Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Як запам'ятовування зробити успішним?

1. Щоб добре закріпляти враження, треба уміти зосередитися.

2. Для полегшення запам'ятовування створюйте сильні образи.

3. Позитивну роль в запам'ятовуванні грає систематичне повторення, коли початкові елементи включаються в нову систему асоціативних зв'язків.

Забуття відбувається найбільш інтенсивно в перші 6 годин після запам'ятовування. Тому якщо матеріал потрібно відобразити надовго, то його доцільно повторювати з такими інтервалами: через 15-20 хвилин, потім через 8-9 годин і через 24 години.

1. Процесу запам'ятовування допомагає мнемотехніка -(від греч. mnemonikon - мистецтво запам'ятовування) - система спеціальних прийомів, що служать для полегшення запам'ятовування. Найбільш поширеним прийомом є організація асоціативного поля навколо понять, що запам'ятовуються. Наприклад, елементи інформації, що сприймається можуть уявно прив'язуватися до деяких константних в своїй послідовності систем, наприклад, розташовуватися в суворо певних місцях якого-небудь приміщення. Як мнемонічні можуть використовуватися досить формальні мнемотехнічні системи, що не мають логічного зв'язку з новою інформацією, але найбільш ефективні такі мнемотехнічні прийоми, які дозволяють пов'язати цю інформацію з тією, що вже є за рахунок встановлення суворо логічних зв'язків.

Як показує практика досить ефективними є наступні прийоми:

- смислове угрупування;

- складання плану;

- виділення ключових елементів структури інформації, що запам'ятовується;

- скріплення нового матеріалу з раніше засвоєним.

Успішне запам'ятовування зумовлене також знанням ефектів і законів пам'яті:

Ефект Зейгарник - закономірність, виявлена Б.В.Зейгарник, внаслідок якої ефективність запам'ятовування матеріалу залежить від ступеню і форми завершення дії. А саме, краще запам'ятовується та інформація, яка пов'язана з незавершеною дією, що залишилася: доступ до слідів пам'яті полегшується при збереженні тієї напруженості, яка, виникає на початку дії, але не розряджається при незавершеній дії.

Ефект Раншбурга - окремий випадок інтерференції в пам'яті, досліджений угорським психологом П.Раншбургом. Характеризується ускладненнями, які виникають при збільшенні схожості матеріалу, що завчається. Це пов'язано з інтерференцією.

Інтерференція -(від лати. inter - взаємно, між собою і ferio - ударяю, вражаю) - взаємоподавлення процесів, які одночасно здійснюються, що передусім відносяться до пізнавальної сфери, зумовлене обмеженим об'ємом розподілу уваги. Сильні емоції можуть міцно закріпити слід в пам'яті, захищаючи його від деформації і зникнення. Емоційно забарвлені події запам'ятовуються краще.

Але емоції можуть стояти на заваді увазі. Сильні емоції повністю заволодівають увагою людини, не даючи їй можливості зосередитися на інших предметах.




Переглядів: 573

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пам'ять. | Мислення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.