МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 3. Суспільство як цілісна системаЗагальні положення системного підходу. Визначення поняття системи. Системно-механістичні та системно-органістичні уявлення про суспільство. Синтезований підхід до суспільства у працях Ф. Тьонніса та Е. Дюркгейма. Суспільство в марксистській соціології. Параметри соціальної системи в поняттях теорії систем: будова, функціонування, розвиток. Визначення суспільства, його характерні ознаки. Основні рівні системного підходу до суспільства (макро-, мезо- та мікрорівні). Поняття соціальних змін та їхні рушії. Різновиди соціальних змін, які відбуваються на різних рівнях суспільної системи. Еволюція та революція. Соціальна революція та реформи. Причини суспільного розвитку в різних соціологічних школах і напрямах. Типологізація та класифікація суспільств у теоретичній соціології.
Тема 4. Соціологічні проблеми соціальної структури Соціальна сфера життя суспільства та її специфіка. Поняття соціальної структури суспільства. Основні групи інститутів у суспільстві. Явні і латентні функції соціальних інститутів. Соціальні інститути в економіці. Господарчі соціальні інститути виробництва, власності, ринку, споживання. Теорія соціальної стратифікації: загальні положення, поняття стратифікації. Уявлення про структуру суспільства як сукупність соціальних груп, що займають різне положення в соціальній системі. Проблема нерівності, виявлення ознак стратифікації соціальних шарів та груп. Поняття “статусу“, “соціальної ролі“, “рангу“ , “соціальної позиції“. Соціальна мобільність, її види (вертикальна, горизонтальна, групова, індивідуальна). Особливості соціальної мобільності у кожному з типів стратифікації (економічній, політичній, професійній). П. Сорокін про соціальну мобільність (концепція “межі“ та “неспрямованих коливань“). Закономірності виявів соціальної мобільності у різні періоди розвитку суспільства.
|
||||||||
|