МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття й загальна характеристика курортів, курортних місцевостей, лікувально-оздоровчих об'єктів і рекреаційних територій.Правовий режим охорони й використання курортних, лікувально-оздоровчих і рекреаційних територій і об'єктів регулюється Законами «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про курорти», «Про туризм», Основами законодавства про охорону здоров'я, Законами «Про природно-заповідний фонд», «Про забезпечення санітарного й епідеміологічного благополуччя населення»і іншими законодавчими актами. Курортні території повинні мати явно виражені природно-лікувальні фактори – мінеральними джерелами, кліматичними властивостями й іншими умовами, сприятливими для лікування й оздоровлення людей. Оголошення природної території курортної можливо тільки при наявності на ній природних лікувальних ресурсів, необхідної інфраструктури для їхньої експлуатації й організації лікування людей. Лікувально-оздоровчою місцевістю є природна територія, що має мінеральні й термальні води, лікувальні бруди, озокерит, ропу лиманів і озер, кліматичні й інші природні умови, сприятливі для лікування, медичної реабілітації й профілактики захворювань. З визначення треба, що поняття лікувально-оздоровчої місцевості не тотожно поняттю лікувально-оздоровчий об'єкт. Рекреаційні територіїпоряд із загальоздоровчими функціями призначені для забезпечення відпочинку населення й проведення туризму на відповідному просторі. Отже, рекреаційні території являють собою частини суши й водного простору, призначені для організованого масового відпочинку населення й проведення туризму. По характеру природних лікувальних ресурсів курорти в нашій країні підрозділяються на курорти державного й місцевого значення. До курортів державного значення належать природні території, що мають особливо коштовні й унікальні природні лікувальні ресурси, використовувані з метою лікування, медичної реабілітації й профілактики захворювань. До курортів місцевого значення ставляться природні території, що мають загальнопоширені природні лікувальні ресурси й використовувані з метою лікування, медичної реабілітації й профілактики захворювань. Визнання місцевості курортом провадиться в порядку, передбаченому ст.113 Земельного кодексу, ст.62 Закону «Про охорону навколишнього природного середовища»і Закону «Про курорти».Курорт, як комплексне поняття, включає: - курортну зону, у якій розташовані природні лікувальні ресурси й спорудження для їхнього використання, курортний^-курортні-санаторно-курортні установи й установи відпочинку й культури, підприємства громадського харчування, торгівлі й побутового обслуговування, призначені для обслуговування осіб, що прибувають на курорт для лікування й відпочинку; - зону, у якій перебувають житлові будинки й суспільні спорудження для населення, що постійно проживає на території курорту; - зону, у якій розміщені централізовані господарські й технічні служби; - зону внутрішніх природних ландшафтів і зелених насаджень. У складі округу санітарної охорони курорту виділяється три зони, кожна з яких має свій режим. Установлення границь зон санітарної охорони курортів здійснюється в порядку розробки проектів землевпорядження. Перша зона – зона строго режиму, охоплює - місця виходу на поверхню мінеральних вод, території, на яких розташовані родовища лікувальних брудів, мінеральні озера й лимани, води яких використовуються для лікувальних цілей; - пляжі; - прибережні смуги моря й території, що прилягають до пляжів шириною не менш 100 м. У відповідності зі ст. 31 Закону «Про курорти»,на території першої зони забороняється користування надрами, не пов'язане з використанням природних лікувальних ресурсів, проведення якої-небудь господарської діяльності, що впливає або може вплинути на розвиток небезпечних геологічних процесів, на природні лікувальні фактори курорту й на його екологічний баланс. Також у цій статті обумовлені заборони на проведення окремих видів робіт і господарської діяльності. Друга зона – зона обмежень, охоплює територію: - місць походження поверхневих і ґрунтових вод і місць виходу на поверхню мінеральних вод або родовищ лікувальних брудів і виходу до мінеральних озер і лиманів; - місць неглибокої циркуляції мінеральних і прісних вод, що формують мінеральні джерела; - природні й штучні сховища мінеральних вод і лікувальної рапи; - місць розташування санаторно-курортних установ і установ відпочинку, які призначені для будівництва таких установ; - парки, ліси й інші зелені насадження, використання яких без дотримання вимог природоохоронного законодавства й правил, передбачених для округу санітарної охорони курорту, може привести до погіршення природних і лікувальних факторів курорту. Ст.32 Закону «Про курорти»передбачає певні заборони на певні види робіт і господарської діяльності на даній території. Третя зона – зона спостереження, зовнішні границі якої збігаються із границями округу санітарної охорони курорту, охоплює: - всю сферу формування й споживання гідромінеральних ресурсів, лісових насаджень навколо курорту; - території, господарського використання, на яких недотримання правил, установлених для округу санітарної охорони курорту, може негативно впливати на гідрогеологічний режим родовищ мінеральних вод і лікувальних брудів, кліматичний^-кліматичні-ландшафтно-кліматичні умови курорту, на його природні й лікувальні фактори. На території цієї зони у відповідності зі ст.33 Закону «Про курорти»забороняється: - будівництво підприємств, установ і організацій, діяльність яких може негативно впливати на ландшафтно-кліматичні умови, стан повітря, ґрунтів і вод курорту; - - проведення рубань зелених насаджень, крім санітарних рубань. Третя зона є одночасно границею округу санітарної охорони курорту й на її території дозволяється проведення видів робіт, які: - не будуть впливати негативно на лікувальні й природні фактори курорту; - не будуть погіршувати його кліматичні, ландшафтно-кліматичні, екологічні й санітарно-гігієнічні умови. До природних лікувально-оздоровчих об'єктів і територій ставляться місця знаходження мінеральних термальних вод, лікувальних брудів і озокериту, ропи лиманів і озер, морських вод, а також природні об'єкти й комплекси зі сприятливими для лікування кліматичними умовами й придатними для лікування, медичної реабілітації й профілактики захворювань. У цьому зв'язку в законодавстві розрізняються особливо коштовні й унікальні природні лікувальні ресурси й загальнопоширені природні лікувальні компоненти. До особливо коштовних і унікальних природних лікувальних ресурсів ставляться рідко, що зустрічаються на території країни ресурси, які мають обмежене поширення або невеликі запаси родовищ і є особливо сприятливими й ефективними для використання з метою лікування, медичної реабілітації й профілактики захворювань. Загальнопоширені природні лікувальні ресурси охоплюють ресурси, які зустрічаються в різних регіонах країни, мають значні запаси й придатні для використання з метою лікування, медичної реабілітації й профілактики захворювань. Державний нагляд і контроль за дотриманням правил і норм використання природних лікувальних ресурсів здійснюють центральні органи виконавчої влади по нагляду за охороною праці, геології й використанню надр, охорони здоров'я, охорони навколишнього природного середовища й інші спеціально вповноважені органи виконавчої влади. Спеціальне використання природних лікувальних ресурсів здійснюється за плату. Під рекреацією мається на увазі система заходів, що забезпечують оздоровчі, пізнавальні, спортивні й культурно-дозвільні потреби рекреанів (відпочиваючих). Рекреаційна діяльність здійснюється на спеціально відведених територіях, що перебувають, як правило, поза населеними пунктами і є місцем постійного проживання рекреантів. Тривалий відпочинок з організацією нічлігів поза місцем постійного проживання рекреантів по своєму втримуванню збігається з поняття «туризм». Рекреаційними зонами прийнято вважати природні або окультурені ділянки земельного або водного простору, призначені для організованого відпочинку й туризму. Правовий режим земель рекреаційного призначення визначений главою 9 Земельного кодексу України.
|
||||||||
|