Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні положення Концепції державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю

Важливе значення для організації та здійснення системної цілеспрямованої протидії організованій злочинності має Концепція державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю (далі – Концепція), схвалена Указом Президента України № 1000/2011 від 21 жовтня 2011 року. Реалізація Концепції передбачається протягом 2011-2017 років.

У Концепції констатується, що організована злочинністьєсуттєвимчинникомпосилення соціальної напруженостітадестабілізаціїсуспільнихвідносин, виникнення деформації у сфері господарювання,уповільнення темпів економічного розвитку держави.

Нинішній стан криміногенної ситуації в державісвідчитьпро необхідністьудосконалення заходів,спрямованих на нейтралізацію дії чинників, які зумовлюють організовану злочинність.

Проблема боротьбизорганізованоюзлочинністюзалишається актуальною для кожного регіону, головним чином для великих міст.

Організовані групиізлочинніорганізації(далі – організовані злочинні угруповання) продовжують контролювати левову часткутіньового капіталу,протиправну діяльність,пов’язану із розкраданням бюджетних коштів, легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, організацією наркобізнесу, нелегальною міграцією тощо.

Характерним дляорганізованихзлочиннихугрупованьє достатньовисокийрівеньорганізованості,стійкікорупційні і міжнародні злочинні зв’язки.Для досягнення своїх цілейучасники організованихзлочиннихугрупованьвсечастішевдаютьсядо вчинення корисливо-насильницьких злочинів.

Організованій злочинностісприяютьглобальні соціально-економічніпроцеси:урбанізація,міждержавната міжрегіональнаміграція,формуваннясвітового інформаційно-культурного простору.

Україна стаєоб’єктомзростаючоїзаінтересованості міжнародних злочинних угруповань,зокремаусферахлегалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, торгівлі людьми, нелегальногопереміщеннязброї,небезпечнихматеріалівта наркотичних засобів.Збільшується кількість нелегальних мігрантів танабуваєвсебільшогопоширенняорганізованаетнічна злочинність.

Організовані злочинніугрупованнядедалічастішепрагнуть використовуватиІнтернетіновітніінформаційно-комп’ютерні технології для досягнення своїх кримінальних цілей.

В умовахвідкритостікордонівтаєдиногосвітового інформаційного простору виникаєпотенційназагрозапоширенняв Україні таких небезпечних явищ, як екстремізм та тероризм.

Перед суб’єктамиборотьбизорганізованоюзлочинністю постають нові завдання щодо визначеннястратегічнихнапрямівїх діяльності,пошукуновихпідходівдоборотьби з організованою злочинністю,які б відповідали сучаснимреаліямтавраховували тенденції розвитку суспільства і держави.

Напрямами реалізації Концепції є:

виявлення тааналізпроявіворганізованоїзлочинності, з’ясування причин та умов, що сприяють її поширенню в Україні;

удосконалення правовихмеханізмівтаорганізаційнихзасад протидії організованій злочинності;

визначення шляхів і способів захисту прав та свобод людиниі громадянина,інтересівюридичнихосібвіддійорганізованих злочинних угруповань;

підвищення рівня інформованості суспільства про небезпекута масштаби організованої злочинності;

удосконалення існуючихта розроблення нових методів боротьби зорганізованоюзлочинністюзметоюнедопущенняподальшої консолідаціїорганізованихзлочиннихугруповань,дальшого зменшенняїхвпливунасуспільствонанаціональномута регіональному рівнях;

продовження міжнародногоспівробітництвавітчизняних правоохоронних органів із відповідними органами іноземних держав;

ініціювання вдосконаленняміжнародно-правовихактівта гармонізаціянаціональногозаконодавствазпитаньборотьбиз організованою злочинністю із законодавством Європейського Союзу.

