Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правове регулювання повітряного транспорту України

Повітряний транспорт України є складовою системи транспорту України. Основні засади функціонування повітряного транспорту закладено в Законі України «Про транспорт» та в спеціальному кодифікованому нормативному акті — Повітряному кодексі України. Авіаційний транспорт — це всі види підприємств, організацій та установ, діяльність яких спрямована на створення умов та використання повітряного простору людиною за допомогою повітряних суден. Сукупність правових норм, що регулюють відносини між цими підприємствами та споживачами транспортних послуг у сфері авіації, утворює Повітряне право України. Дія Повітряного права України поширюється на всіх користувачів повітряного простору України в частині, що їх стосується, як на території України, так і за її межами, якщо закони країни перебування користувача не передбачають іншого.

Держава здійснює регулювання діяльності цивільної авіації через Міністерство транспорту України, Департамент авіаційного транспорту та інші об’єднання і відповідні органи авіаційного транспорту України.

За рішенням Міністерства транспорту України можливе проведення робіт у зазначених напрямках з органами інших держав з метою якіснішого вирішення питань та з меншими витратами. Державний департамент авіаційного транспорту (Укравіатранс) є спеціальним урядовим органом державного управління який діє у складі Мінтрансу та йому підпорядковується; діяльність Укравіатрансу регулюється Постановою КМУ від 29 березня 2000 р. № 573 «Про утворення Державного департаменту авіа-

ційного транспорту». Згідно з Положенням основним завданням Укравіатрансу є участь у межах його компетенції в реалізації державної політики з питань розвитку цивільної авіації, проведення реєстрації та сер-

тифікації об’єктів і суб’єктів цивільної авіації, ліцензування їх діяльності, здійснення державного нагляду за забезпеченням авіаційної безпеки і безпеки польотів повітряних суден цивільної авіації та реалізація інших завдань. Взаємодія органів виконавчої влади України щодо нагляду за безпекою польотів повітряних суден здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державне управління у сфері авіаційного транспорту зазнає значного впливу так званого «іноземного елементу» — міжнародних організацій і відповідних міжнародних угод. З метою реалі-

зації Угоди про цивільну авіацію і про використання повітряного простору (997-405), а також здійснення роботи Ради з авіації та використання повітряного простору, створено постійно діючий виконавчий орган — Міждержавний Авіаційний Комітет (МАК), утворений незалежними державами (державами-учасницями). МАК взаємодіє з Державним департаментом авіаційного транспорту Міністерства транспорту України в галузі нормування льотної придатності і процедур сертифікації авіаційної техніки відповідно до делегованих МАК функцій та угод між ними. У структурі МАК створено Авіаційний регістр МАК (Авіарегістр) — орган МАК, що здійснює діяльність у галузі льотної придатності і процедур сертифікації повітряних суден, їхніх компонентів, виробництва авіаційної техніки, придатності міжнародних і категорійних аеродромів та їхнього устаткування до експлуатації, охорони навколишнього середовища від впливу авіації з видачею відповідних сертифікатів, свідоцтв і еквівалентних їм документів, а також здійснює сертифікацію організацій, що розробляють авіаційну техніку, акредитацію організацій (центрів), що виконують сертифікаційні роботи, й уповноважених Авіарегістром представників та експертів (експертів-аудиторів). Особливістю нормативного регулювання діяльності у сфері авіатранспорту є авіаційні правила.Авіаційні правила визначають і регулюють порядок діяльності авіації України з метою забезпечення безпеки польотів та екологічної безпеки.

Основними елементами інфраструктури (матеріальною складовою) повітряного транспорту є повітряні судна, аеродроми й аеропорти. Авіаційне транспортування здійснюється спеціальним транспортним засобом — повітряним судном. Повітряне судно— це літальний апарат, що тримається в атмосфері за рахунок його взаємодії з повітрям, відмінної від взаємодії з повітрям, відбитим від земної поверхні, і здатний маневрувати в тривимірному просторі (ст. 15 Повітряного кодексу України).




Переглядів: 1450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація та правове регулювання перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом | Повітряні судна поділяються на державні, цивільні та експериментальні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.