Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 15. Марксистська теорія світової революції

План

1. Теорія революції Карла Маркса та Фрідріха Енгельса.

2. Теорія світової революції у марксизмі початку ХХ ст.

Методичні рекомендації

Розгляд першого питання необхідно почати із розкриття специфіки матеріалістичного погляду Карла Маркса на історичний і політичний процес. Зокрема, треба розглянути особливості діалектичного матеріалізму К. Маркса, розуміння ним проблеми революцій, їх причин та ролі в історичному розвитку. Необхідно пояснити тлумачення К. Марксом та Ф. Енгельсом внутрішніх механізмів соціальних змін (економічні детермінанти соціальної поляризації, класових антагонізмів та класової боротьби), охарактеризувати зміст їхніх поглядів щодо передумов світової пролетарської революції і неможливості здійснення соціалістичної революції в якійсь окремій країні, стратегії революційних партій та пролетарського інтернаціоналізму.

У другому питанні потрібно розглянути варіанти осмислення проблематики революції у марксизмі початку ХХ століття (передусім питань щодо сили, яка здійснює революцію, тобто «революційного суб’єкту», проблеми соціалістичності цієї революції на відміну від інших, несоціалістичних варіантів, обґрунтування необхідності екстерналізації революції). Головну увагу слід приділити подальшому розробленню концепції світової соціалістичної революції послідовниками К. Маркса (передусім у поглядах Льва Троцького, Владіміра Лєніна, Рози Люксембург, Дьордя Лукача), осмисленню ними революції з точки зору руйнації капіталістичного імперіалізму і «світового масштабу» соціалістичних перетворень.

 




Переглядів: 843

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 14. Теорії імперіалізму у лібералізмі та марксизмі початку ХХ ст. | Тема 16. Теорії залежності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.