Проблему протидіїорганізованійзлочинностіпередбачається розв’язати шляхом:

оптимізації структуриташтатноїчисельностіспеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю, запровадження вертикальної системи управління ними;

розмежування іконкретизації функцій правоохоронних та інших державних органів з питань боротьби з організованою злочинністю;

розроблення тазатвердженнячіткихкритеріївоцінки діяльностіспеціальнихпідрозділівпоборотьбі з організованою злочинністю;

суттєвого поліпшеннястануінформаційногозабезпечення діяльності,пов’язаноїізпротидієюорганізованій злочинності, впровадженнясучаснихінформаційнихсистемітехнологійу зазначену діяльність;

зміцнення міжнародного співробітництва;

впровадження результатів наукових досліджень у сфері протидії організованій злочинності;

підвищення рівня фахової кваліфікації працівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю;

інформаційної, наукової,організаційноїі матеріально-технічної підтримки органів,установ та організацій з питань протидії організованій злочинності;

прогнозування тенденційрозвиткукриміногенноїситуації, оцінюванняступенянебезпекитамасштабіворганізованої злочинності на національному, регіональному і міжнародному рівнях;

належного ресурсноготаматеріально-технічного забезпечення спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю.

Для цього пропонується:

забезпечити прозорість під час прийняття управлінських рішень органами державної влади та місцевого самоврядування;

активізувати виявлення схем і механізмів легалізації доходів, одержаних урезультатізлочинноїдіяльності,таперерозподілу таких доходів;

підвищити рівеньвзаємодії правоохоронних та інших державних органів з питань боротьби з організованоюзлочинністю,поліпшити міжвідомче співробітництво контролюючих і правоохоронних органів;

запровадити дієвиймеханізмзаохочення фізичних і юридичних осіб до співпраці з правоохоронними органами та судами;

продовжувати провадити діяльність щодовиявленнянезаконних зовнішньоекономічнихдоговорів(контрактів),спрямованихна легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом;

посилити заходищодовиявленнятаприпиненнядіяльності організованихзлочиннихугруповань,сформованихзаетнічною ознакою, угруповань,які займаються,зокрема,торгівлею людьми, організацією незаконної міграції;

продовжити формуванняефективноїсистемиконтролю перетину державного кордону,що забезпечувала б установлення осіб,якіє членамиорганізованихзлочиннихугруповань,атакож розробити заходи,якібунеможливлювалиперетинаннядержавногокордону такими особами;

забезпечити унеможливленнявикористанняучасниками організованих злочинних угрупованьусвоїхінтересахоб’єднань громадян і засобів масової інформації;

продовжувати виявленнянегативнихсоціальнихпроцесівта явищ,які призводять до виникнення організованоїзлочинностіта сприяютьїїпоширенню,вживатизаходівдо нейтралізації таких процесів і явищ;

підвищити ефективністьзапобіжнихзаходів,що використовуютьсяспеціальнимипідрозділамипоборотьбіз організованою злочинністю щодо організованих злочинних угруповань, які діють у сфері економіки.

З метоюзабезпеченняефективноїпротидіїорганізованій злочинностінеобхідновпровадитидієвізаходи кадровоготаматеріально-технічного характеру, спрямовані на:

посилення внутрішньогоконтролюзастаном роботи з кадрами правоохороннихтаконтролюючихорганівзметоюнедопущення протиправної поведінки таких кадрів;

здійснення навчаннятаперепідготовкикадрів,якіберуть участьуборотьбізорганізованоюзлочинністютакорупцією, зокрема,зпитаньвикриття організованих злочинних угруповань у сферіпаливно-енергетичногокомплексу,приватизації, зовнішньоекономічної, банківської та фінансової діяльності;

удосконалення відповіднодосучасних потреб та міжнародного досвіду рівня професійної підготовки працівників,якізаймаються оперативно-розшуковоютаслідчоюдіяльністюу сфері боротьби з організованоюзлочинністю,створенняміжвідомчихтавідомчих центрівзпідготовкитаперепідготовкифахівціввузьких спеціальностей, залучених до такої діяльності;

поліпшення умовфінансуваннятаоплатипраціпрацівників правоохороннихорганів,якіздійснюють боротьбу з організованою злочинністю;

забезпечення правоохороннихорганівнеобхіднимислужбовими приміщеннями,автотранспортом,пально-мастильнимиматеріалами, оперативно-технічними засобами.

