МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
B) In pairs talk about future activities that you haven't planned beforehand.Use I think/expect I'll…. to show lack of certainty. Talk about: this evening next weekend the summer holidays your next birthday e.g. A: What are you going to do this evening? B: I'm not sure. I think/ expect I'll go and see some friends. Note: If you want to emphasize 'intention' use 'to be going to do smth.' Ex. 47Practise the Future Simple expressing a spontaneous decision, offer, promise, warning, consequence a) Put in will (‘ll) or won't 1. Can you wait for me? I won't bevery long. 2. There's no need to take an umbrella with you. It... rain. 3. If you don't eat anything now, you ... be hungry later. 4. I'm sorry about what happened yesterday. It .... happen again. 5. I've got some incredible news! You ... never believe what's happened. 6. Don't ask Margaret for advice. She ... know what to do.
b) Complete the sentences with one of these verbs in the Future Simple. be be come get like look pass 1. Don't worry about your exam. I'm sure you'll pass. 2. Why don't you try on this jacket? It... nice on you. 3. You must meet George sometime. I think you ... him. 4. It's raining. Don't go out. You ... wet. 5. They've invited me to their house. They ... offended if I don't go. 6. I've invited Sue to the party, but I don't think she .... 7. I wonder where I ... in 20 years from now.
c)Now warn the following people about the consequences of their behaviour,way of life, action, etc. e.g. If he eats too many sweets and doesn 't brush his teeth regularly, his teeth will get decayed. 1.A boy who eats a lot of sweets and never brushes his teeth. 2.A man who smokes heavily, eats too much and never does any exercise. 3.A student who stays up late every night and never does any work. 4. An unemployed young woman who goes to interviews in jeans and a sweater. 5. A professional footballer who goes out drinking four nights a week. 6. A driver of a car with bald tyres. 7. A group of climbers going out when the weather forecast is bad. 8. A student who doesn't want to learn the vocabulary of the text. 9. Some students who are going to have a big party in a block of flats. 10..A boy who'd love to stroke that rottweiler.
|
||||||||
|