МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні положення Концепції державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністюВажливе значення для організації та здійснення системної цілеспрямованої протидії організованій злочинності має Концепція державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю (далі – Концепція), схвалена Указом Президента України № 1000/2011 від 21 жовтня 2011 року. Реалізація Концепції передбачається протягом 2011-2017 років. У Концепції констатується, що організована злочинністьєсуттєвимчинникомпосилення соціальної напруженостітадестабілізаціїсуспільнихвідносин, виникнення деформації у сфері господарювання,уповільнення темпів економічного розвитку держави. Нинішній стан криміногенної ситуації в державісвідчитьпро необхідністьудосконалення заходів,спрямованих на нейтралізацію дії чинників, які зумовлюють організовану злочинність. Проблема боротьбизорганізованоюзлочинністюзалишається актуальною для кожного регіону, головним чином для великих міст. Організовані групиізлочинніорганізації(далі – організовані злочинні угруповання) продовжують контролювати левову часткутіньового капіталу,протиправну діяльність,пов’язану із розкраданням бюджетних коштів, легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, організацією наркобізнесу, нелегальною міграцією тощо. Характерним дляорганізованихзлочиннихугрупованьє достатньовисокийрівеньорганізованості,стійкікорупційні і міжнародні злочинні зв’язки.Для досягнення своїх цілейучасники організованихзлочиннихугрупованьвсечастішевдаютьсядо вчинення корисливо-насильницьких злочинів. Організованій злочинностісприяютьглобальні соціально-економічніпроцеси:урбанізація,міждержавната міжрегіональнаміграція,формуваннясвітового інформаційно-культурного простору. Україна стаєоб’єктомзростаючоїзаінтересованості міжнародних злочинних угруповань,зокремаусферахлегалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, торгівлі людьми, нелегальногопереміщеннязброї,небезпечнихматеріалівта наркотичних засобів.Збільшується кількість нелегальних мігрантів танабуваєвсебільшогопоширенняорганізованаетнічна злочинність. Організовані злочинніугрупованнядедалічастішепрагнуть використовуватиІнтернетіновітніінформаційно-комп’ютерні технології для досягнення своїх кримінальних цілей. В умовахвідкритостікордонівтаєдиногосвітового інформаційного простору виникаєпотенційназагрозапоширенняв Україні таких небезпечних явищ, як екстремізм та тероризм. Перед суб’єктамиборотьбизорганізованоюзлочинністю постають нові завдання щодо визначеннястратегічнихнапрямівїх діяльності,пошукуновихпідходівдоборотьби з організованою злочинністю,які б відповідали сучаснимреаліямтавраховували тенденції розвитку суспільства і держави. Напрямами реалізації Концепції є: виявлення тааналізпроявіворганізованоїзлочинності, з’ясування причин та умов, що сприяють її поширенню в Україні; удосконалення правовихмеханізмівтаорганізаційнихзасад протидії організованій злочинності; визначення шляхів і способів захисту прав та свобод людиниі громадянина,інтересівюридичнихосібвіддійорганізованих злочинних угруповань; підвищення рівня інформованості суспільства про небезпекута масштаби організованої злочинності; удосконалення існуючихта розроблення нових методів боротьби зорганізованоюзлочинністюзметоюнедопущенняподальшої консолідаціїорганізованихзлочиннихугруповань,дальшого зменшенняїхвпливунасуспільствонанаціональномута регіональному рівнях; продовження міжнародногоспівробітництвавітчизняних правоохоронних органів із відповідними органами іноземних держав; ініціювання вдосконаленняміжнародно-правовихактівта гармонізаціянаціональногозаконодавствазпитаньборотьбиз організованою злочинністю із законодавством Європейського Союзу. Проблему протидіїорганізованійзлочинностіпередбачається розв’язати шляхом: оптимізації структуриташтатноїчисельностіспеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю, запровадження вертикальної системи управління ними; розмежування іконкретизації функцій правоохоронних та інших державних органів з питань боротьби з організованою злочинністю; розроблення тазатвердженнячіткихкритеріївоцінки діяльностіспеціальнихпідрозділівпоборотьбі з організованою злочинністю; суттєвого поліпшеннястануінформаційногозабезпечення діяльності,пов’язаноїізпротидієюорганізованій злочинності, впровадженнясучаснихінформаційнихсистемітехнологійу зазначену діяльність; зміцнення міжнародного співробітництва; впровадження результатів наукових досліджень у сфері протидії організованій злочинності; підвищення рівня фахової кваліфікації працівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю; інформаційної, наукової,організаційноїі матеріально-технічної підтримки органів,установ та організацій з питань протидії організованій злочинності; прогнозування тенденційрозвиткукриміногенноїситуації, оцінюванняступенянебезпекитамасштабіворганізованої злочинності на національному, регіональному і міжнародному рівнях; належного ресурсноготаматеріально-технічного забезпечення спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю. Для цього пропонується: забезпечити прозорість під час прийняття управлінських рішень органами державної влади та місцевого самоврядування; активізувати виявлення схем і механізмів легалізації доходів, одержаних урезультатізлочинноїдіяльності,таперерозподілу таких доходів; підвищити рівеньвзаємодії правоохоронних та інших державних органів з питань боротьби з організованоюзлочинністю,поліпшити міжвідомче співробітництво контролюючих і правоохоронних органів; запровадити дієвиймеханізмзаохочення фізичних і юридичних осіб до співпраці з правоохоронними органами та судами; продовжувати провадити діяльність щодовиявленнянезаконних