Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Що необхідно для здійснення контролю за бюджетом і забезпечення підзвітності перед громадськістю.

Виконавча влада має отримувати дозвіл законодавчої влади перед використанням фондів з допоміжних бюджетів, резервних та інших фондів, які не мали спеціального призначення у затвердженому бюджеті.

Україна може розширити можливість участі громадськості у підготовці бюджету, зокрема:

· Проводити публічні слухання щодо макроекономічних припущень, закладених у державному бюджеті.

· Проводити публічні слухання щодо бюджетів індивідуальних розпорядників бюджетних коштів.

· Передбачити законодавством можливість отримання відгуків громадськості під час обговорення бюджету та звітування щодо процесу й результатів бюджетних слухань.

Зарубіжний досвід використання бюджетування як однієї з технологій управління державними фінансами свідчить про те, що воно саме по собі не може існувати без системного підходу, оскільки орієнтоване на певні результати від використання бюджетних коштів.

Ефективного результату, своєю чергою, практично неможливо досягти виключно за рахунок технологій бюджетування, оскільки це взаємопов’язані заходи і фінанси лише обслуговують їх здійснення. Саме тому в більшості зарубіжних країн технології бюджетування запроваджувалися одночасно із структурними змінами, або одразу ж після їх здійснення.

І насамперед реформуванню підлягала вся система державного управління з метою підвищення відповідальності урядових інституцій за результати своєї діяльності (Австралія, Нова Зеландія, Великобританія, Сполучені Штати Америки та інші).

Враховуючи зарубіжний досвід, насамперед в Україні необхідно вдосконалити підходи до визначення стратегічних цілей, під які будуть розроблятися програми та застосовуватися сучасні технології бюджетування. Наприклад програми в галузі освіти, культури, охорони здоров’я формуються через інфраструктуру багатьох головних розпорядників коштів, яка створена ще за радянських часів. Така ситуація яскраво відображає системну проблему у галузі державних фінансів – розпорошення коштів, що ускладнює загальну координацію в певних галузях відповідними міністерствами країни.

Більше того, у разі запровадження у практику роботи міністерств і відомств стратегічного планування, як це передбачається кілька років поспіль у бюджетних резолюціях, реалізація стратегічних цілей профільними міністерствами буде неможливою через підпорядкованість багатьох закладів освіти, культури, охорони здоров’я іншим міністерствам і відомствам. Тому для реалізації технологій бюджетування необхідно провести структурні реформи, зокрема у соціальній сфері держави.

 




Переглядів: 493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Як збільшити прозорість бюджетного процесу | Державні цільові фонди та їх роль у формуванні доходів та здійсненні видатків держави.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.061 сек.