Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад 1

Для комплексного дослідження рівня самооцінки взято «Методику дослідження самооцінки особистості» С.А. Будассі, яка базується на взаємозв’язку між уявленнями про «Я-ідеальне» та «Я-реальне». Автор вважає, що чим більш тісний взаємозв’язок між «Я-ідеальним» та «Я-реальним», тим вищий та адекватніший рівень самооцінки. Отримані дані за методикою С.А. Будассі (табл. 2.3) показали, що у більшості респондентів (39%) наявний високий адекватний рівень самооцінки, тобто їм характерне позитивне ставлення до себе, самоповага, прийняття себе, відчуття власної повноцінності. У 8% опитуваних рівень самооцінки високий, неадекватний, що свідчить про неадекватність сприйняття себе, своїх сил, відсутність самокритичності. Низький, проте адекватний, а отже, реалістичний рівень сприйняття себе, характерний для 20% респондентів. Нечітке і недиференційоване уявлення людини про своє «Я-ідеальне» та «Я-реальне», і, як наслідок, низький неадекватний рівень самооцінки, характерний для 12% респондентів даної вибірки.

Таблиця 2.3

Рівень самооцінки особистості за методикою С.А. Будассі

Рівень самооцінки Кількість (у %)
Низький неадекватний 12%
Низький адекватний 20%
Середній адекватний 21%
Високий адекватний 39%
Високий неадекватний 8%

 

Приклад 2

Отже, важливим моментом аналізу сімейної системи є також аналіз комунікацій. На нашу думку, стиль сімейного виховання, який виявляється у своєрідній манері спілкування та взаємодії (В.М. Мініяров) і презентує певний тип комунікацій між дітьми та батьками. Для більш повного сімейного аналізу було порівняно тип сім’ї та стиль сімейного виховання, як його сприймають підлітки. Результати наведено у табл. 2.5.

Табл. 2.5.

Результати співвідношення стилів сімейного виховання та типів функціонування сім’ї, одержаного на основі аналізу опитувальників «Батьків оцінюють діти» та «Шкала сімейної адаптації та згуртованості» (FACES-3) Д.Х.Олсона

Тип функціонування сім’ї Стиль сімейного виховання:
Адекватне виховання Потураюча гіперпротек Домінуюча гіперпротек Емоційне відкидання Жорстоке ставлення Гіпопро-текція
Збалансовані
Середньо- збалансовані
Незбалансовані

Як видно з табл. 2.5, у сім’ях зі збалансованим типом функціонування спостерігаються такі два стилі сімейного виховання як адекватне виховання, та домінуюча гіперпротекція. Це свідчить про те, що у збалансованих сім’ях взаємини у дитячо-батьківській підсистемі переважно будуються за принципом діалогічності та партнерства. Що стосується 4% сімей з домінуючою гіперпротекцією, то можемо висунути припущення, що, незважаючи на надмірну опіку та порушення дистанції у дитячо-батьківській підсистемі (очевидностосунки між батьками та дітьми ще не вийшли на новий рівень, на якому стало б можливим прийняття самостійності підлітка), у взаєминах між іншими членами сім’ї вдало поєднуються власна незалежність та тісні взаємозв’язки. Це і дозволяє сім’ї загалом бути збалансованою та гармонійною.




Переглядів: 460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад 2 | Приклад 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.