зовнішньоекономічнихдоговорів(контрактів),спрямованихна легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом; посилити заходищодовиявленнятаприпиненнядіяльності організованихзлочиннихугруповань,сформованихзаетнічною ознакою, угруповань,які займаються,зокрема,торгівлею людьми, організацією незаконної міграції; продовжити формуванняефективноїсистемиконтролю перетину державного кордону,що забезпечувала б установлення осіб,якіє членамиорганізованихзлочиннихугруповань,атакож розробити заходи,якібунеможливлювалиперетинаннядержавногокордону такими особами; забезпечити унеможливленнявикористанняучасниками організованих злочинних угрупованьусвоїхінтересахоб’єднань громадян і засобів масової інформації; продовжувати виявленнянегативнихсоціальнихпроцесівта явищ,які призводять до виникнення організованоїзлочинностіта сприяютьїїпоширенню,вживатизаходівдо нейтралізації таких процесів і явищ; підвищити ефективністьзапобіжнихзаходів,що використовуютьсяспеціальнимипідрозділамипоборотьбіз організованою злочинністю щодо організованих злочинних угруповань, які діють у сфері економіки. З метоюзабезпеченняефективноїпротидіїорганізованій злочинностінеобхідновпровадитидієвізаходи кадровоготаматеріально-технічного характеру, спрямовані на: посилення внутрішньогоконтролюзастаном роботи з кадрами правоохороннихтаконтролюючихорганівзметоюнедопущення протиправної поведінки таких кадрів; здійснення навчаннятаперепідготовкикадрів,якіберуть участьуборотьбізорганізованоюзлочинністютакорупцією, зокрема,зпитаньвикриття організованих злочинних угруповань у сферіпаливно-енергетичногокомплексу,приватизації, зовнішньоекономічної, банківської та фінансової діяльності; удосконалення відповіднодосучасних потреб та міжнародного досвіду рівня професійної підготовки працівників,якізаймаються оперативно-розшуковоютаслідчоюдіяльністюу сфері боротьби з організованоюзлочинністю,створенняміжвідомчихтавідомчих центрівзпідготовкитаперепідготовкифахівціввузьких спеціальностей, залучених до такої діяльності; поліпшення умовфінансуваннятаоплатипраціпрацівників правоохороннихорганів,якіздійснюють боротьбу з організованою злочинністю; забезпечення правоохороннихорганівнеобхіднимислужбовими приміщеннями,автотранспортом,пально-мастильнимиматеріалами, оперативно-технічними засобами. Інформаційнетанаукове забезпечення боротьби з організованою злочинністю має включати: проведення постійногосистемногоаналізу та багатовимірного комплексногооцінюванняпричинтаумов,щовпливаютьна виникнення,розвитокідіяльністьорганізованихзлочинних угруповань; виявлення організованихзлочиннихугруповань,викриттяїх структури, механізму та обсягів злочинної діяльності, встановлення контролю над ними з метою ліквідації; запровадження кримінологічноїекспертизипроектів нормативно-правовихактівзметоювиявленнявнихположень, реалізація яких може сприяти поширеннюорганізованоїзлочинності абознижуватиефективність заходів щодо боротьби з організованою злочинністю; проведення наукових досліджень з метоюаналізуефективності законодавствата заходів,які здійснюються державними органами у сфері боротьби з організованою злочинністю; додержання міжнародних стандартівщодозбиранняіаналізу даних стосовно злочинів,які вчиняються організованими злочинними угрупованнями; удосконалення системи моніторингукриміногенноїситуаціїв частинідіяльності організованих злочинних угруповань у державі в цілому та її регіонах зокрема, а також сусідніх та інших державах; дослідження рівнякриміналізаціїокремихсферсуспільного життяудержавівціломутау галузях національної економіки зокрема, виявлення чинників, що сприяють криміналізації, зростанню латентної злочинності; формування громадськоїдумкизметоюсприянняефективній реалізації державної політики усферіборотьбизорганізованою злочинністю; надання засобаммасовоїінформаціївідомостейдля об’єктивного інформування населення України про проблемиборотьби з організованою злочинністю і корупцією; сприяння вотриманнііноземнимигромадянами необхідної для захисту їх правінформаціїпроорганитасистемуборотьбиз організованою злочинністю і корупцією в Україні; створення умовдлязалученнягромадськихтаінших організацій,засобів масової інформації допоширенняінформації продіяльністьорганізованихзлочиннихугруповань,обміну інформацією,що стосується боротьби з організованоюзлочинністю, на міжвідомчому та міждержавному рівнях. Міжнародне співробітництвоУкраїнизпитаньпротидіїта боротьби з організованою злочинністю має включати: продовження процесу адаптації українськогозаконодавствадо законодавстваЄвропейськогоСоюзузпитаньпротидіїпроявам організованої злочинності; удосконалення взаємодіїправоохороннихорганівУкраїниз питаньборотьбизорганізованоюзлочинністюз правоохоронними органами іноземнихдержавнапідставівідповіднихміжнародних договорів; продовження практикиукладання міжнародних договорів України з питань боротьби та протидії організованій злочинності; розширення практикиукладанняміжнароднихдоговорівпро співробітництво у боротьбі зі злочинністю,зокрема організованою, між правоохороннимиорганамиУкраїнитавідповіднимиорганами іноземних держав; налагодження постійногообмінудосвідомспеціальних підрозділів по боротьбізорганізованоюзлочинністюУкраїниз правоохоронними органами іноземних держав,стажування та навчання за кордоном відповідних фахівців. Реалізація Концепціїсприятимезменшеннюпроявів організованоїзлочинності,зміцненнюсоціальноїтаполітичної стабільності у державі, зростанню довіри інститутів громадянського суспільствадоорганівдержавноївлади,підвищеннюрівня захищеностігромадянвідзлочиннихпосягань,розширеннюта поглибленнюдіалогуміжсуспільствомівладою,зміцненню позитивногоіміджуУкраїниусвітітаїїінвестиційної привабливості.
|
||||||||
|