Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І. ВСТУП

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

На засіданні кафедри філософії

Протокол № 11 від 26 червня 2012 р.

Зав. кафедрою Андрєєва Т. О.

__________________________

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА

НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “СОЦІОЛОГІЯ”

ДЛЯ СТУДЕНТІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

 

Донецьк 2012


 

Укладачі: М. В. Колінько, к. філос. н., доцент.

Т. В. Целік, к. філос. н., доцент.

 

Рецензенти: Р. О. Додонов, д.філос.н., професор

О. В. Панькова, к.соц.н., доцент

 

Робоча програма ухвалена на засіданні кафедри філософії,

протокол № 11 від 26.06.2012.

 

 

Зав. кафедри, д.філос.н., проф. Андрєєва Т. О. _____________________



ЗМІСТ СПЕЦКУРСУ “СОЦІОЛОГІЯ ”

 

I. ВСТУП

IІ. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ. ЛІТЕРАТУРА

IІІ. МОДУЛЬНЕ ПЛАНУВАННЯ

ІV. ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

V. ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

VI. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОТОЧНОГО, МОДУЛЬНОГО,

ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

СОЦІОЛОГІЯ

І. ВСТУП

1.Опис:

Курс “Соціологія” у циклі гуманітарної підготовки студентів передбачено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України як нормативну дисципліну.

Робоча програма курсу “Соціологія” розроблена відповідно до навчального робочого плану, освітньо-професійної програми вищої освіти, яку було розроблено з урахуванням професійної підготовки студентів економічних спеціальностей. Зокрема, внесені теми, присвячені сучасним проблемам соціологічного дослідження економічної сфери і економічної культури в цілому, актуальним питанням галузевих соціологічних теорій праці та управляння, бізнесу, зайнятості та безробіття.

Репрезентовано основні проблеми науки про суспільство з урахуванням здобутків сучасних соціологічних шкіл та напрямів. Окремі зміни в програмі зумовлені необхідністю осмислення сучасних процесів у соціально-політичному житті України, нових джерел інформації з тематики курсу, виданих після публікації типової програми, а також специфіки майбутньої професійної діяльності студентів економічних спеціальностей. Внесення змін до програми зумовлювались також необхідністю адаптації української освітньої системи у Болонський процес з орієнтацією на переважно самостійну роботу студентів.

Предмет сучасної соціології – закономірності виникнення, розвитку і функціонування суспільства, соціальних спільнот, людина як соціальний суб’єкт.

У соціологічному знанні слід виділити дві частини: знання про суспільство і знання про особистість. Для одержання цих знань у одному блоці використано системні підходи, у другому – соціально-психологічні. Сама ж навчальна дисципліна поєднує три структурно-змістовні частини: історико-теоретичну, спеціально-соціологічну та емпіричну.

Програма розкриває такі теми:

1. Соціологія як наука;

2. Становлення та основні етапи розвитку соціології;

3. Суспільство як цілісна система;

4. Соціологічні проблеми соціальної структури;

5. Соціальні спільноти та соціальна взаємодія;

6. Соціологія особистості;

7. Соціологія сім’ї;

8. Соціологія молоді;

9. Соціологія економіки;

10. Соціологія праці й управління;

11. Соціологія бізнесу;

12. Етносоціологія та соціологія релігії;

13. Соціологія політики та права;

14. Структура та методи соціологічного дослідження.

2. Рівень програми:

а) попередні умови:

Програма розрахована не тільки на викладення основ соціологічної теорії та актуальних проблем сучасності, але й на розв’язання конкретних завдань практичної підготовки студентів до суспільного життя та професійної діяльності, зокрема це – проблема соціалізації, ресоціалізації і коригування міжособистісних взаємин у колективі. Для студентів економічних спеціальностей важливими аспектами у вивченні курсу соціології є знайомство з галузевими соціологічними теоріями економіки, праці та управління, соціологією бізнеса, а також практичними питаннями дослідження явищ зайнятості та безробіття, економічної поведінки та мотивації, наслідками зміни стереотипів економічної поведінки.

