Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ситуаційній підхід до ефективності лідерства.

Метод Фідлера.

Фідлер звернув увагу на ситуацію, а також виділив чинники, що впливають на поведінку керівника:

1) відносини між керівниками і членами колективу;

2) структура завдання – це чіткість її формулювання і частота повторення;

3) посадові повноваження – об'єм законодавчої влади, пов'язаної з посадою керівника.

Вивід: Фідлер вважає, що кожній ситуації відповідає стиль керівника, а стиль керівника в цілому не міняється.

Організації можуть підняти загальний рівень керівництва, використовуючи методи:

1) переформовування груп по критерію особистої сумісності;

2) перепроектувати завдання, щоб зробити їх структурованими;

3) модифікація посадових повноважень.

 

Підхід «Шлях-мета»

Даний підхід указує керівникам на необхідність застосування стилю керівництва того, що найбільш відрізняє ситуації. Суть підходу полягає в тій дії, яка показує поведінку керівника на мотивацію, задоволеність і продуктивність праці підлеглого. Згідно даному підходу керівник спонукає підлеглого до досягнення мети організації, впливаючи на шляху досягнення мети.

Прийоми, використовувані керівниками:

1) роз'яснення результату;

2) надання підтримки;

3) напрям зусиль підлеглих на досягнення мети.

4) створення у підлеглих потреб, які знаходяться в компетенції керівника і він може їх задовольнити.

5) Задоволення потреб підлеглих, коли мета досягнута.

Стилі керівництва:

1) Стиль підтримки – стиль, орієнтований на людину;

2) Інструментальний стиль – стиль, орієнтований на завдання;

3) Стиль, що заохочує участь, при якій керівник ділиться інформацією і використовує ідеї підпорядкованих для ухвалення рішень;

4) Стиль, орієнтований на досягнення, характеризується постановкою напруженої мети, упевненості в тому, що підлеглі повністю віддаватимуться роботі;

5) Стиль керівництва залежить від двох чинників.

 

Коли у підлеглих є потреба в самоповазі, застосовується стиль підтримки. Якщо у підлеглого є потреба в автономії і самовираженні застосовується інструментальний стиль. Якщо керівники упевнені, що вони впливають на зовнішнє середовище (контроль), то застосовується стиль заохочення участі. Якщо завдання приносить підлеглому задоволення стиль, орієнтований на досягненні.

 




Переглядів: 339

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ситуаційна модель керування Ф.Фідлера. | Теорія життєвого циклу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.