МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Критерії оцінювання знань з курсу «Соціологія»Поточний контроль знань студентів, що проводиться за допомогою перевірки якості виконання завдань семінарських занять та написання рефератів, про що мова йшла у п.5. «Організація самостійної роботи». Система начислення поточних балів
Модульний контроль проводиться на семінарському занятті і є підсумковим тестуванням (приклад питань тесту див. нижче). Максимальна кількість балів, яку може отримати студент за тести – 24. Оцінка кожного модульного завдання – 2 бали. Успішне виконання модульних завдань, виступи на семінарських заняттях, участь у конференциях, реферативний аналіз проблематики спецкурсу є достатнім для винесення підсумкової оцінки за шкалою ECTS: до 50 балів. Студент зобов’язаний здавати іспит. Питання до іспиту приведені нижче. Стандартною процедурою є вибір білету для іспиту та усна відповідь студента на нього. Час підготовки до відповіді - 30 хвилин. Додаток А Система оцінювання академічних досягнень студентів за 100-бальною шкалою оцінювання Поточний контроль + модульний контроль – до 50 балів, підсумковий контроль (іспит) – до 50 балів.
У структурі одного кредиту (108 год.) з курсу обумовлено 2 змістовних модулі та пропонується додатковий матеріал для самостійного вивчення з метою більш ефективного засвоєння теоретичного матеріалу. Балів · повне виконання всіх обов'язкових та вибіркових завдань; · ґрунтовні знання з історії соціології, зокрема, основні етапи розвитку світової та вітчизняної соціологічної думки, конкретних соціологічних теорій; · розуміння і вміння аналізувати основні тенденції розвитку суспільства, соціальних процесів, соціальної взаємодії, соціальних спільнот; · знання наріжних проблем спеціальних та галузевих соціологічних теорій та характер висвітлення їх у науковій літературі; · розуміння і вміння аналізувати основні тенденції соціальних процесів, змін соціальних систем, мобільності, конфліктів, політичних та економічних структур; · знання закономірностей розвитку теорій особистості, соціальної динаміки, економіки, праці та управління, етапів їхнього формування, змін систем цінностей; · правильне обґрунтування наукових положень конкретними фактами, статистичними матеріалами тощо; · знання методів та методик конкретного соціологічного дослідження; · володіння категоріальним апаратом соціології на сучасному рівні; · послідовний виклад матеріалу з висновками в кінці відповіді; · вільне володіння нормами сучасної української літературної мови. 70- 89 балів · повне виконання всіх обов'язкових завдань; · правильне з'ясування основного змісту матеріалу відповідно до визначеного завдання; · вміння виділяти головні етапи та чинники соціального розвитку в цілому та зокрема українського суспільства, аналізувати суспільні явища та процеси; · ґрунтовні знання з історії соціології; · знання наріжних проблем соціального буття та розвитку економіки, характеристик процесів праці та управління, висвітлення їх у науковій літературі; · володіння категоріальним апаратом та методикою соціології на сучасному рівні; · послідовний виклад матеріалу; · вільне володіння нормами сучасної української мови. Допускається 1-2 неточності у використанні понятійного матеріалу, незначні погрішності в узагальненнях та висновках, які не впливають на загальний добрий рівень виконаного завдання. 50- 69 балів · виконання 50 - 70 % обов'язкових завдань; · зміст матеріалу викладено частково, з недотриманням в окремих випадках послідовності; · студент поверхово застосовує теоретичні знання для розв'язання практичної проблеми; · часткові знання фактичного матеріалу та методів соціології; · помилки при поясненні понять; · розкриття суті питання взагалі, не зважаючи на зазначені вище упущення; · недостатнє володіння нормами сучасної української мови. 30- 49 балів · виконання 30 - 50 % обов'язкових завдань; · невміння розкрити основний зміст завдання;е обґрунтованість висновків; · відсутність знань основних тенденцій розвитку соціального, соціальної динаміки, соціальних закономірностей і явищ; · невміння володіти категоріальним апаратом та методиками соціології; · обмежене володіння нормами сучасної української літературної мови. Балів · виконання менше 30 % обов'язкових завдань; · невміння розкрити основний зміст завдання; · нездатність формулювати висновки; · відсутність елементарних знань основних тенденцій розвитку соціальних процесів і явищ історії соціології, методів та методик соціального дослідження; · неволодіння категоріальним апаратом; · слабке володіння нормами сучасної української літературної мови.
