МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Перелік банківських послуг суб ’єктам ЗЕД.
В даний час, в умовах становлення української банківської системи, що відповідає ринковим умовам, названі послуги не можуть бути надані суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності в повній мірі. Тому українські фірми й підприємства, укладаючи зовнішньоекономічні угоди, повинні враховувати можливості свого банку, головне, вчитися правильно визначати валютно-фінансові умови контракту і, насамперед, форми валютних розрахунків. На стан валютних розрахунків впливає багато різних обставин, наприклад, економічні і політичні відносини між країнами; становище країни на товарних і грошових ринках; ступінь державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і його ефективність; валютне законодавство; валютні торгові правила і звичаї; стан платіжних балансів та ін. В зв’язку з цим систему валютних розрахунків можна розглядати як відносно самостійну, яка має свої особливості. По-перше, на відміну від внутрішніх, валютні розрахунки регулюються не тільки національними нормативними і законодавчими актами, але й міжнародними законами, банківськими правилами і звичаями. Наприклад, такими як Єдиний чековий закон, прийнятий Женевською вексельною конвенцією в 1930 p., Уніфіковані правила і звичаї для документарних акредитивів. По-друге, валютні розрахунки здійснюються в різних валютах. Тому, з одного боку, на їх ефективність впливає динаміка валютних курсів. А з другого боку, нормальне функціонування товарно-грошових відносин можливе тільки в умовах вільного обміну національної валюти на валюти інших країн. Інакше кажучи, найбільш ефективна участь тої чи іншої країни в міжнародному розподілі праці і валютних торгових розрахунках можливa тільки на основі конвертованої валюти. Обмінність національної валюти забезпечує: • вільний вибір господарськими об’єктами найбільш вигідних ринків збуту і закупок в середині країни і за кордоном; • більш активне залучення іноземних інвестицій і розміщення інвестицій за кордоном; • стимулювання впливу іноземної конкуренції на підвищення ефективності, гнучкості й адаптації національних підприємств до середовища, що міняється; • підтягування національного виробництва до рівня валютних стандартів по цінах, витратах, якості й асортименту; • можливість здійснення валютних розрахунків в національній валюті. По-третє, особливістю валютних розрахунків є й те, що в країнах з частково конвертованою валютою держава використовує певні валютні обмеження. В цих умовах підприємствам-суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності необхідно сумлінно вивчати і постійно враховувати в своїй роботі питання експортного й імпортного ліцензування, валютного контролю, податкового законодавства, технічних стандартів і вимог, особливості тарифів і квот, антидемпінгових законодавств, наявності конвертованої валюти і стабільності валюти в країні потенційного іноземного партнера. На сьогоднішній день, відповідно до чинного законодавства, із метою забезпечення своєчасного і якісного проведення розрахунків по зовнішньоторговельних контрактах, сторонами яких є суб’єкти підприємницької діяльності України, акредитивні розрахунки повинні здійснюватися відповідно до Уніфікованих правил і звичаїв для акредитивів. Вимоги уніфікованих правил повинні враховуватися суб’єктами підприємницької діяльності при укладанні контрактів. У протилежному випадку такі зовнішньоекономічні договори можуть бути у встановленому порядку визнані недійсними. Як уже було зазначено, уніфіковані правила в кожній окремій країні приймаються до виконання в рамках норм національного законодавства. При здійсненні будь-якої операції комерційні банки керуються, у першу чергу Законом України «Про банки і банківську діяльність». Відповідно до статті 3 закону, банки можуть здійснювати розрахунки з доручення клієнтів, банків-кореспондентів і вести їхні рахунки. Стаття 32 Закону про банки визначає, що банки здійснюють розрахунки у формах, встановлених у валютній банківській практиці. Україна як самостійна держава встановлює зовнішньоторговельні й інші економічні зв’язки з закордонними країнами через свої органи й уповноважені організації. Режим здійснення валютних операцій і пов’язаних із ними валютних розрахунків на території країни, повноваження державних органів і функції банків і інших кредитно-фінансових установ України, права й обов’язки суб’єктів валютних відношень установлюються Декретом Кабінету Міністрів «Про систему валютного регулювання і контролю». Валютні розрахунки по комерційних договорах здійснюються уповноваженими банками, як правило, у вільноконвертованій валюті, а також у валюті з обмеженою конвертованістю і розрахунковій валюті клірингових рахунків, відповідно до умов міждержавних і міжбанківських договорів. Уповноважені банки можуть здійснювати валютні розрахунки у формі акредитива, інкасо, банківського переказу й в інших формах, що мають місце в валютній банківській справі. Вибір конкретної іноземної валюти і форми розрахунків по зовнішньоторговельних контрактах визначається угодою сторін і фіксується в умовах контракту. Головною відмінністю валютних розрахунків є значне збільшення ризику, що значною мірою залежать як від відстані, так і від інформаційних можливостей. Головну роль у проведенні єдиної валютної політики грає Національний банк як центральний банк країни. На нього покладені функції по організації валютних розрахунків держави. При проведенні валютних розрахунків банки і їхні клієнти керуються принципами вказаними в таблиці 4.6. Таблиця 4.6.
|
||||||||||||||||||||||||||||
|