Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І. ВСТУП

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

На засіданні кафедри філософії

Протокол № 11 від 26 червня 2012 р.

Зав. кафедрою Андрєєва Т. О.

__________________________

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА

НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “СОЦІОЛОГІЯ”

ДЛЯ СТУДЕНТІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

 

Донецьк 2012


 

Укладачі: М. В. Колінько, к. філос. н., доцент.

Т. В. Целік, к. філос. н., доцент.

 

Рецензенти: Р. О. Додонов, д.філос.н., професор

О. В. Панькова, к.соц.н., доцент

 

Робоча програма ухвалена на засіданні кафедри філософії,

протокол № 11 від 26.06.2012.

 

 

Зав. кафедри, д.філос.н., проф. Андрєєва Т. О. _____________________



ЗМІСТ СПЕЦКУРСУ “СОЦІОЛОГІЯ ”

 

I. ВСТУП

IІ. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ. ЛІТЕРАТУРА

IІІ. МОДУЛЬНЕ ПЛАНУВАННЯ

ІV. ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

V. ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

VI. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОТОЧНОГО, МОДУЛЬНОГО,

ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

СОЦІОЛОГІЯ

І. ВСТУП

1.Опис:

Курс “Соціологія” у циклі гуманітарної підготовки студентів передбачено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України як нормативну дисципліну.

Робоча програма курсу “Соціологія” розроблена відповідно до навчального робочого плану, освітньо-професійної програми вищої освіти, яку було розроблено з урахуванням професійної підготовки студентів економічних спеціальностей. Зокрема, внесені теми, присвячені сучасним проблемам соціологічного дослідження економічної сфери і економічної культури в цілому, актуальним питанням галузевих соціологічних теорій праці та управляння, бізнесу, зайнятості та безробіття.

Репрезентовано основні проблеми науки про суспільство з урахуванням здобутків сучасних соціологічних шкіл та напрямів. Окремі зміни в програмі зумовлені необхідністю осмислення сучасних процесів у соціально-політичному житті України, нових джерел інформації з тематики курсу, виданих після публікації типової програми, а також специфіки майбутньої професійної діяльності студентів економічних спеціальностей. Внесення змін до програми зумовлювались також необхідністю адаптації української освітньої системи у Болонський процес з орієнтацією на переважно самостійну роботу студентів.

Предмет сучасної соціології – закономірності виникнення, розвитку і функціонування суспільства, соціальних спільнот, людина як соціальний суб’єкт.

У соціологічному знанні слід виділити дві частини: знання про суспільство і знання про особистість. Для одержання цих знань у одному блоці використано системні підходи, у другому – соціально-психологічні. Сама ж навчальна дисципліна поєднує три структурно-змістовні частини: історико-теоретичну, спеціально-соціологічну та емпіричну.

Програма розкриває такі теми:

1. Соціологія як наука;

2. Становлення та основні етапи розвитку соціології;

3. Суспільство як цілісна система;

4. Соціологічні проблеми соціальної структури;

5. Соціальні спільноти та соціальна взаємодія;

6. Соціологія особистості;

7. Соціологія сім’ї;

8. Соціологія молоді;

9. Соціологія економіки;

10. Соціологія праці й управління;

11. Соціологія бізнесу;

12. Етносоціологія та соціологія релігії;

13. Соціологія політики та права;

14. Структура та методи соціологічного дослідження.

2. Рівень програми:

а) попередні умови:

Програма розрахована не тільки на викладення основ соціологічної теорії та актуальних проблем сучасності, але й на розв’язання конкретних завдань практичної підготовки студентів до суспільного життя та професійної діяльності, зокрема це – проблема соціалізації, ресоціалізації і коригування міжособистісних взаємин у колективі. Для студентів економічних спеціальностей важливими аспектами у вивченні курсу соціології є знайомство з галузевими соціологічними теоріями економіки, праці та управління, соціологією бізнеса, а також практичними питаннями дослідження явищ зайнятості та безробіття, економічної поведінки та мотивації, наслідками зміни стереотипів економічної поведінки.

