Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 19. Історична соціологія міжнародних відносин

План

1. Теоретико-методологічний синтез історії та соціології.

2. Історичні закономірності: марксистська та веберівська дослідницькі традиції.

 

Методичні рекомендації

Розгляд першого питання необхідно почати із з’ясування особливостей історичного та соціологічного методів пізнання, пояснення їх відмінностей в аналізі та інтерпретації історичних фактів (наприклад, через розрізнення наук номотетичних та ідеографічних, або методів генералізуючих та індивідуалізуючих). Треба розглянути витоки та розвиток історичної соціології як міждисциплінарного напряму досліджень, пояснити причини та сутність історизації соціології («історичного повороту» у соціальних науках) у другій пол. ХХ ст.

Друге питання передбачає аналіз внеску Карла Маркса та Макса Вебера у становлення історичної соціології, порівняння їх підходів до трактування історичних закономірностей. Належить простежити розвиток ідей зазначених мислителів їхніми послідовниками у другій половині ХХ століття, які оформились у відповідні напрями історичної соціології – неомарксистський (А. Франк, І. Валлерстайн, П. Андерсон та ін.) та неовеберіанський (Е. Гідденс, Р. Коллінз, М.Манн та ін.). Особливу увагу слід приділити місцю міжнародно-політичної проблематики (конфлікти, війни, революції, формування сучасної системи міжнародних відносин, геополітична історія) у порівняльно-історичних дослідженнях Майкла Манна, Теди Скокпол, Рендала Коллінза, Чарльза Тіллі, Джека Голдстоуна, Хендріка Спрюйта.




Переглядів: 881

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 18. Світ-системний аналіз Іммануїла Валлерстайна | Тема 20. Теорія раціонального вибору

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.