2.1.Знайти значення функції, не користуючись правилом Лопіталя:
а)
Поділимо чисельник і знаменник на змінну у найвищому степені, тобто на :
б)
Помножимо чисельник і знаменник на вираз, спряжений до чисельника, тобто на :
в)
Позбудемося даної невизначеності, використовуючи першу чудову границю :
г)
Розкриємо дану границю за допомогою другої чудової границі: Для того, щоб можна було використати другу чудову границю, проведемо заміну Тоді маємо наступне:
Застосуємо другу чудову границю. Для цього піднесемо значення виразу до ступеню :
Відповідь:а) 7; б) ; в) 2; г)
2.2. Дослідити неперервність функції. Зробити схематичний рисунок
а)
Якщо для кожної точки а інтервалу виконується умова: , то дана функція є неперервною на даному інтервалі, в іншому точка а є точкою розриву.
Знайдемо критичні точки даної функції та перевіримо, чи є вони точками розриву:
Перевіримо, чи є точка точкою розриву:
, тому точка є точкою розриву другого роду, оскільки границя
Таким чином, інтервали неперервності:
б)
Функції однозначно є неперервними.
Перевіримо, чи є точками розриву точки та
Отже, точка є точкою розриву першого роду та точкою стрибка.