МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 1. Соціологія як наукаПоняття соціології. Основні підходи до розуміння суспільства і людини. Соціологія як наука про системне розуміння суспільства, соціальні спільноти та соціальні відносини. Об’єкт, предмет та методи соціології. Структура та рівні соціологічного знання. Теоретична та емпірична, фундаментальна та прикладна соціологія, їх специфіка і взаємозв’язок. Поняття макро- і мікросоціології. Соціологія й інші галузі суспільних наук (соціальна філософія, історія, психологія, економічна теорія, юридичні дисципліни та ін.). Функції соціології та її роль у житті суспільства. Значення соціології у підготовці молодих спеціалістів. Тема 2. Становлення та основні етапи розвитку соціології Логіка виникнення соціології. Розвиток поглядів на суспільство і людину. Соціальна філософія як теоретичне підґрунтя соціології (протосоціологія). О. Конт – засновник соціології. Обґрунтування О. Контом необхідності нової науки про суспільство у межах позитивізму. Соціальна статика і соціальна динаміка у вченні О. Конта. Г. Спенсер як продовжувач позитивістської лінії у соціології. Ідея соціальної еволюції, співвідношення руху та інтеграції. Перехід від гомогенного до гетерогенного суспільства. Гемайншафт і гезельшафт як два ідеальні типи соціальних відносин та зв’язків у концепції Ф. Тьонніса. Загальносоціологічна теорія К. Маркса (історичний матеріалізм). Розробка Е. Дюркгеймом концепції суспільства як певної духовної реальності. “Колективні уявлення” і “колективна свідомість”. Механічний і органічний типи солідарності. “Розуміюча” соціологія М. Вебера. Поняття соціальної дії, взаємозв’язок методу “розуміння” з концепцією соціальної дії. Типи панування (легальне, традиційне, харизматичне). Антипозитивістська скерованість соціологічного психологізму. Розвиток соціології в Україні і Росії XIX – початку XX століть (М. І. Костомаров, М. П. Драгоманов, М. М. Ковалевський, М. К. Михай-ловський, М. С. Грушевський, М. І. Туган-Барановський, Б. О. Кістяківсь-кий). Сучасні соціологічні парадигми Т. Парсонса, Р. Мертона, П. О. Сорокіна, Д. Белла, О. Тоффлера, К. Поппера та ін. (теорія еліт, структурний функціоналізм, інтеракціонізм, соціологічний психологізм, теорії постіндуст-ріального та інформаційного суспільств, соціокультурної динаміки тощо).
|
||||||||
|