МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Правило перевірки нульової гіпотези
Вибірковий коефіцієнт кореляції , як і будь-яка статистична оцінка, є наближеною характеристикою теоретичного коефіцієнта кореляції . У тих випадках, коли коефіцієнт малий, важливо встановити, значущий він чи ні. Якщо вибірковий коефіцієнт кореляції значущий, то і корельовано. В противному випадку між та немає лінійної залежності. Отже, при певному рівні значущості (наприклад, ) слід перевірити нульову гіпотезу про рівність нулю генерального коефіцієнта кореляції при конкуруючій гіпотезі . Критерій перевірки нульової гіпотези – випадкова величина , яка має розподіл Стьюдента з степенями свободи при справедливості нульової гіпотези. Сформулюємо правило перевірки нульової гіпотези. 1) Обчислити . 2) По таблиці критичних точок розподілу Стьюдента за даними та знайти . 3) Якщо ., то немає підстав відкинути нульову гіпотезу. У цьому випадку коефіцієнт незначущий, а випадкові величини і некорельовані (лінійно незалежні). Якщо , то нульову гіпотезу відкидають. Коефіцієнт значущий. Випадкові величини і корельовані. Наприклад. Сировина, яка надходить на завод, містить дві корисні речовини – мінерали А та В. Проведені аналізи показали, що в партіях з підвищеним вмістом мінералу А виявлено більш високий вміст мінералу В. Аналізи 10 зразків сировини наведені в таблиці. Знайти коефіцієнт кореляції, оцінити тісноту зв’язку між вмістом мінералів А і В у сировині. Скласти рівняння прямої лінії регресії на .
Обчислюємо коефіцієнт кореляції: . Знаходимо : . За таблицею критичних точок розподілу Стьюдента для та знаходимо: . В розглядуваному прикладі . Отже, коефіцієнт значущий. Величини А та В корельовані. Обчисливши параметри і , одержимо рівняння регресії: . Зауважимо, що кореляційно-регресійний аналіз є математичним апаратом багатьох задач прогнозування. За допомогою регресії можна розв’язати задачу прогнозування величини для даного фактора . Середнє значення прогнозу знаходимо за формулою , де – рівняння теоретичної лінії регресії. У випадку лінійного рівняння . Дисперсія прогнозу середніх значень , де . похибка прогнозу , де – статистика. Стьюдента при рівні значимості . Для прогнозу величини з надійністю можна вказати довірчий інтервал . Похибка прогнозу виникає із-за впливу врахованих факторів (нагадуємо, що рівняння регресії має ймовірний характер) і через невідповідність вибіркової сукупності, за якою будувалося рівняння регресії, генеральній сукупності. Якщо , то границі довірчого інтервалу розміщені найближче одна до одної.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|