Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Recording 3

 

Mrs. Sanders: Hello, I’m Margaret Sanders. You must be Emil.

Emil: Yes, Emil Aalto.

Mrs. S: How do you spell that?

Emil: Emil’s E-M-I-L. And my surname’s Aalto… A-A-L-T-O.

Mrs. S: And where are you from, Emil?

Emil: From Finland – Helsinki.

Mrs. S: Oh, really? How old are you?

Emil: Twenty.

Mrs. S: Sorry?

Emil: I’m twenty years old.

Mrs. S: So how long have you been in Britain?

Emil: Oh… about a month.

Mrs. S: And did you come specifically to find a job?

Emil: No, not really. I arrived a month ago and wanted to travel, you know … and improve my English… but then I thought it would be a good idea to try to find work.

Mrs. S: And what have you been doing in the last months? Traveling around?

Emil: Er..yes…a little. I’ve been visiting friends in Scotland and Wales. And I’ve been looking for a job.

Mrs. S: Yes, of course. Right. Can I ask you about your family? Have you got any brothers and sisters?

Emil: Yes. I’ve got two brothers and one sister.

Mrs. S: I see. And how old are they?

Emil: Oh, well, my brothers are quite young. One is ten and the other’s eight. My sister’s close to my age… she’s …er…eighteen now.

Mrs. S: So you are the oldest…

Emil: Yes, of course. I don’t live at home any more, but I often see them at week-ends.

Mrs. S: Right. What about school? You went to school in Helsinki?

Emil: Yes, that’s right.

Mrs. S: And what were your favourite subjects?

Emil: Oh, well... I liked languages, geography…and music. They were my favourites I think. And then I decided to study languages at university.

Mrs. S: Oh, which university?

Emil: In Helsinki. I started there two years ago. I’m doing English, French and Business Studies.

Mrs. S: I’m afraid I don’t understand. You haven’t finished your course yet?

Emil: No. I decided to take a year off to improve my English before the final exams.

Mrs. S: Oh, I see. Good idea. OK. What about work? Have you got any work experience?

Emil: Yes. I had a job in a paper factory for a few months after I left school. Then while I was a student I worked in the summer holidays…first as a cleaner, then in a shop…then I got a job at Euro Disney.

Mrs. S: Near Paris?

Emil: Yes, that’s right. It was good because I was able to use my English and my French.

Mrs. S: What was the job exactly?

Emil: I had to dress as a bear…and entertain children.

Mrs. S: A bear? That must have been fun.

Emil: Oh, yes. I really enjoyed it. But it was quite hot in the costume sometimes.

Mrs. S: I can imagine. OK… Do you drive? Have you got a driving license?

Emil: Yes, I have. A Finish License and an International One.

Mrs. S: That’s fine, then. So, what kind of interests do you have?

Emil: Interests? Well, I like traveling… I play a lot of sports…and I play the piano.

Mrs. S: What sorts of sports do you like?

Emil: Football, tennis and swimming. I ski as well.

Mrs. S: Right. And what sort of music do you play on the piano?

Emil: Oh, a lot of different types. Classical, jazz, blues…

Mrs. S: Really? Are you a good pianist, then?

Emil: well…not as good as I’d like to be!

Mrs. S: Right. The most important question now. What experience have you had with children?

Emil: well, I’ve looked after my brothers, as babies and as young children. I’ve also worked with children in a youth club.

Mrs. S: A youth club?

Emil: Yes. I’ve been working as a helper at a youth club in Helsinki since I started at the university…as a sort of volunteer…with teenagers…you know, helping them to organize things they’re interested in.

Mrs. S: That’s wonderful.

Emil: And then of course, I’ve worked with younger children as well – at Euro Disney. I haven’t looked after children in a family before, but I’m sure I’ll enjoy it.

Mrs. S: Good. Now, have you got any questions you’d like to ask?

Emil: Er…yes. What are the time?

Mrs. S: The times?

Emil: Er…I’m sorry. I mean, what are the hours…the working hours?

Mrs. S: Well…they’ll have to be a bit flexible, but usually while we’re at work, Monday or Friday…about eight in the morning till six in the evening.

Emil: I see. And the pay is &100…

Mrs. S: Yes, &100 a week…and…er accommodation and food included, of course. You’ll be able to use a car during the day and sometimes in the evenings. Then, as it says in the advertisement, we’ll pay fare back to Helsinki at the end of the contract.

Emil: Right… could I ask a few other things?

Mrs. S: Of course.

Emil: The contract is for a year…what about holidays in that time? Will I be able to…

THE JOB INTERVIEW




Переглядів: 193

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
JOB OPTIONS | Recording 4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.