МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Державні цільові фонди та їх роль у формуванні доходів та здійсненні видатків держави.
За визначенням вітчизняних дослідників: «Державні цільові фонди — це сукупність фондів грошових коштів, які знаходяться в розпорядженні центральних та місцевих органів влади». Або згідно іншого визначення:«Державні цільові фонди – форма перерозподілу й використання фінансових ресурсів, що залучаються державою для фінансування деяких суспільних потреб та комплексного їх використання на основі самостійності». Такі фонди створюються на основі відповідних законодавчих актів органів державної влади України. Їхня діяльність є строго регламентованою, так само як і джерела формування та порядок використання залучених коштів. Можна виокремити низку об’єктивних потреб, якими зумовлено існування таких фондів, зокрема: 1) поява у органів державної влади. які формують такі фонди, додаткових джерел фінансування власних потреб, адже існування одного централізованого фонду грошових ресурсів є не достатнім; 2) у разі потреби кошти цільових фондів можуть бути використані для покриття бюджетного дефіциту; 3) можливість проведення більш ефективного контролю за цільовим використанням державних коштів. Державні цільові фонди можуть утворюватися шляхом відокремлення із державного бюджету окремих видатків, що мають велике значення або формуванням спеціальних фондів із самостійними джерелами доходів. Правом створення цільових фондів наділені як органи центральної, так і місцевої влади. На регіональному рівні формуються свої цільові фонди за рахунок місцевих джерел. Дані фонди, перебувають у розпорядженні державних органів влади, проте оперативне управління здійснюється спеціальним адміністративним апаратом. Основними завданнями загальнодержавних фондів цільового призначення є: - забезпечення соціального захисту населення, - фінансування соціальної інфраструктури, - сприяння економічному зростанню держави, - забезпечення природоохоронних заходів, - фінансування розвитку науки, військових та космічних досліджень.
Розміри відрахувань до фондів визначаються централізовано, у відповідності до законодавства. Відрахування до фондів є обов’язковими платежами, можуть стягуватись примусово. Державні цільові фонди поділяються на дві групи: 1) постійні фонди, створення яких пов'язане з виділенням окремих функцій держави. Це окремо створені спеціальні фонди для гарантованого забезпечення соціального страхування; 2) тимчасові фонди, що формуються з метою прискореного розв'язання актуальних проблем; створюються за конкретної потреби і після вирішення питання припиняють діяльність. Залежно від цільового призначення державні фонди поділяються на економічні і соціальні, а відповідно до рівня управління – на державні і регіональні. В Україні до економічних державних цільових фондівможна віднести: · Фонд для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, · Фонд сприяння місцевому самоврядуванню України; · Фонд охорони праці; · Фонд розвитку та захисту конкуренції; · Фонд підтримки селянських (фермерських) господарств. До соціальних державних цільових фондів належать: · Пенсійний фонд; · Фонди соціального страхування; · Державний фонд сприяння зайнятості населення; · Фонд соціального захисту інвалідів.
Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України – Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України є центральним органом державної виконавчої влади і підвідомчим Кабінету Міністрів України. Пенсійний фонд є самоврядною неприбутковою організацією і здійснює свою діяльність на підставі статуту, який затверджується його правлінням. Основними завданнями Пенсійного фонду України є: · реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; · керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; · призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; · забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; · виконання інших завдань, визначених законами України та покладених на Пенсійний фонд України Президентом України..
Пенсійний фонд України забезпечує, насамперед, збір та акумуляцію зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування та фінансування витрат на виплату пенсій. Проте, тимчасово вільні кошти при відсутності заборгованості з виплат пенсій можуть бути використані на придбання державних цінних паперів. Джерелами формування коштів Пенсійного фонду є: 1) страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування інвестиційний дохід, який отримується від інвестування резерву коштів для покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду в майбутніх періодах; 2) кошти державного бюджету та цільових фондів, що перераховуються до Пенсійного фонду у випадках, передбачених законодавством; 3) суми від фінансових санкцій, застосованих відповідно до законодавства до юридичних та фізичних осіб за порушення встановленого порядку нарахування; 4) благодійні внески юридичних і фізичних осіб; 5) добровільні внески; 6) інші надходження відповідно до законодавства.
Кошти Пенсійного фонду не включаються до складу Державного бюджету України і не підлягають оподаткуванню. Кошти Пенсійного фонду України використовуються на фінансування таких заходів: - виплата пенсій за віком (у тому числі працюючим пенсіонерам), за інвалідністю, у разі втрати годувальника, за вислугу років, соціальних та Інших пенсій, установлених законодавством України; - виплата допомоги з догляду за дитиною і щомісячної допомоги на кожну дитину до досягнення нею віку, встановленого чинним законодавством; - підвищення пенсій у зв'язку зі зміною Індексу споживчих цін і зростанням заробітної плати; - реалізація державних, регіональних і обласних програм соціальної підтримки пенсіонерів, інвалідів, дітей та інших категорій населення; - забезпечення поточної діяльності та утримання органів управління фонду; - відтворення коштів фонду, зміцнення його матеріально-технічної бази, проведення масово-роз'яснювальної роботи. Для забезпечення фінансової стабільності Пенсійного фонду формується резерв коштів Пенсійного фонду.