Інформаційнетанаукове забезпечення боротьби з організованою злочинністю має включати:

проведення постійногосистемногоаналізу та багатовимірного комплексногооцінюванняпричинтаумов,щовпливаютьна виникнення,розвитокідіяльністьорганізованихзлочинних угруповань;

виявлення організованихзлочиннихугруповань,викриттяїх структури, механізму та обсягів злочинної діяльності, встановлення контролю над ними з метою ліквідації;

запровадження кримінологічноїекспертизипроектів нормативно-правовихактівзметоювиявленнявнихположень, реалізація яких може сприяти поширеннюорганізованоїзлочинності абознижуватиефективність заходів щодо боротьби з організованою злочинністю;

проведення наукових досліджень з метоюаналізуефективності законодавствата заходів,які здійснюються державними органами у сфері боротьби з організованою злочинністю;

додержання міжнародних стандартівщодозбиранняіаналізу даних стосовно злочинів,які вчиняються організованими злочинними угрупованнями;

удосконалення системи моніторингукриміногенноїситуаціїв частинідіяльності організованих злочинних угруповань у державі в цілому та її регіонах зокрема, а також сусідніх та інших державах;

дослідження рівнякриміналізаціїокремихсферсуспільного життяудержавівціломутау галузях національної економіки зокрема, виявлення чинників, що сприяють криміналізації, зростанню латентної злочинності;

формування громадськоїдумкизметоюсприянняефективній реалізації державної політики усферіборотьбизорганізованою злочинністю;

надання засобаммасовоїінформаціївідомостейдля об’єктивного інформування населення України про проблемиборотьби з організованою злочинністю і корупцією;

сприяння вотриманнііноземнимигромадянами необхідної для захисту їх правінформаціїпроорганитасистемуборотьбиз організованою злочинністю і корупцією в Україні;

створення умовдлязалученнягромадськихтаінших організацій,засобів масової інформації допоширенняінформації продіяльністьорганізованихзлочиннихугруповань,обміну інформацією,що стосується боротьби з організованоюзлочинністю, на міжвідомчому та міждержавному рівнях.

Міжнародне співробітництвоУкраїнизпитаньпротидіїта боротьби з організованою злочинністю має включати:

продовження процесу адаптації українськогозаконодавствадо законодавстваЄвропейськогоСоюзузпитаньпротидіїпроявам організованої злочинності;

удосконалення взаємодіїправоохороннихорганівУкраїниз питаньборотьбизорганізованоюзлочинністюз правоохоронними органами іноземнихдержавнапідставівідповіднихміжнародних договорів;

продовження практикиукладання міжнародних договорів України з питань боротьби та протидії організованій злочинності;

розширення практикиукладанняміжнароднихдоговорівпро співробітництво у боротьбі зі злочинністю,зокрема організованою, між правоохороннимиорганамиУкраїнитавідповіднимиорганами іноземних держав;

налагодження постійногообмінудосвідомспеціальних підрозділів по боротьбізорганізованоюзлочинністюУкраїниз правоохоронними органами іноземних держав,стажування та навчання за кордоном відповідних фахівців.

Реалізація Концепціїсприятимезменшеннюпроявів організованоїзлочинності,зміцненнюсоціальноїтаполітичної стабільності у державі, зростанню довіри інститутів громадянського суспільствадоорганівдержавноївлади,підвищеннюрівня захищеностігромадянвідзлочиннихпосягань,розширеннюта поглибленнюдіалогуміжсуспільствомівладою,зміцненню позитивногоіміджуУкраїниусвітітаїїінвестиційної привабливості.

 




Переглядів: 447

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кримінологічна характеристика особи злочинця в організованій злочинності | ТЕМА 13

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.