Переконання – ефективна передача своєї точки зору.
Переконання засноване на владі прикладу і влади експерта. Виконавець розуміє, що він робить і чому, керівник впливає шляхом переконання і не говорить виконавцеві, що треба робити, а «продає» те, що необхідно зробити.
Застосовуючи переконання, керівник допускає, що виконавець володіє певною владою, тобто керівник визнає залежність від виконавця.
Переконання впливає тим, що доводить до свідомості потенційного виконавця, що, зробивши, оскільки хоче керівник, він задовольняє власну потребу.
Здатність впливати шляхом переконання залежить від наступних чинників:
- керівник повинен заслужити довіру;
- аргументація повинна враховувати інтелектуальний рівень слухача;
- мета, яку ставить перед собою керівник, не повинна суперечити системі цінностей його слухачів.
Правила, які дозволяють підвищити ефективність впливу шляхом переконання:
1) точно визначити потребу слухачів і звертатися до них;
2) починати розмову з теми, яка зацікавить слухача;
3) створити образ, що викликає довіру;
4) просити трохи більше чим необхідно;
5) говорити згідно інтересам слухача.
Перевага однієї форми впливу полягає в тому, що виконання роботи одним працівником, на якого впливають, не треба буде перевіряти, і вона виконуватиметься у великому об'ємі.