Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Концепції стратегії підприємства

Протягом тривалого часу в економічній літературі виокремилися різні підходи до формування стратегії підприємства.

Так, відомі економісти Г. Мінцберг, Б. Альстренд, Лемпел виділяють три напрями формування стратегії підприємства:

1) директивний, основою якого є технологія, послідовність та методи розроблення стратегії. Він включає концепції: дизайну (формування стратегії як процесу конструювання і моделювання); планування (розглядає створення стратегії як формальний процес використання процедур, прийомів, засобів); позиціювання (вважає розроблення стратегії суто аналітичним процесом);

2) підприємницький, він включає концепції: підприємництва (стратегія розглядається як результат передбачення); когнітивну (базується на аналізі процесів мислення та психології при обробленні інформації і прийнятті рішень); навчання (стратегія розглядається як безперервний процес формування нових ідей і їх впровадження); влади (стратегія розглядається як процес взаємовідносин у фірмі та із зовнішнім середовищем); культури (вважає культуру управління головною передумовою розроблення стратегії та успішного розвитку фірми); зовнішнього середовища (розглядає формування стратегії як реакцію на зміну зовнішніх впливів);

3) синтетичний, який передбачає поєднання всіх, або кількох основних концепцій. Він передбачає розподіл всіх процесів за стадіями життєвого циклу продукту та передбачає формування конфігурації підприємства (побудови внутрішньої структури та елементів зовнішнього середовища) а також безпосереднє розроблення стратегії.

Англійський вчений Майкл Портер вважає, що в ринковій економіці є споживач, якого цікавить ціна і якість (це є два основні орієнтири для будь-якої стратегії). При цьому ціни можна знижувати лише шляхом скорочення витрат, а підвищення якості забезпечується через прагнення до унікальності окремих споживчих властивостей (напрям диференціації).

Виходячи із зазначеного, вчений виділив такі стратегії:

Стратегія контролю над витратами ґрунтується на зниженні витрат на виготовлення власних виробів порівняно з конкурентами, що дозволяє знизити можливість появи нових конкурентів.

Стратегія диференціації орієнтує підприємство на виробництво кращих товарів та надання привабливіших послуг порівняно з конкурентами. Цього можна досягти завдяки іміджу, сервісу та розгалуженій мережі філій компанії.

Стратегія фокусування – це орієнтація підприємства на певну групу споживачів, обмежений асортимент продукції або на специфічний географічний ринок.

Стратегія прориву передбачає швидке розширення ринку. Однак вона вимагає значних інвестицій та пов’язана із значним ризиком.

Еволюційна стратегія спирається на інновації, тобто вона передбачає модернізацію виробництва та сфери обслуговування споживачів за рахунок впровадження нових досягнень в технології та техніці.

Стратегія виживання, використовується у кризових ситуаціях. Вона передбачає зняття з виробництва застарілої продукції, зменшення витрат, скорочення персоналу.

Стратегія обмеженого зростання застосовується зрілими компаніями, яких задовольняє їх місце на ринку. Тому вони діють з мінімальним ризиком.

Стратегія зростанняпередбачає постійнепідвищення рівня показників підприємства відносно попереднього періоду. Вона характерна для підприємств, що швидко розвиваються та при стабільній зовнішній економічній ситуації.

Стратегія скорочення використовується, коли підприємство ліквідовується або переорієнтовується на іншу продукцію або інший вид діяльності.

Стратегія поєднання альтернатив – підприємство вибирає із кількох можливих кращий (альтернативний) варіант свого розвитку, або одночасно розвиває кілька альтернативних варіантів з тим що мінімізувати ризик. Цією стратегією як правило користуються великі підприємства.

На сучасному етапі розвивається концепція синергізму. Вона передбачає забезпечення розвитку підприємства в результаті системного ефекту, тобто одночасної реалізації кількох цілей. Наприклад, реорганізація виробничої системи і структури управління, що дозволить підвищити ефективність виробництва без значних додаткових ресурсів, а за рахунок раціоналізації їх використання.

 




Переглядів: 811

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність і особливості стратегії підприємства | Еволюція стратегії підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.