МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ex. 5. Fill in the derivational table.
Ex. 6. Paraphrase using the active vocabulary from exercise 2. 1 We must gather an Army very quickly to set forth to Scotland. 2 I will invite the Duke. I would like to get acquainted with him personally. 3 By this act, you force us to give up our belief in the Holy Father. 4 If there is no agreement in religious belief there will be no peace in the country. 5 This is not heresy, it’s common sense, which is an English distinctive feature of character. 6 My people and my kingdom are my only care. 7 Why didn’t they send proper forces? 8 This devil’s work hasn’t saved your Queen. 9 We have a good chance to weaken the French pride. Ex. 7. Report the following statements and questions. 1 “There is some grave news”, Norfolk shouted. 2 “You are not a member of Council, Walsingham, nor you are in the majority”, Sir William indicated. 3 “I regret to inform your Majesty of our miserable defeat in Scotland”, Norfolk added. 4 “They should have never been sent to Scotland. I’ve been proved unfit to rule”, Elisabeth said in tears. 5 “It appears, Lord Dudley, you do not have the stomach for it”, Norfolk exclaimed. 6 “It is not for me to judge you, Your Majesty”, mentioned Walsingham. 7 “Today I will watch the fall of that heretic girl”, Norfolk said with a smile. 8 “I simply ask: can any man, in truth, serve two masters and be faithful to both”, Elizabeth inquired. 9 “I am the Queen and like my father I mean to rule”, claimed Elizabeth. 10 “Now Your Majesty does make fun of the sanctity of marriage”, whispered one of the Bishops. Ex. 8. Put questions to the italicized parts. 1 The Councilors look to Queen for action. 2 There has never been better time or occasion to abate the French pride. (General question) 3 It is my business to protect Your Majesty against all things. 4 The bishops are speaking against the Queen. 5 Her Majesty would improve all these matters if she agreed to marry. 6 In marriage and in the production of an Heir lies the Queen’s only surety. 7 Her Majesty has won the argument by 5 counts.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|