3. ЗРАЗОК ТИПОВИХ ЗАВДАНЬ МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ: Завдання 4. (вибрати правильний варіант) Що є видами соціологічного опитуваня: 1. Контент аналіз; 2. Аналіз документів; 3. Анкета; 4. Експертна оцінка.
Питання до іспиту 1. Предмет і об’єкт соціології. 2. Структура соціологічного знання. 3. Методи соціального пізнання. 4. Функції соціології та її місце в системі соціально-гуманітарного знання. 5. Соціологічна думка у філософії Стародавньої Греції. 6. Соціологічні ідеї доби Середньовіччя та Відродження. 7. Соціологічні концепції Нового часу. 8. Соціально-економічні моделі розвитку суспільства в теоріях лібералізму. 9. Позитивістська соціологія О.Конта. 10. Еволюціоністська соціологія Г. Спенсера. 11. Загальносоціологічна теорія марксизму. 12. Концепція “колективної свідомості” Е. Дюркгейма. 13. Розуміюча соціологія М. Вебера. 14. Сучасні соціологічні школи та напрями. 15. Етапи розвитку соціологічної думки в Україні. 16. Соціологічні погляди суспільних діячів України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. 17. Системний підхід до суспільства в соціології. 18. Поняття “суспільство” в соціології. Ознаки суспільства. 19. Типологія суспільств та її критерії. 20. Поняття соціальних змін, розвитку та їх рушії. 21. Еволюція і революція. Роль реформ у суспільному розвитку. 22. Основні риси постіндустріального суспільства. 23. Соціальна структура суспільства, її основні елементи. 24. Поняття “соціального інституту“. Їх типи і функції. 25. Поняття соціальної ролі і статусу як елементів соціальної структури та чинників соціальної стратифікації. 26. Теорія стратифікації як теорія соціальної нерівності. 27. Поняття “соціальної мобільності”. Горизонтальна та вертикальна соціальна мобільність. 28. Поняття соціальної групи, їх класифікація. 29. Різновиди соціальних спільнот. 30. Соціальні спільноти та групи економічної підструктури суспільства. 31. Професійна підструктура суспільства. 32. Етнічні спільноти та проблеми етносоціології. 33. Поняття і сутність соціальної взаємодії. 34. Класифікація форм соціальної взаємодії. 35. Конфлікт як тип взаємодії. 36. Основні етапи розвитку соціологічного знання про економічну сферу. 37. Складові предмета соціології праці й управління: суб’єкти праці, соціально-трудові відносини, управління соціально-трудовими процесами. 38. Господарчі соціальні інститути та їх вплив на соціальну структуру. 39. Проблема зайнятості населення. 40. Загальна характеристика галузевої соціологічної теорії бізнесу. 41. Соціально-економічні пріоритети сучасного європейського суспільства. 42. Соціологія молоді як спеціальна соціологічна теорія. 43. Сутність молоді та її основна соціальна якість. 44. Молодіжна свідомість і основні рівні її функціонування. 45. Ключові поняття і категорії соціології особистості: людина, індивід, індивідуальність, особистість. 46. Філософсько-соціологічні уявлення про особистість. 47. Соціалізація – процес інтеграції індивіда до соціальної системи. 48. Соціальна поведінка особистості. Соціальні ролі та соціальні настанови. 49. Девіантна поведінка, соціальні механізми її виникнення. 50. Сім’я як соціальний інститут і мала соціальна група. 51. Історичні типи сім’ї та тенденції розвитку сім’ї в сучасному світі. 52. Загальна характеристика галузевої соціологічної теорії релігії. 53. Загальна характеристика галузевих соціологічних теорій політики та права. 54. Програма соціологічного дослідження, її значення та складові частини. 55. Методи збору інформації, проблема їх достовірності та об’єктивності. 56. Типи і види виборок, вимоги до них. 57. Методи конкретно-соціологічного дослідження. 58. Різновиди опитування, техніка їх проведення. 59. Обробка та аналіз первинної соціологічної інформації. Оформлення результатів соціологічного дослідження. 60. Роль особистості соціолога в проведенні соціологічного дослідження.
|
||||||||||||||||||||||||||||
|