Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II. Mark the statements as True or False. Correct the false statements.

Chapter 14

The First Miracle

I. Transcribe, translate the words and reproduce the situations where they were used: gigantic, giant, delinquent, carbuncle, porcelain, malicious, reformatory, wobble, tomb, serenity.

 

II. Mark the statements as True or False. Correct the false statements.

1. The Headmistress had always thought of inventing fly-paper to get rid of flies.

2. A perfect school is a school without children.

3. Miss Honey dreamed of starting up a perfect school.

4. The Trunchbull planned to get rid of the water-jug.

5. The first thing the Headmistress barked out when the saw the newt was Matilda’s name.

6. Matilda didn’t in the least mind being accused of having done something she had not actually done.

7. When the glass leaned backwards and then fell on to the desk-top, the water and the newt splashed out over Miss Trunchbull.

8. Lavender took her revenge, she had intended to get her friend into trouble.

9. Matilda admitted that she was responsible for having knocked over the glass.

10. A strange feeling of confidence swept over Matilda and she met the gaze of the infuriated female giant without flinching.

 

III. Choose the correct variant:

 

1. Miss Trunchbull sat down at the teacher’s desk and immediately reached out her hand

a) to take the class register. b) to use a fly-spray.

c) to take the water-jug. d) to pump the spray-gun.

 

2. The Trunchbull had never been able to understand:

a) why insects were so slimy.

b) why small children were so repellent.

c) why teaching was so disgusting.

d) why the spray-gun was so splendid.

 

3. What was there in the glass?

a) A newt. b) A cockroach.

c) An alligator. d) A snake.

 

4. The Headmistress said she would have the prefects ……… the girl down the corridor and out of the front-door with hockey-sticks.

a) chasten. b) hurry.

c) expel. d) drive away.

5. How did the Headmistress intend to escort the girl home?

a) With hockey-sticks. b) Under armed guard.

c) In utter disgrace. d) Like a maniac.

 

6. The Trunchbull was sure to send Matilda to a community school

a) for diligent girls.

b) for young children having a tendency to break the law or to do socially unacceptable things.

c) for young girls.

d) for delicate children.

 

7. What was a totally new experience for Matilda in the newt episode?

a) She was beginning to see red.

b) She was not fit to be in that school.

c) She was called vile, repulsive and malicious.

d) She was utterly disgraced.

e) She was pinned a crime she had not committed.

 

8. How did the Headmistress stare at the newt wriggling in the glass?

a) With shock and interest. b) With horror and fury.

c) With guilt and fear. d) With anger and pride.

 

9. Why did Matilda speak to the Headmistress at the lesson?

a) She was infuriated like a maniac

b) She was scared and didn’t want to be expelled.

c) She had nothing to do with the slimy little creature and could stand up for herself.

d) The fires of fury and hatred were so intense that she knew she was bound to explode very soon.

 

10. Matilda found she was not frightened by anybody in the world because

a) she compelled a glass of water to tip and spill its contents.

b) she had managed to tell the Headmistress a lie.

c) the entire class rose up against the Headmistress.

d) she owned up.

 

IV. Give synonyms to the following words or word-combinations or explain their meaning. Reproduce the sentences from the text: disgusting, perfect, quiver, amazing, fascination, to let out a yell, to squirm, confidence, serenity, fed up with.




Переглядів: 298

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Vessel’s Name: M.V. APL BANGKOK | V. Fill in the blanks with prepositions or adverbs where necessary. Translate the phrases.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.