МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Менеджмент на зламі 20-21 столітьПодії XX століття - дві найжорстокіші світові війни, появатоталітарних держав, процеси розвитку всесвітньої системи гос-подарювання, ринкових відносин і демократичних структур, на-уково-технічна революція - привели до зміни мислення і системицінностей. Суть цієї трансформації - криза гуманізму. Загалом, характеризуючи культурний розвиток XX сто-ліття, слід звернути увагу на ряд наступних його суттєвихвзаємопов'язаних рис. Виключного значення в культурі XX сто-ліття набули наука і техніка. Наука досягла значних висот прак-тично в усіх сферах буття людини. З'явилося багато нових наук,значення яких ще повністю не виявилось: кібернетика, екологія,генна інженерія; відбулися революційні відкриття в галузі ядер-ної фізики, хімії, математики, психології. Науково-технічна рево-люція здійснює небувалий переворот у житті людей. У найбільшрозвинених країнах формується постіндустріальне суспільство,для якого характерні такі риси: створення економіки послуг, домі-нування у суспільстві науково-технічних спеціалістів, пануванняінформаційного сектора в економіці, зростання соціальної мобіль-ності, темпу життя. Сучасні дослідники по-різному оцінюють вплив науково-техніч-ної революції на життя суспільства. З одного боку, висловлюєтьсяоптимістична впевненість у безмежних можливостях науково-технічного розуму, висуваються технократичні утопії (Тоффлер,Масуда); з іншого - посилюються антисцієнтистські настрої. Тех-ногенні кризи, поява глобальних проблем вказують на те, що на-уково-технічний прогрес, позбавлений гуманістичного виміру,не врівноважений прогресом моральним і духовним, несе загрозулюдству. Найбільш значимими та пріоритетними проблемами сучасностівиступають глобальні проблеми. Термін «глобальні проблеми» бувуведений у наукову літературу і отримав широке розповсюдженнязавдяки діяльності Римського клубу. Сьогодні під глобальнимипроблемами розуміють цілу низку проблем, які зачіпають життявсього людства, а їх розв'язання можливе лише зусиллями всіх на-родів, які населяють Землю. Весь комплекс глобальних проблемможна згрупувати навколо трьох фундаментальних напрямківрозвитку, що описують спосіб існування людини у світі: «людина -техніка», «людина - культура», «людина - природа». У кожній ізцих систем по-своєму проявляється загроза людству. Зокрема, усистемі «людина - техніка» загроза виникає з боку використаннятаких видів енергії як ядерна, термоядерна тощо. Зовсім невідомідля людини наслідки роботи машин, що працюють на принципахсамовдосконалення і самонавчання. Система «людина - культу-ра» зачіпає сутнісні риси людського буття, і скорочення культур-ного поля людини загрожує всім. Система «людина - природа»складалася тисячоліттями. І якщо на початку людської історії вній діяли табу, ритуали, культи, що досить адекватно часу забез-печували єдність природного і штучно створеного, то на сучасномуетапі, внаслідок нерозумного втручання людини в природу, остан-ня все більше починає проявляти себе як могутня сила, що зможезнищити все людство.
|
||||||||
|