Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Авангардизм поезії

Український поетичний авангард 1910-1930 рр. (Валерій Поліщук, Михайло Семенко, ранній Микола Бажан). Характерні риси авангардизму: гостра необхідність очистити україн­ську поезію від застарілих тенденцій – консервативності, хуто­рянства, народницьких ідей, що в першій третині XX ст. галь­мували художні пошуки митців. Організація футуристичного руху в мисте­цтві, видання «Універсального журналу», журналу «Фламінго», «Авангард».

Художні шукання Михайля Семенка як яскравого представника футуризму. Гасла футуризму, проголошені у маніфестах-передмовах до збірок «Дерзання» та «Кверо-футуризм» (1914).

Перші збірки – «Прелюд» (1913), «Дерзання», «Кверофутуризм» (1914) (кверо — лат. шукати) - переважає метафорична гра понять й образів, наявні й сліди символістської поетики.

Цикл «Крапки і плями» – «другий період» творчості, позначений відчутним впли­вом імпресіонізму (цикли «Осіння рана», «П’єро кохає»). Інтимната медитативна лірика – «Кондуктор», «Ніч», «Заплети косу міцніш!».

Маска героя і автора у циклі «Арії трьох П’єро». Третій «П’єро» – збірка «П’єро мертвопетлює» (1919) – повернення до поетики футуризму, гнівної, епатажної та ексцентричної.

Збірка «Кобзар» – твори поета 1910-1922 рр. Протиставлення Шевченковому «Кобзареві» – намагання показати суть різниці між літературами XIX і XX ст.

Своєрідність урбаністичної тематики Семенка: введення до тек­сту твору науково-технічної термінології, розмовно-побутової лек­сики, синтаксичних ускладнень, майстерний перехід від узагальненого до конкретних образів-елементів міста («Ліх­тар», «Місто», «Тротуар», «Вулиця»).

Конструктивістська поезія В.Поліщука

Тема 3. Західноукраїнська поезія 20-30-х років. Празька поетична школа




Переглядів: 614

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні аспекти теми | Основні аспекти теми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.