Пенсійний фонд формується і використовується за такою схемою:
Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності діє відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» від 18 січня 2001 року № 2240-НІ і є правонаступником Фонду соціального страхування України, який було створено у 1991 році. Фонд є некомерційною, самоврядною організацією, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування витрат Фонду, здійснює контроль за використанням коштів, належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Джерелами формування коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є: 1) страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законодавством (кількість страхувальників, які обліковуються в органах Фонду, на 1 січня 2012 року становила 1 412 172 підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності.); 2) суми пені, штрафів, інших фінансових санкцій, застосованих до страхувальників та посадових осіб згідно із законодавством України; 3) асигнування із Державного бюджету України; 4) прибуток, отриманий від використання тимчасово вільних коштів Фонду, в тому числі резерву страхових коштів Фонду, на депозитних рахунках; 5) інші надходження.
Кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасового втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, спрямовуються на: 1) виплату застрахованим особам допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю, вагітністю та пологами, у разі народження дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, на поховання; 2) фінансування санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їх сімей; 3) утворення резерву страхових коштів у розрахунку на місяць для фінансування матеріального забезпечення застрахованих осіб; 4) забезпечення поточної діяльності та утримання органів Фонду, розвиток його матеріально-технічної бази. Управління Фондом здійснюється на паритетних засадах державою, представниками застрахованих осіб і роботодавців. Кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування з тимчасової втрати працездатності зараховуються на єдиний централізований рахунок Фонду в установах банків, визначених Кабінетом Міністрів України для обслуговування коштів Державного бюджету України, або спеціалізованого банку, що обслуговує фонди за окремими видами соціального страхування. Фонд соціального страхування на випадок безробіття є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України. Основне завдання Фонду — організація та здійснення страхування на випадок безробіття. Джерела формування доходів бюджету Фонду соціального страхування на випадок безробіття: · страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законодавством; · асигнування із Державного бюджету України; · прибуток, одержаний від тимчасово вільних коштів Фонду, у тому числі резерву коштів Фонду, на депозитному рахунку; · благодійні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб; · інші надходження відповідно до законодавства України. Основне джерело формування доходів Фонду соціального страхування на випадок безробіття — відповідні страхові внески, які сплачують страхувальники (роботодавці) та застраховані особи. З бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття здійснюють видатки: · на виплату матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, фінансування яких законодавчо передбачене за рахунок коштів Фонду; · відшкодування Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних із достроковим виходом на пенсію певних категорій осіб; · створення резерву коштів Фонду. Види матеріального забезпечення: · допомога у разі безробіття, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітними підприємницької діяльності; · допомога у разі часткового безробіття; · допомога на поховання у разі смерті безробітного або особи, яка перебувала на його утриманні. Фонд соціального страхування від нещасних випадківє юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також емблему, яка затверджується його правлінням. Основним завданням Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що спричинили втрату працездатності, є організація та здійснення відповідного виду страхування. Завдання страхування від нещасних випадків на виробництві: · проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням; · відновлення здоров'я та працездатності потерпілих на виробництві від нещасних випадків або професійних захворювань; · відшкодування матеріальної та моральної шкоди застрахованим і членам їх сімей. Фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок: · внесків роботодавців у розмірі 0,84 – 13,8% фактичних витрат на оплату праці найманих працівників залежно від класу професійного ризику виробництва; · прибутку від розміщення тимчасово вільних коштів Фонду на депозитних рахунках; · штрафних санкцій за порушення законодавства з безпеки праці; · добровільних внесків; · інших надходжень. Страхування від нещасного випадку може бути обов'язковим і добровільним. Обов'язковому страхуванню підлягають: · особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту); · учні та студенти навчальних закладів, клінічні ординатори, аспіранти, докторанти, залучені до будь-яких робіт; · особи, які утримуються у виправних, лікувально-трудових, виховно-трудових закладах та залучаються до трудової діяльності на виробництві. Державний фонд охорони навколишнього природного середовища* 3 метою цільового фінансування природоохоронних і ресурсозберігаючих заходів, а також зменшення впливу забруднення навколишнього природного середовища на здоров'я населення у 1991 р. згідно із Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" було створено Державний фонд охорони навколишнього природного середовища. Він діє на державному, обласному та місцевому рівнях.
|
||||||||
|