Для успішного виконання самостійних та індивідуальних видів завдань студенти повинні володіти вміннями роботи з навчальною та науковою літературою, текстами сучасних теоретиків соціології, навичками бібліографічного пошуку та роботи с текстом (конспектування, анотування, реферування), складання анкети (питальника), обрахунку вибіркової сукупності, проведення пілотного соціологічного дослідження.

б) мета та завдання дисципліни:

У процесі вивчення курсу студенти повинні оволодіти наступними знаннями, уміннями та навичками:

· знати історію формування предмета соціології, його специфіку та відмінність від предмета інших дисциплін;

· знати основні функції соціології, головну мету застосування соціологічного знання;

· сформувати уявлення про суспільство як складну систему соціально-культурних зв’язків та відносин;

· розуміти природу утворення соціальних груп, знати їх класифікацію;

· вміти охарактеризувати соціологічний підхід до проблем молоді, сім’ї, освіти, економіки, праці й управління;

· пояснювати появу феномена особистості, чинники, що сприяють формуванню особистості, механізми соціалізації;

· знати основні механізми соціальної регуляції поведінки особистості: суспільні ідеали, цінності, норми;

· засвоїти визначення поняття “соціальний процес”, виділення основних видів процесів: диференціації, інтеграції, мобільності, соціального конфлікту;

· вміти аналізувати конкретні процеси, особливо, зміни міграційних потоків, формування нових економічних та політичних структур, зміни в системі цінностей та інше;

· розрізняти соціологічні та економічні аспекти дослідження соціальної реальності, зокрема під час аналізу економічних явищ та процесів;

· виявляти взаємозв’язок економічної та соціальної сфер суспільства, їхню взаємодію та взаємовплив;

· усвідомлювати специфіку проявів економічної культури та економічного мислення, їхню залежність від соціокультурних та релігійних особливостей суспільства.

Важливо, щоб студенти не тільки володіли соціологічними знаннями, але й вміли плідно використовувати та застосовувати їх у вирішенні конкретних завдань практичної фахової діяльності в економічній сфері та бізнесі.

Формою підсумкового контролю з дисципліни є іспит.

 

3. Статус навчальної дисципліни:

Курс "Соцілогія"є нормативною дисципліною у програмі підготовки фахівців економічних спеціальностей.

4. Викладацький склад:

Панькова Оксана Володимирівна, к.соціол.н., доцент;

Колінько Марина Вадимівна, к.філос.н., доцент;

Целік Тетяна Віталіївна, к.філос.н., доцент;

Білецький Віталій Володимирович, к.філос.н., доцент.

5. Методика викладання, форми та методи навчання:

Методики викладання поєднують лекційний курс, практичні і лабораторні заняття, колоквіуми, тестування, використовуються методики проблемного навчання, що стимулюють студентів до самостійного наукового пошуку. Застосовується модульно-рейтингова система.

Лекції: 34 години.

Семінари: 16 годин для студентів економічного факультету та

34 для студентів обліково-фінансового факультету.

Методи: – словесні – лекції з застосуванням методів активізації, в тому числі проблемні лекції; на практичних заняттях: усне опитування, виконання вправ з ілюстративним матеріалом, виступи студентів з доповідями та реферативними повідомленнями.

наглядні – при формуванні візуального сприяння теоретичного матеріалу;

практичні – при формуванні вмінь на навичок використання окремих методів та методик проведення конкретного соціологічного дослідження.

Методи оцінювання: поточне тестування, підсумкові письмові індивідуальні завдання по змістовим модулям, підсумковий іспит.

6. Мова:

Викладання здійснюється українською та російською мовами.

 

ІІ. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ. ЛІТЕРАТУРА

 




Переглядів: 485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток 1. Вибір та перевірка обладнання підстанції | Тема 1. Соціологія як наука

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.