Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Text A History of PR

Early specialists in public relations specialized in promoting circuses, performances,and other public shows. Later, most PR practitionerswere recruited from journalism. Highly paid PR positionsare a popular career choicefor many journalists. PR historianssay the first PR firm, the Publicity Bureau, was established in 1900 by former newspapermen.Their first client was Harvard University.

The First World War also helped to stimulatethe development of public relations as a profession. Many of the first PR professionals, including Ivy Lee, Edward Bernaysand Carl Byoirstarted their careers with the Committee for Public Information, which organized publicity on behalf ofUS during World War I (One). Some histo­rians see Ivy Lee as the first real practitioner of public relations, but Edward Bernays is consideredtoday as the profession's found­er. Indescribing the origin of the termPublic Relations, Bernays wrote, «When I came back to the United States, I decided that if you could use propaganda for war, you could certainlyuse it forpeace. And propaganda was a bad word because of the Germans using it. So what I did was to try to find some other words, so we named our organizaion Council on Public Relations».

Ivy Lee was a man who developed the modern news release (also called a «press release»). He introduced a philosophy of the «two-way street»public relations, in which PR consists ofhelping clients listen as well as communicate messages to their publics. In prac­tice,however, Lee often worked in one-way propaganda on behalf of clients with bad image, including John D. Rockefeller.

Bernays was the profession's first theorist. A nephewof Sigmund Freud, Bernays took many of his ideas from Freud's theories about the irrational, unconsciousmotives of human behavior.Bernays wrote several books, including Crystallizing Public Opinion (1923), Propaganda (1928), and The Engineering of Consent(1947). Bernays


saw public relations as an «applied social science»that uses psy­chology, sociology, and other disciplines to scientifically manipu­late the irrationalpublic. «The consciousand intelligent manip­ulationof the opinions of the masses is an important element in democratic society,» he wrote in Propaganda. «Those who manip­ulate this unseen mechanismof society form an invisible govern­ment which is the true ruling powerof our country.»

One of Bernays' early clients was the tobacco industry.In 1929, he managed a legendary publicity event aimed at persuad­ing womento start smoking cigarettes. Bernays arranged a march of women smoking cigarettes as a form of protest against the norms of a society. Photographs of what Bernays called the «Torches of LibertyBrigade» were sent to newspapers, persuading many wom­en to equatesmoking with women's rights.

From www.wikipedia.com




Переглядів: 488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Lesson 2 HISTORY OF PUBLIC RELATIONS | Questions to the text

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.