Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення критеріїв феномену Інтернет-залежності

Здатність користування Інтернетом змінювати стан свідомості людини є вирішальним чинником, що призводить до поступового формування залежності. Занурюючись у віртуальну реальність, людина помічає, що негаразди і проблеми, які переслідують її у реальному житті, відходять на другий план. Повернення ж зі світу Інтернет-ігор є поверненням до повсякденності з усіма її недоліками. Онлайн-перебування з часом стає інструментом уникнення проблем, точніше – їх ігнорування. Для залежних від Інтернету віртуальна реальність є схованкою, де бажання здійснюються легше, а друзів більше, ніж у реальному житті.

Існують достатньо чіткі критерії для діагностики патологічного користування Інтернетом:

1. нав’язливе бажання перевірити e-mail або інші програми для листавуння;

2. постійне очікування наступного виходу в Інтернет;

3. скарги оточуючих на те, що людина проводить надто багато часу в Інтернеті та витрачає на нього забагато грошей.

Підлітки в яких стаж спілкування з комп’ютером від 8 місяців до 2-х років регулярного навантаження до 12 годин на добу, як правило, вже мають виразну девіантну поведінку, причому більшість із них потребує лікування в психоневрологічних диспансерах та проведення психокорекційної роботи. Проблеми, спричинені психологічною залежністю підлітків від комп’ютера, ускладнюються тим, що на даному етапі вивчення лікувальна та психокорекційна робота дає можливість повністю її позбавитися лише в 52%.

Головні ознаки початку залежності: небажання залишати роботу або гру на комп’ютері; роздратування через вимушені відволікання; нездатність або небажання спланувати заздалегідь кінець роботи або гри на комп’ютері; надмірні грошові витрати на постійне оновлення програмового забезпечення та пристроїв комп’ютера; забування про домашні справи, навчання, домовленості; нехтування власним здоров’ям, гігієною й сном на користь спілкування з комп’ютером; готовність задовольнятися нерегулярними, випадковими харчуваннями, не залишаючи комп’ютера тощо [, 234][1].

Рано чи пізно, адиктивні особистості стають соціально дезадаптованими. Поява та збільшення кількості он-лайн знайомих сприяє віддаленню від родини, реальних друзів, відволікання від побутового життя. В період формування в людей юнацького віку вольової сфери, життєвих цінностей, критичного мислення і самосвідомісті поведінкові розлади і Інтернет-адикція як їх окремий випадок можуть негативно вплинути на становлення особистості, її успішну соціалізацію[][2].

Висновки до першого розділу:

Походження терміну «субкультура» пов’язують із результатами роботи «чикагської» та «бермінгемської» шкіл в США. Опираючись на результати досліджень, науковці починають розглядати молодіжну субкультуру як підкультуру, але як винятково негативний варіант загальної культури суспільства. Отже, субкультура – це соціальні групи-ізгої, які не бажають бути частиною мейнстриму. Найчастіше «неформальні молодіжні субкультури» розглядаються як елементи некласичного постіндустріального суспільства, які випереджають час. Ступінь поширеності віртуальних розваг на сьогодні досягла такого рівня, що в сучасних дослідженнях виокремлюють субкультуру геймерів. Підлітки найчастіше стають групою ризику з позиції формування залежності від комп’ютерних ігор. Підлітковий вік – один із кризових етапів у становленні особистості. Це вік кардинальних змін у сфері свідомості, діяльності і системи взаємовідносин.

Проаналізувавши теорії соціалізації, можна зробити припущення, що вперше зіткнувшись з Інтернетом і отриманими можливостями, недосвідчений користувач прагне якнайшвидше освоїти цей вид медіа. Внаслідок, Інтернет-залежні користувачі щораз більше часу проводять онлайн, у результаті чого, з'являються проблеми у різних сферах життя (навчанні, роботі), відносинах, здоров’ї. Ми приходимо до висновку, що інтернет-адикція є розладом поведінки, що руйнує людську діяльність, знижує її ефективність.

Занурюючись у віртуальну реальність, людина помічає, що негаразди і проблеми, які переслідують її у реальному житті, відходять на другий план. Онлайн-перебування з часом стає інструментом уникнення проблем, точніше – їх ігнорування.

Підлітки які проводять за компьютером до 12 годин на добу, як правило, вже мають виразну девіантну поведінку, причому більшість із них потребує лікування в психоневрологічних диспансерах та проведення психокорекційної роботи. Поява та збільшення кількості он-лайн знайомих сприяє віддаленню від родини, реальних друзів, відволікання від побутового життя. В період формування в людей юнацького віку вольової сфери, життєвих цінностей, критичного мислення і самосвідомісті поведінкові розлади і Інтернет-адикція як їх окремий випадок можуть негативно вплинути на становлення особистості, її успішну соціалізацію.

Проаналізувавши всю теоретичну інформацію, стає очевидним, що вивчення психологічних особливостей підлітків залежних від Інтернету в Шостці є вкрай необхідним, бо на сьогодні це є однією із найактуальніших проблем.





Переглядів: 454

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підлітки як група ризику з позиції формування залежності від комп’ютерних ігор | РОЗДІЛ 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.