Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація методів

За дидактичними цілями:

ð метод викладу нових знань;

ð метод закріплення і повторення;

ð метод вироблення вмінь і навичок;

ð метод обліку і перевірки.

За ознакою логічного засвоєння знань (М.О. Данилов):

ð індуктивні;

ð дедуктивні.

За характером знань (А.Є. Зябкін):

ð метод повідомлюючого навчання (осмислення готових знань);

ð метод проблемного навчання (проблемного навчального пізнання).

За типом пізнавальної діяльності (М. Скаткін., І. Лернер):

ð інформаційно-рецептивний (або словесно-ілюстративний);

ð репродуктивний;

ð проблемно-ігровий;

ð частково-пошуковий;

ð дослідницький.

3а джерелом знань:

ð наочні;

ð словесні;

ð практичні;

ð ігрові.

Наочні методи

Спостереження - цілеспрямоване більш чи менш тривале сприймання об'єктів та явищ в динаміці, в русі, розвитку в природніх умовах або спеціально створених.

Види спостережень:

ð короткочасні і довготривалі;

ð природні і спеціально організовані;

ð первинні і повторні.

Прийоми:

ð запитання (репродуктивні і пошукові);

ð ігрові, трудові, дослідницькі дії;

ð показ дій, вказівки;

ð загадки, потішки, вірші, прислів'я.

Розглядання – цілеспрямоване сприймання предметів у статичному стані (меблі, посуд, іграшки, картини, ілюстрації).

Послідовність розглядання предметів: назва; з чого складається; властивості і якості частин (колір, форма, величина); призначення; матеріал.

Розглядання картини – опосередковане сприймання об'єктів, явищ.

Вимоги до картин:художність, доступність, реалістичність, чіткість зображення, виховна цінність).

Види картин:предметні і сюжетні.

Демонстрування відеофільмів, презентацій, діафільмів – дає можливість познайомити з тим явищем, яке не можна безпосередньо сприймати. ("Звідки стіл прийшов?", "Про що розповів автобус?", "Перший лист", "Твоя книга").

Наочні прийоми:

ð показ зразка ( праця);

ð показ способу дій (чіткий, точний, з словесним поясненням; повний і частковий);

ð показ ілюстрацій;

ð показ предметів, іграшок.

Словесні методи – допомагають систематизувати, узагальнити знання:

а) розповідь- живий опис явища чи події (є зразком для дітей.)

Вимоги до розповіді: логічна структура, художність, виразність, образність, цікава (з досвіду, про тварин, рослини);

б) пояснення – послідовний виклад знань, що поєднується з спостереженням, показом способу дій і прийомів виконання навчального завдання (чітке, лаконічне, 1\5 частина заняття);

в) бесіда - цілеспрямований діалог на певну тему.

Вчить мислити, порівнювати, класифікувати. Це метод уточнення, закріплення, систематизації знань.

Види бесід:вступна, супроводжуюча, заключна.

г) художнє слово (читання оповідань, казок, віршів) – доносить багатство мови, норми моралі;

д) слухання аудіозаписів.

Словесні прийоми:

Ø запитання:репродуктивні (відтворюючі); пошукові; навідні; підказуючі.

Ø словесний зразок (зразок опису, розповіді);

Ø вказівка (візьми в праву руку);

Ø загадки, скоромовки, потішки;

Ø оцінка: схвалення, заохочення.

Практичні методи

Вправи - багаторазове повторення практичних чи розумових дій.

Види вправ:

ð наслідувально-виконавські (вихователь показує спосіб - діти виконують);

ð конструктивні - перенесення засвоєного способу дій на новий зміст;

ð творчі - використання нових способів дій у нових умовах.

Моделювання - процес створення моделей та їх використання для формування знань про властивості, зв'язки об'єктів. При цьому реальні об’єкти замінюються зображенням, знаком.

Види моделей:

ð предметна;

ð предметно-схематична;

ð графічна.

Елементарні досліди - перетворення життєвої ситуації, предмета або явища з метою виявлення прихованих властивостей, встановлення зв'язків між ними, причин їх зміни (з середньої групи).

Ігрові методи

ü дидактичні ігри;

ü рухливі ігри;

ü сюжетно-рольові ігри;

ü ігри-драматизації;

ü будівельні ігри;

ü навчальні, логіко-математичні ігри;

ü розвиваючі ігри.

Ігрові прийоми

ð звуконаслідування;

ð імітація рухів;

ð ігрова ситуація;

ð елемент сюрпризності.

 




Переглядів: 540

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема. Методи і прийоми навчання | Тема: Форми навчання дітей дошкільного віку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.