МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Закордонний досвід фінансування охорони здоров'яДосвід Чехії щодо фінансування охорони здоров’я. На основі матеріалів про реформу охорони здоров’я в Чеській республіці, де до початку реформ схема організації медичної допомоги була ідентична країнам СНД, можна констатувати, що досвід проведення реформи охорони здоров’я в цій країні, є прийнятним для України, зокрема, для великих міст. Менш ніж за два роки, Чеська республіка повністю змінила систему охорони здоров’я, переклавши її на фінансування від медичного страхування та від внесків від працедавців. (80%) У результаті витрати на охорону здоров’я збільшилися за два роки на 40%. Перехід від централізованої (адміністративної) системи організації надання медичної допомоги до системи, що забезпечує гарантований доступ до медичного обслуговування в умовах дефіциту бюджетного фінансування, реалізувався через упровадження системи медичного страхування. Основні напрями організації надання медичної допомоги полягали в наступному: розподіл клінічних ресурсів, установка відносної вартості послуг лікарів, установка кількості і розподіл лікарів, створення єдиної інформаційної бази. Основним завданням було створення організаційної структури, яка відповідає новим умовам і вимогам надання загальнодоступної і гарантованої медичної допомоги жителям міста. Перша і обов’язкова умова - всі ЛПУ міста, незалежно від форми власності, повинні мати юридичний статус і здійснювати свою діяльність згідно Статуту і укладеним договорам з органом, що здійснює страхування медичної допомоги. Друга умова - міське управління охороною здоров’я перетворюється на Муніципальний фонд з розвитку охорони здоров’я і медичного страхування (МФМС) працюючого відповідно до Статуту, який окрім розподільних функцій повинен виконувати фінансові зобов’язання, а саме: • спостерігає за встановленим рівнем внесків, витратами і збором внесків; • відстежує проходження засобів на охорону здоров’я з джерел формування, по всіх видах платників податків і працедавцях; • контролює своєчасність надходження засобів і їх повноту до міського бюджету на статтю «Медичне страхування», у випадках бюджетного дефіциту, організовує фінансову допомогу і додаткове фінансування за рахунок кредитів, позик і т.п. підтримує збалансованість між кількістю гарантованої медичної допомоги і наявними фінансами через видачу жителям міста страхових медичних полісів, причому, при цьому повинна виконуватися така умова: сума виданих полісів на отримання гарантованого медичного обслуговування не повинна перевищувати суму коштів передбачених міським бюджетом щодо розділу «Охорона здоров’я».
Передбачена можлива структура надходжень страхових засобів: • 50 % від працедавців; • 30 % від міських органів; • 15% від обласних структур; • 5 % від приватних осіб, які купили страхові поліси. В задачах МФМС передбачалося - постійне ведення міського переліку медичної допомоги і послуг (своєрідна «шкала процедур», яка ведеться як державний банк даних і включає 4 000 пунктів). МФМС на об’єм засобіввстановлених у бюджеті, організовує якби «продаж» медичним установамцих засобів із вказівкою переліку медичної допомоги і видів медичних послуг, граничний рівень витрат або тарифи на кожний вид, інші обов’язкові умови зібрані якби в «пакети» документів. Цей своєрідний «пакет» (перелік медичної допомоги і тарифи на них) і аванс засобів у розмірі 80% вартості, до початку планованого кварталу, передаються на виконання ЛПУ. Організація торгів серед ЛПУ на придбання «пакетів», повинна була різко посилити їх зацікавленість у підвищенні якості медичної допомоги. В результаті такого підходу деякі ЛПУ, які надають соціально значущі види допомоги або пріоритетні послуги, можуть не одержати «пакету» або не доберуть засобів, тоді задача МФМС - за рахунок залучення не бюджетних засобів (кредитів банків і ін.) підтримати такі ЛПУ У паралель з організацією МФМС і доданням юридичного статусу ЛПУ, в Чеській республіці передбачалося почати роботи з виділення первинноїмедико-санітарної допомоги населенню (дільничної терапевтичної медичної допомоги) з поліклінічної, в самостійні юридичні медичні установи першого рівня за поданням первинної допомоги населенню за місцем проживання. Така міра сприяє забезпеченню широких кіл населення доступною і гарантованою медико-санітарною допомогою, підвищує професійну активність лікарів без зниження кількості і якості медичної допомоги. Найефективнішим економічним рішенням була передача фінансування тільки первинної медико-санітарної медичної допомоги (дільничних лікарів) з районних бюджетів. Організаційна схема виглядала приблизно так: районний орган самоврядування укладає договір з медичною установою первинної медичної допомоги на надання медико-санітарної допомоги по видах, кількості і якості. В договорі встановлюються: кількість жителів, нормативи фінансування, взаємні зобов’язання і відповідальність сторін, дислокація ділянки обслуговування і інші договірні умови. У свою чергу, медична установа первинної медичної допомоги укладає договір з територіальними відділеннями МФМС. Основа становлення нової системи - першочергова розробка інформаційної бази, створення єдиного банку даних медичних послуг, тарифів, жителів, кадрово-кваліфікаційного складу медперсоналу. Взагалі, на сьогодні в світовій практиці виділяють три основні системи фінансування охорони здоров’я з точки зору організаційно-фінансових особливостей: • державна система (бюджетна, національна, «модель Беверіджа» або беверіджська система (Великобританія), а так само соціалістична): основний постачальник медичних послуг - держава, вони надаються як суспільне благо, фінансування здійснюється за рахунок загального оподаткування, управління і контроль з боку урядових органів, рівний доступ до медичної допомоги для всіх громадян. Принципи соціалістичної охорони здоров’я багато в чому співпадають з беверіджськими системами, але на відміну від них їм характерні всеосяжна роль держави в організації охорони здоров’я, зверх - централізація управління (принципи були розроблені Н.А. Семашко і встановлені в основу охорони здоров’я СРСР); • система соціального медичного страхування (страхова система, «модель Бісмарка» або бісмаркська система (Німеччина)): роль уряду в такій системі обмежена, вона визначає перелік основних послуг, які повинні виявлятися застрахованими, встановлює групи населення, які повинні бути застраховані, регулює величину страхового внеску, дозволяє спірні питання і визначає основні правила гри; • приватна система (США): ставить основною задачею не суспільну, а індивідуальну відповідальність за здоров’я, має розвинену систему приватного медичного страхування, велика різноманітність програм, що охоплюють значну частину населення, серед основних державних програм можна виділити - для пенсіонерів, для малозабезпечених, для військовослужбовців, для тих військових, що знаходяться у відставці. Програми для середнього класу в основному здійснюються приватними страховими компаніями.
|
||||||||
|