Для успішного виконання самостійних та індивідуальних видів завдань студенти повинні володіти вміннями роботи з навчальною та науковою літературою, текстами сучасних теоретиків соціології, навичками бібліографічного пошуку та роботи с текстом (конспектування, анотування, реферування), складання анкети (питальника), обрахунку вибіркової сукупності, проведення пілотного соціологічного дослідження.

б) мета та завдання дисципліни:

У процесі вивчення курсу студенти повинні оволодіти наступними знаннями, уміннями та навичками:

· знати історію формування предмета соціології, його специфіку та відмінність від предмета інших дисциплін;

· знати основні функції соціології, головну мету застосування соціологічного знання;

· сформувати уявлення про суспільство як складну систему соціально-культурних зв’язків та відносин;

· розуміти природу утворення соціальних груп, знати їх класифікацію;

· вміти охарактеризувати соціологічний підхід до проблем молоді, сім’ї, освіти, економіки, праці й управління;

· пояснювати появу феномена особистості, чинники, що сприяють формуванню особистості, механізми соціалізації;

· знати основні механізми соціальної регуляції поведінки особистості: суспільні ідеали, цінності, норми;

· засвоїти визначення поняття “соціальний процес”, виділення основних видів процесів: диференціації, інтеграції, мобільності, соціального конфлікту;

· вміти аналізувати конкретні процеси, особливо, зміни міграційних потоків, формування нових економічних та політичних структур, зміни в системі цінностей та інше;

· розрізняти соціологічні та економічні аспекти дослідження соціальної реальності, зокрема під час аналізу економічних явищ та процесів;

· виявляти взаємозв’язок економічної та соціальної сфер суспільства, їхню взаємодію та взаємовплив;

· усвідомлювати специфіку проявів економічної культури та економічного мислення, їхню залежність від соціокультурних та релігійних особливостей суспільства.

Важливо, щоб студенти не тільки володіли соціологічними знаннями, але й вміли плідно використовувати та застосовувати їх у вирішенні конкретних завдань практичної фахової діяльності в економічній сфері та бізнесі.

Формою підсумкового контролю з дисципліни є іспит.

 

3. Статус навчальної дисципліни:

Курс "Соцілогія"є нормативною дисципліною у програмі підготовки фахівців економічних спеціальностей.

4. Викладацький склад:

Панькова Оксана Володимирівна, к.соціол.н., доцент;

Колінько Марина Вадимівна, к.філос.н., доцент;

Целік Тетяна Віталіївна, к.філос.н., доцент;

Білецький Віталій Володимирович, к.філос.н., доцент.

5. Методика викладання, форми та методи навчання:

Методики викладання поєднують лекційний курс, практичні і лабораторні заняття, колоквіуми, тестування, використовуються методики проблемного навчання, що стимулюють студентів до самостійного наукового пошуку. Застосовується модульно-рейтингова система.

Лекції: 34 години.

Семінари: 16 годин для студентів економічного факультету та

34 для студентів обліково-фінансового факультету.

Методи: – словесні – лекції з застосуванням методів активізації, в тому числі проблемні лекції; на практичних заняттях: усне опитування, виконання вправ з ілюстративним матеріалом, виступи студентів з доповідями та реферативними повідомленнями.

наглядні – при формуванні візуального сприяння теоретичного матеріалу;

практичні – при формуванні вмінь на навичок використання окремих методів та методик проведення конкретного соціологічного дослідження.

Методи оцінювання: поточне тестування, підсумкові письмові індивідуальні завдання по змістовим модулям, підсумковий іспит.

6. Мова:

Викладання здійснюється українською та російською мовами.

 

ІІ. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ. ЛІТЕРАТУРА

 




Переглядів: 424

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток 1. Вибір та перевірка обладнання підстанції | Тема 1. Соціологія як наука

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.