МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 44 Try to imagine what predictions - neutral, positive or negative - the people described below will make. (The first sentence is done for you)Use: I bet, I’m sure, I hope, I’m confident, I’m afraid, I’m worried. 1. It is the beginning of the school year. Mrs Prim's pupils are talking about the coming term. I bet we 'll havehorrible Mr Reed for biology again. I hope Mrs Prim will giveus easier tests than last year. I 'm sure the new headmaster won't be very nice. 2.Emily and Kate are about to work as au pairs in the USA. They don't know what to expect. 3.Bruno Sidoli is the mayor of a small town on the Adriatic coast. The sea is very polluted. 4.Mark Hall is very clever and hard-working. He is thinking about his final exams at university and his future job. 5.Henry Wilson is the manager of a football team. They are bottom of the league. Several of their best players are injured. 6.The Prime Minister is giving his New Year's speech on television. Ex. 45 Make up conversational exchanges about the following situations using the modal expressions to be able to, to have to in the Future Simple to express predictions 1.Ruth.: Iwant to be a pilot. You will be able to go to lots of foreign countries. You won'( have to workvery hard. 2.Susan: cook in a large hotel 6. Lucy: photographer 3.Wendy: nurse 7. Kate: policewoman 4.Julia: secretary 8. Jane: dentist 5.Diana: actress 9. Fiona: journalist
Ex. 46 Practise the Future Simple for actions regarded by the speaker as probable and likely to happen. a) Ask questions using Do you think ... will + one of these verbs: be back enjoy cost finish get married happen tell fall asleep rain like 1. I've bought Mary a present. Do you think she will like it? 2. The weather doesn't look very good. Do you.. ? 3. The meeting is still going on. When do you... ? 4. My car needs to be repaired. How much......... ? 5. Sally and David are in love. Do....................... ? 6. "I'm going out now". "O.K. What time.......... :.? 7. The future situation is uncertain. What........... ? 8. John starts his new school tomorrow. Do you. ? 9. Fred can't keep a secret. Do you...................... ?
|
||||||||
|