Цей етап передбачає вибір певного підходу (орієнтира) до ціноутворення. Таких орієнтирів можна визначити три: витрати, попит, конкуренція, кожен з яких ми розглянули на початку розділу.
Відповідно всі методи ціноутворення також можна розділити на три групи: методи ціноутворення, орієнтовані на витрати, попит і конкуренцію (рис. 11.7).
Рис. 11.7 - Методи ціноутворення
Розглянути всі методи ціноутворення за дану лекцію не є можливим.
В маркетингу існує таке поняття як точка беззбитковості, на якій хотілося б зупинитися більш детально.
Точка беззбитковості (ТЕЗ) (критична точка обсягу продажу, точка покриття) - це такий обсяг продажу, за якого валова виручка (дохід) покриває загальні витрати. При цьому виручка не дає змоги фірмі отримати прибутки, але і збитки вона не понесе. Обсяг продажу, більший за точку беззбитковості, принесе фірмі прибутки, менший — збитки. Розглянемо графік беззбитковості на рис. 11.8.