МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 5. Соціальні спільноти та соціальна взаємодіяПоняття соціальної спільноти та її різновиди. Характерні риси масових спільнот. Соціальні групи – основна форма соціальних спільнот. Види соціальних груп. Етнічні спільноти. Роль етносу й етнічних відносин у становленні, розвитку та функціонуванні суспільства. Сучасні проблеми міжнаціональних відносин та їх історичне коріння. Основні риси та етапи формування української нації. Господарчі спільноти. Соціально-економічні групи та їх типологія. Класи і страти в економічній сфері. Господарчі організації: теорії, характеристики, механізми їх побудови. Квазіспільноти. Поняття маргінальності в сучасній соціології. Сутність соціальної взаємодії. Процес соціальної взаємодії. Ознаки та елементи взаємодії. Теорія символічного інтеракціонізму про сутність соціа-льної взаємодії (Ч. Кулі, Г. Мід). Типи соціальної взаємодії: солідаристський і конфліктний. Конфлікт як тип взаємодії. Поняття соціального конфлікту. Класифікація конфліктів (за ознаками ролі у розвитку соціальних систем, за кількістю учасників, за способами вирішення і розв’язання тощо). Конкуренція та змагання як потенційні джерела конфлікту. Конфлікти і соціальний порядок.
Тема 6. Соціологія особистості Предмет дослідження соціології особистості. Філософсько-соціологічні уявлення про особистість. Ключові поняття та категорії соціології особистості: людина, індивід, особистість, індивідуальність. Соціальна поведінка особистості, способи впливу на неї соціальної структури. Соціалізація як процес інтеграції індивіда в соціальну систему. Складові елементи соціалізації (адаптація, інтеріоризація тощо). Поняття соціального характеру особистості, його взаємозв’язок з соціокультурними умовами її формування. Теорії соціальних ролей. Теорії соціальної настанови. Типи пристосування індивідів до життєдіяльності суспільства. Девіантна поведінка особистості. Р. Мертон про типи поведінки в суспільстві: ритуалізм, ретретизм, інноваційна поведінка, конформізм. Проблема адаптації людини в перехідних суспільствах. Процес ресоціалізації. Модель соціально-економічної людини. Господарча поведінка людини. Соціальне управління господарчою поведінкою.
|
||||||||
|