МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація методівЗа дидактичними цілями: ð метод викладу нових знань; ð метод закріплення і повторення; ð метод вироблення вмінь і навичок; ð метод обліку і перевірки. За ознакою логічного засвоєння знань (М.О. Данилов): ð індуктивні; ð дедуктивні. За характером знань (А.Є. Зябкін): ð метод повідомлюючого навчання (осмислення готових знань); ð метод проблемного навчання (проблемного навчального пізнання). За типом пізнавальної діяльності (М. Скаткін., І. Лернер): ð інформаційно-рецептивний (або словесно-ілюстративний); ð репродуктивний; ð проблемно-ігровий; ð частково-пошуковий; ð дослідницький. 3а джерелом знань: ð наочні; ð словесні; ð практичні; ð ігрові. Наочні методи Спостереження - цілеспрямоване більш чи менш тривале сприймання об'єктів та явищ в динаміці, в русі, розвитку в природніх умовах або спеціально створених. Види спостережень: ð короткочасні і довготривалі; ð природні і спеціально організовані; ð первинні і повторні. Прийоми: ð запитання (репродуктивні і пошукові); ð ігрові, трудові, дослідницькі дії; ð показ дій, вказівки; ð загадки, потішки, вірші, прислів'я. Розглядання – цілеспрямоване сприймання предметів у статичному стані (меблі, посуд, іграшки, картини, ілюстрації). Послідовність розглядання предметів: назва; з чого складається; властивості і якості частин (колір, форма, величина); призначення; матеріал. Розглядання картини – опосередковане сприймання об'єктів, явищ. Вимоги до картин:художність, доступність, реалістичність, чіткість зображення, виховна цінність). Види картин:предметні і сюжетні. Демонстрування відеофільмів, презентацій, діафільмів – дає можливість познайомити з тим явищем, яке не можна безпосередньо сприймати. ("Звідки стіл прийшов?", "Про що розповів автобус?", "Перший лист", "Твоя книга"). Наочні прийоми: ð показ зразка ( праця); ð показ способу дій (чіткий, точний, з словесним поясненням; повний і частковий); ð показ ілюстрацій; ð показ предметів, іграшок. Словесні методи – допомагають систематизувати, узагальнити знання: а) розповідь- живий опис явища чи події (є зразком для дітей.) Вимоги до розповіді: логічна структура, художність, виразність, образність, цікава (з досвіду, про тварин, рослини); б) пояснення – послідовний виклад знань, що поєднується з спостереженням, показом способу дій і прийомів виконання навчального завдання (чітке, лаконічне, 1\5 частина заняття); в) бесіда - цілеспрямований діалог на певну тему. Вчить мислити, порівнювати, класифікувати. Це метод уточнення, закріплення, систематизації знань. Види бесід:вступна, супроводжуюча, заключна. г) художнє слово (читання оповідань, казок, віршів) – доносить багатство мови, норми моралі; д) слухання аудіозаписів. Словесні прийоми: Ø запитання:репродуктивні (відтворюючі); пошукові; навідні; підказуючі. Ø словесний зразок (зразок опису, розповіді); Ø вказівка (візьми в праву руку); Ø загадки, скоромовки, потішки; Ø оцінка: схвалення, заохочення. Практичні методи Вправи - багаторазове повторення практичних чи розумових дій. Види вправ: ð наслідувально-виконавські (вихователь показує спосіб - діти виконують); ð конструктивні - перенесення засвоєного способу дій на новий зміст; ð творчі - використання нових способів дій у нових умовах. Моделювання - процес створення моделей та їх використання для формування знань про властивості, зв'язки об'єктів. При цьому реальні об’єкти замінюються зображенням, знаком. Види моделей: ð предметна; ð предметно-схематична; ð графічна. Елементарні досліди - перетворення життєвої ситуації, предмета або явища з метою виявлення прихованих властивостей, встановлення зв'язків між ними, причин їх зміни (з середньої групи). Ігрові методи ü дидактичні ігри; ü рухливі ігри; ü сюжетно-рольові ігри; ü ігри-драматизації; ü будівельні ігри; ü навчальні, логіко-математичні ігри; ü розвиваючі ігри. Ігрові прийоми ð звуконаслідування; ð імітація рухів; ð ігрова ситуація; ð елемент сюрпризності.
|
||||||||
|