пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку (Л. Проколієнко, О. Проскура).

3. Диференційований підхід у навчанні (Т. Кондратенко, В. Котирло, С. Ладивір).

4. Особливості мовленнєвого розвитку дітей (А. Богуш, Н. Гавриш, К. Крутій).

5. Ознайомлення з природою (Н. Яришева, З. Плохій, Н. Лисенко).

6. Логіко-математичний розвиток дошкільників (К. Щербакова, Н. Баглаєва, К. Крутій).




Переглядів: 1017

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Ігрові прийоми організації режимних процесів | Завдання розумового виховання дітей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.