Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 18. Світ-системний аналіз Іммануїла Валлерстайна

План

1. Теоретико-методологічні основи світ-системного підходу І. Валлерстайна.

2. Пояснювальні та прогностичні можливості теорії І. Валлерстайна.

3. Критика світ-системної теорії І. Валлерстайна.

Методичні рекомендації

Розгляд першого питання слід почати з опису основних праць І. Валлерстайна, у яких відображена теорія світ-системи. Потрібно висвітлити теоретико-методологічні джерела формування світ-системного підходу І. Валлерстайна, витоки критичного аналізу світової історії, зокрема історії розвитку системи міжнародних відносин (синтез соціологічного, історичного та економічного підходів), вплив на вченого ідей К. Маркса, А. Г. Франка, Ф. Броделя.

У другому питанні треба розкрити зміст світ-системного аналізу. При цьому особливу увагу приділити таким елементам теорії І. Валлерстайна: структурні властивості та динаміка світ-систем, чинники їх розвитку і стабільності; світ-система як ієрархічна система, відносини «центр-периферія»; модель глобальної еволюції історичних систем – від міні-систем до світ-системи; типи світ-систем; ритми в еволюції гегемонії та статусу; глобальний капіталізм і політична складова (роль держави) в системі обміну. Прогноз І. Валлерстайна щодо розвитку сучасної світ-системи.

У третьому питанні потрібно виявити переваги та недоліки світ-системного аналізу, проаналізувати критику запропонованої І. Валлерстайном концепції (з точку зору методології та трактування емпірико-історичних даних). Варто порівняти світ-системний підхід з цивілізаційним підходом.




Переглядів: 1733

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 17. Грамшіанська концепція гегемонії в теорії міжнародних відносин | Тема 19. Історична соціологія міжнародних відносин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.