МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
Галузевий та ринковий попит на ресурси
Слід розрізняти індивідуальний, галузевий і ринковий попит на економічний ресурс згідно з кожною ціною. Попит фірми на ресурс - на конкурентному ринку визначається граничним доходом продукту даного виробничого фактора. В умовах недосконалої конкуренції, по мірі зростання випуску граничний продукт зменшується і знижується ціна. Окрема фірма самостійно приймає рішення щодо обсягу індивідуального попиту на ресурс. Її дії можуть залишатися непомітними для інших покупців. Галузевий попит на ресурс є сумою індивідуальних попитів. Його обсяг змінюється зі зміною обсягу галузевого продукту. Так, зростання пропозиції зумовлює зниження ціни реалізації і спричиняє зменшення прибутковості. Зміна прибутковості буде супроводжуватися зниженням доходності граничного про-дукту. Внаслідок цього відбудеться зменшення обсягів виробництва і зниження попиту на відповідні економічні ресурси. Ринковий попит на ресурсв умовах досконало-конкурентного ринку представляє собою суму обсягів попиту всіх галузей, де використовують даний ресурс, за кожної можливої ціни ресурсу. Можна визначити і так: ринковий попит на ресурс – це сума попиту на ресурс з боку всіх суб’єктів господарювання, що функціонують у національній економіці, тобто з боку всіх її галузей. Галузевий попит на ресурс не є простою сумою попиту окремих фірм. Крива попиту для кожної конкурентної фірми будується з припущенням про незмінність ціни готової продукції. Крива галузевого попиту на ресурс повинна враховувати можливі зміни у попиті всіх фірм, пов’язані зі зміною ціни готової продукції. В умовах монополії попит фірми на ресурс є галузевим попитом. Еластичність ринкового попиту за ціною визначається еластичністю попиту за ціною в окремих галузях національної економіки, пропорцією щодо розподілу ресурсу в них. Лінію сукупного попиту на ринках факторів виробництва можна побудувати у два етапи: додаванням функцій попиту всіх фірм, що виробляють однорідний вид продукції в галузі; додаванням галузевих функцій попиту, що утворюють ринкову функцію попиту. При побудові галузевої функції попиту на фактор необхідно враховувати, що збільшення закупівель фактора всіма фірмами галузі у відповідь на зниження його ціни збільшує обсяг галузевої пропозиції. При сталому попиті на благо ціни на них знизяться, що, в свою чергу, знизить граничну виручку від граничного продукту фактора, тобто змістить криву попиту окремої фірми ліворуч (рис. 9.2).
Рис. 9.2. Галузева крива попиту
|
||||||||||||||||||
|