МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Text В Organization of publishing housesPublishers are like four different businesses combined under one roof.These four departments of the publishing house are: 1. The editorial department. This department produces the editorial contentof the jornal and sets its character. 2.The advertisement or marketing department. This is a sales departmentwhich earns incomefor the publisher by selling advertisement spaceto advertisers. The cost of the space depends on the circulation figures(number of copies sold) and the readership figures(number and kind of people who read the publication). 3. Production department. This department manages the printing of the journal which contains the editorial and the advertisements. Working with the other departments (including circulation), the production department has to forecast salesand produce the required number of copies. 4. Circulation department. This is another sales department which has responsibility for selling copies through its circulation representatives to wholesalers, newsagentsand street vendors,and for organising distributionby road, rail,sea or air. The PR specialist works with the editorial department. It is not necessary to contact the advertisement side. That is the work of the company advertising manager and the advertising agency space buyer. However, if the PR manager is responsible for both advertising and public relations he or she should remember the distinctions.The PR practitioner should not talk to an editor about advertising or to an advertisement manager about editorial matters.The editor and advertisement manager have separate functions. PR specialist should hot try to buy space if editorial coverage is given or agreeing to buy advertisement space because editorialcoverage is offered. The two should be kept apart.A PR story being published because it is worth printingand advertisement space being bought because it is worth buying. Adapted from F. Jefkins PR manageror consultant must not pay for the editorial. This would be a breach of the IPR Code of Professional Conduct.
|
||||||||
|