Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сімейна терапія

Сімейна терапія – широко розповсюджена сфера і важливий рівень практики соціальної роботи у Канаді. Послуги в галузі сімейної терапії надають такі заклади соціальних послуг, як: агенції, клініки та центри соціальних послуг різних провінцій Канади, жіночі притулки, фостерні сім’ї та заклади прибраної опіки, центри захисту дітей, школи, лікарні, заклади психічного здоров’я, корекційні інституції та ін.

Розуміння проблеми є первинним принципом практики соціальної роботи у галузі сімейної терапії. У намаганні зрозуміти проблему, соціальний працівник повинен розглядати не лише конкретну родину клієнтів та її ситуацію, а брати до уваги ще й соціоекономічні проблеми суспільства, в якому вона проживає.

Сімейна терапія використовує багато теорій для розуміння поведінки індивіда в межах його сімейної системи та розвитку самої сімейної системи. П.Блос, С.Гілліган та Дж.Каган вважають, що особливу увагу у роботі з системою сім”ї потрібно приділяти її частинам, тобто субсистемам. Розвиток індивіда у потрібному напрямку є найважливішою складовою усієї сімейної терапії. Таким чином, робота з родиною передбачає трактування проблеми та намагання подолати її у певному контексті.

Варто зазначити, що дуже мало сімей звертаються по допомогу до закладів соціальних послуг за власним бажанням. Більшість з них опиняється у цих закладах з ініціативи третіх осіб. Вони приходять на перше інтерв’ю часто вороже настроєні, сповнені тривоги, побоювань, що їх невірно зрозуміють, а їхню поведінку оцінюватимуть як неадекватну. Зазвичай, про агенцію чи клініку, куди їм довелось звернутися, вони знають дуже мало і тим більше не мають поняття, чого їм очікувати від сімейної терапії. Першим кроком соціального працівника є надання інформації про діяльність закладу соціальної роботи і функції, які він у цьому закладі виконує. Метою першої зустрічі соціального працівника з клієнтами в курсі сімейної терапії є:

– підвищити рівень відчуття комфорту як з боку сім’ї клієнтів, так і з боку соціального працівника;

– розпочати роботу над визначеною проблемою .

Важливо, щоб пропозиції щодо ходу розвитку терапевтичної системи вносив не лише фахівець, а й самі клієнти.

Наступним кроком терапії є індивідуальні зустрічі фахівця з кожним членом сім’ї. Дуже важливою інформацією, яку на цьому етапі повинен одержати соціальний працівник, є вік клієнта, його професія та місце праці, освіта, походження і країна народження, а також те, наскільки він задоволений своєю роботою (якщо це дитина – навчанням у школі, відносинами з однокласниками та друзями). Уважність соціального працівника допомагає клієнту відчути свою значимість та інтерес до своєї особи. Якщо у сім’ї є дитина, канадські практики соціальної роботи радять спочатку провести таку індивідуальну зустріч саме з нею, оскільки дітям дуже важливо відчувати інтерес та повагу до своєї особи, а також до їхнього бачення проблеми.

Практика соціальної роботи в Україні передбачає, в першу чергу, зустріч із дорослими членами сім’ї та розмову з ними про дітей і їхні проблеми. У такий спосіб дитина відчуває і припускає, що її особа в ситуації, яка склалася, як і її розповідь, є другорядною. Клінічна бесіда з дітьми не повинна дуже відрізнятися від ідентичної бесіди з дорослими. Під час подібної бесіди соціальний працівник, починаючи із загальних запитань, підводить клієнта до проблеми. Щодо дітей, ця бесіда обов’язково повинна торкатися питань шкільного життя (чи перебування у дошкільному закладі), відносин з друзями, вчителями, їхніх уподобань, хоббі та проведення вільного часу. На думку багатьох експертів соціальної роботи Канади, саме дитина, за умілого керівництва соціального працівника, може спричинити розвиток процесу сімейної терапії в напрямку позитивної зміни.

Основним методом сімейної терапії в Канаді вважається серія бесід соціального працівника з різними членами сім’ї. За цими бесідами спостерігають інші члени сім’ї. Це призводить до того, що крім “основної” проблеми, в ході терапевтичної бесіди обговорюються ще й інші проблеми. У такий спосіб процес стає більш важливим, ніж зміст. Активна участь усіх членів сім”ї допомагає їм знайти спільну мову, побачити і зрозуміти точку зору інших, а також відшукати ресурси для зміни, якими вони знехтували. Терапевтичні бесіди обов”язково повинні бути непередбачуваними та цікавими. Якщо клієнти здогадаються про що йтиме мова у процесі проведення наступної зустрічі і зможуть передбачити її хід, цілком ймовірно, що вони її просто не відвідають. Хоча власне курс проведення терапії, як і те, кого запрошувати для наступної зустрічі, визначає сім”я клієнтів.

 




Переглядів: 2434

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ресурси соціальної роботи | Лабораторна робота №11

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.