МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Азія й Океанія
Азія породила у свій час стільки різноманітних і багатих цивілізацій, що пізніше мистецтво азіатських народів представляється відносно малоцінним. Ми маємо на увазі культури, які колись іменували «примітивними», однак вивчення їх показало, що в дійсності вони є «, що затрималися», що застигли у своєму розвитку іноді на стадії, відповідної до культур мегалітичним, хоча предмети цієї культури виконані з високою технічною майстерністю. Вірніше назвати культуру цих народностей традиційною, тому що вони користуються предметами, які зробили колись їхні предки і які самі вони вже нездатні відтворити. Прихід європейців на початку XVIII ст
наніс більшої частини тубільних культур непоправний удар. І все-таки окремі райони цікаві своїми творами декоративного мистецтва, особливо острова Південно - Східної Азії. В Індонезії на острові Ніас існувало різьблення по каменю: рельєфними головами чудовиськ прикрашалися столи, зображеннями оленів і качкодзьобів -опорні стовпи, фігурами оленів - саркофаги. Там же зустрічаються кам'яні сидіння з підлокітниками у формі людської руки й декоративним зображенням предків у верхній частині спинки. Дерев'яні стовпи в житлах племені кемпа-каянг (острів Борнео) декоровані різьбленими розфарбованими зображеннями собаки (Лондон. Британський музей). На тому ж острові Борнео у даяків ставилися дерев'яні тотемні стовпи з різьбленими зображеннями тварин, а також труни у формі човна, прикрашені на обох кінцях і на кришці гравірованим орнаментом і фігурками, що зображують людей і тварин. Для даяків центрального Борнео характерно також прикраса одягу перлами, причому вони використовували не тільки перлини, добуті ними з морських раковин, але й скляне намисто, яке починаючи з XV століття привозили з Венеції. Жителі острова Церам, не знайомі з гончарним кругом, надають форму глиняним виробам за допомогою шестигранного бруса. Одним з ремесел, що існують на островах Південно-Східної Азії, є виготовлення тканин з кори, так званої «тапа». Ця техніка широко поширена й в інших тропічних районах, що не знають ткацтва (острова Полінезії, Болівія, Центральна Африка-У народностей ман- гбету). На Яві практикується вироблення шкіри; зі шкіри роблять надзвичайно багато декоровані маріонетки «вайянг*. Однією з характерних рис декоративного мистецтва Індонезії є широке поширення принципу симетрії.
|
||||||||
|