Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методика виховання дисциплінованості і культури поведінки

До дітей дошкільного віку ставиться ряд вимог, які є моральними нормами для них. Діти оволодівають цими нормами, засвоюючи правила поведінки:

а) поведінка в громадських місцях (не заважати іншим, звільняти місце старшим, голосно не розмовляти);

б) ставлення до речей, праці, природи (бути охайним, тримати речі в порядку, берегти природу, виконувати трудові обов'язки);

в) ставлення до своїх обов'язків (вчасно збиратися до дитячого садка, культурно вести себе за столом, бути стриманим);

г) ставлення до дорослих і ровесників (ввічливо звертатися з проханням, подякувати, вибачитися, попрощатися);

д) повага до народного етикету (починати день доброю справою, відвідати хворого, допомогти комусь).

Правило – сформована чітка норма поведінки, доступна для розуміння, у формі поради, а не категоричної заборони.

Правило засвоюють поступово:

1. Педагог роз'яснює правило, його моральний зміст, навчає його виконанню, нагадує, попереджає можливі порушення.

2. Організовує досвід дітей, вправляє у виконанні правила.

3. Контролює виконання правил, супроводжуючи контроль оцінкою (схвалює).

4. Заохочує дитину до позитивних вчинків.

У молодшому віці привчають до активної слухняності – вміння слухати дорослого, виконувати його завдання, поради, вказівки.

У старшому віці – відповідальна поведінка – самостійне встановлення і виконання вимог, норм поведінки і діяльності.

Методи виховання відповідальної поведінки:

1. Приклад вихователя і батьків (культурні, ввічливі, тактовні).

2. Роз'яснення: коротке, чітке (що робити, як і чому).

3. Переконання (за допомогою аргументів).

4. Вправляння у виконанні правил поведінки. В молодших групах: повторення, тренування, гра. В старших: доручення (кудись піти, щось попросити).

5. Контроль і оцінка вихователя:

а) заохочення;

б) схвалення;

в) засудження.

6. Художнє слово ("Два цапки", "Чарівне слово").

7. Жартівлива форма роз'яснення правил поведінки ("правила навпаки").

8. Ефект власного задоволення від самостійно виконаного обов'язку.




Переглядів: 5288

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Виховання дисциплінованості і культури поведінки дітей дошкільного віку | Причини порушення дисципліни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.