МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
І. ВСТУПМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ
ЗАТВЕРДЖЕНО На засіданні кафедри філософії Протокол № 11 від 26 червня 2012 р. Зав. кафедрою Андрєєва Т. О. __________________________
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “СОЦІОЛОГІЯ” ДЛЯ СТУДЕНТІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Донецьк 2012
Укладачі: М. В. Колінько, к. філос. н., доцент. Т. В. Целік, к. філос. н., доцент.
Рецензенти: Р. О. Додонов, д.філос.н., професор О. В. Панькова, к.соц.н., доцент
Робоча програма ухвалена на засіданні кафедри філософії, протокол № 11 від 26.06.2012.
Зав. кафедри, д.філос.н., проф. Андрєєва Т. О. _____________________ ЗМІСТ СПЕЦКУРСУ “СОЦІОЛОГІЯ ”
I. ВСТУП IІ. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ. ЛІТЕРАТУРА IІІ. МОДУЛЬНЕ ПЛАНУВАННЯ ІV. ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ V. ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ VI. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОТОЧНОГО, МОДУЛЬНОГО, ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СОЦІОЛОГІЯ І. ВСТУП 1.Опис: Курс “Соціологія” у циклі гуманітарної підготовки студентів передбачено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України як нормативну дисципліну. Робоча програма курсу “Соціологія” розроблена відповідно до навчального робочого плану, освітньо-професійної програми вищої освіти, яку було розроблено з урахуванням професійної підготовки студентів економічних спеціальностей. Зокрема, внесені теми, присвячені сучасним проблемам соціологічного дослідження економічної сфери і економічної культури в цілому, актуальним питанням галузевих соціологічних теорій праці та управляння, бізнесу, зайнятості та безробіття. Репрезентовано основні проблеми науки про суспільство з урахуванням здобутків сучасних соціологічних шкіл та напрямів. Окремі зміни в програмі зумовлені необхідністю осмислення сучасних процесів у соціально-політичному житті України, нових джерел інформації з тематики курсу, виданих після публікації типової програми, а також специфіки майбутньої професійної діяльності студентів економічних спеціальностей. Внесення змін до програми зумовлювались також необхідністю адаптації української освітньої системи у Болонський процес з орієнтацією на переважно самостійну роботу студентів. Предмет сучасної соціології – закономірності виникнення, розвитку і функціонування суспільства, соціальних спільнот, людина як соціальний суб’єкт. У соціологічному знанні слід виділити дві частини: знання про суспільство і знання про особистість. Для одержання цих знань у одному блоці використано системні підходи, у другому – соціально-психологічні. Сама ж навчальна дисципліна поєднує три структурно-змістовні частини: історико-теоретичну, спеціально-соціологічну та емпіричну. Програма розкриває такі теми: 1. Соціологія як наука; 2. Становлення та основні етапи розвитку соціології; 3. Суспільство як цілісна система; 4. Соціологічні проблеми соціальної структури; 5. Соціальні спільноти та соціальна взаємодія; 6. Соціологія особистості; 7. Соціологія сім’ї; 8. Соціологія молоді; 9. Соціологія економіки; 10. Соціологія праці й управління; 11. Соціологія бізнесу; 12. Етносоціологія та соціологія релігії; 13. Соціологія політики та права; 14. Структура та методи соціологічного дослідження. 2. Рівень програми: а) попередні умови: Програма розрахована не тільки на викладення основ соціологічної теорії та актуальних проблем сучасності, але й на розв’язання конкретних завдань практичної підготовки студентів до суспільного життя та професійної діяльності, зокрема це – проблема соціалізації, ресоціалізації і коригування міжособистісних взаємин у колективі. Для студентів економічних спеціальностей важливими аспектами у вивченні курсу соціології є знайомство з галузевими соціологічними теоріями економіки, праці та управління, соціологією бізнеса, а також практичними питаннями дослідження явищ зайнятості та безробіття, економічної поведінки та мотивації, наслідками зміни стереотипів економічної поведінки. Для успішного виконання самостійних та індивідуальних видів завдань студенти повинні володіти вміннями роботи з навчальною та науковою літературою, текстами сучасних теоретиків соціології, навичками бібліографічного пошуку та роботи с текстом (конспектування, анотування, реферування), складання анкети (питальника), обрахунку вибіркової сукупності, проведення пілотного соціологічного дослідження. б) мета та завдання дисципліни: У процесі вивчення курсу студенти повинні оволодіти наступними знаннями, уміннями та навичками: · знати історію формування предмета соціології, його специфіку та відмінність від предмета інших дисциплін; · знати основні функції соціології, головну мету застосування соціологічного знання; · сформувати уявлення про суспільство як складну систему соціально-культурних зв’язків та відносин; · розуміти природу утворення соціальних груп, знати їх класифікацію; · вміти охарактеризувати соціологічний підхід до проблем молоді, сім’ї, освіти, економіки, праці й управління; · пояснювати появу феномена особистості, чинники, що сприяють формуванню особистості, механізми соціалізації; · знати основні механізми соціальної регуляції поведінки особистості: суспільні ідеали, цінності, норми; · засвоїти визначення поняття “соціальний процес”, виділення основних видів процесів: диференціації, інтеграції, мобільності, соціального конфлікту; · вміти аналізувати конкретні процеси, особливо, зміни міграційних потоків, формування нових економічних та політичних структур, зміни в системі цінностей та інше; · розрізняти соціологічні та економічні аспекти дослідження соціальної реальності, зокрема під час аналізу економічних явищ та процесів; · виявляти взаємозв’язок економічної та соціальної сфер суспільства, їхню взаємодію та взаємовплив; · усвідомлювати специфіку проявів економічної культури та економічного мислення, їхню залежність від соціокультурних та релігійних особливостей суспільства. Важливо, щоб студенти не тільки володіли соціологічними знаннями, але й вміли плідно використовувати та застосовувати їх у вирішенні конкретних завдань практичної фахової діяльності в економічній сфері та бізнесі. Формою підсумкового контролю з дисципліни є іспит.
3. Статус навчальної дисципліни: Курс "Соцілогія"є нормативною дисципліною у програмі підготовки фахівців економічних спеціальностей. 4. Викладацький склад: Панькова Оксана Володимирівна, к.соціол.н., доцент; Колінько Марина Вадимівна, к.філос.н., доцент; Целік Тетяна Віталіївна, к.філос.н., доцент; Білецький Віталій Володимирович, к.філос.н., доцент. 5. Методика викладання, форми та методи навчання: Методики викладання поєднують лекційний курс, практичні і лабораторні заняття, колоквіуми, тестування, використовуються методики проблемного навчання, що стимулюють студентів до самостійного наукового пошуку. Застосовується модульно-рейтингова система. Лекції: 34 години. Семінари: 16 годин для студентів економічного факультету та 34 для студентів обліково-фінансового факультету. Методи: – словесні – лекції з застосуванням методів активізації, в тому числі проблемні лекції; на практичних заняттях: усне опитування, виконання вправ з ілюстративним матеріалом, виступи студентів з доповідями та реферативними повідомленнями. наглядні – при формуванні візуального сприяння теоретичного матеріалу; практичні – при формуванні вмінь на навичок використання окремих методів та методик проведення конкретного соціологічного дослідження. Методи оцінювання: поточне тестування, підсумкові письмові індивідуальні завдання по змістовим модулям, підсумковий іспит. 6. Мова: Викладання здійснюється українською та російською мовами.
ІІ. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ. ЛІТЕРАТУРА
|
||||||||
|