Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 16. Теорії залежності

План

1. Латиноамериканські концепції залежного розвитку та периферійного капіталізму.

2. Розробка теорії залежності західними неомарксистами.

3. Критика теорій залежності.

Методичні рекомендації

Розгляд першого питання варто почати з передумов створення концепції залежного розвитку вченими Латинської Америки та причин її подальшого поширення у країнах «третього світу». Далі слід визначити і описати основні постулати: 1. концепції центру-периферії та периферійного капіталізму Р. Пребіша та С. Фуртаду; 2. концепції депендентизму Т. Дус-Сантуса та Р. М. Марині; 3. концепції залежно-асоційованого суспільства Ф. Е. Кардозу та Е. Фалето; 4. концепції капіталізму суброзвитку А. Агіляра.

У другому питанні необхідно охарактеризувати внесок західних вчених у розвиток теорії залежності. Особливу увагу треба приділити ідеям нерівномірного розвитку П. Барана та К. Г. Мюрдаля, теорії залежності А. Г. Франка, теорії структурної нерівності Й. Галтунга. Потрібно висвітлити особливості методології дослідження зазначених вчених та їх погляди щодо причин експлуатації економічно слаборозвинених частин світу і формування існуючої у світі системи відносин «центр-периферія», «Північ-Південь», рушійних сил її розвитку.

У третьому питанні слід розглянути критику концепцій залежності як в середині «школи залежності» (наприклад, теоретико-методологічні суперечки між представниками напряму «відсталості» і представниками «залежного розвитку»), так й з боку прихильників неолібералізму (Б. Ворен, П. Бергер, П. Штомпка та ін.).

 




Переглядів: 997

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 15. Марксистська теорія світової революції | Тема 17. Грамшіанська концепція гегемонії в теорії міжнародних відносин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.