Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поради щодо виправлення граматичних помилок

(за М.Алексієвою, А.Бородич, О.Соловйовою, В.Ящиною)

• Виправлення граматичних помилок у мовленні дитини має сприяти усвідомленню нею мовної норми, навчити дитину розрізняти прави­льне мовлення;

• не слід повторювати за дитиною неправильну граматичну форму, потрібно навести їй зразок правильного мовлення й запропонувати повторити його. Як зразок можна використати приклад правильно­го мовлення одного з дітей. У старших групах бажано залучати са­мих дітей до виправлення помилок;

• помилки потрібно виправляти у тактовній, доброзичливій формі піс­ля заняття чи гри, коли дитина спокійна, емоційно не збуджена;

• помилки слід виправляти відповідно до віку. Так, виправляючи помилку у дітей молодшого дошкільного віку, вихователь має правильно сформулювати фразу чи речення. «Так, Олю, це добре, що в тебе багато цукерок» (Дитина сказала: цукерків);

• дітей старшого дошкільного віку слід навчати розрізняти помил­ки й самостійно виправляти їх, використовуючи такі прийоми: констатація неправильного висловлювання; наведення зразка аналогічних висловлювань і спонукання дитини до порівняння й правильного мовлення;

• помилки потрібно виправляти, враховуючи стан дитини й умови, в яких вона перебуває (не можна виправляти помилку, якщо ди­тина чимось зайнята);

• вихователь має пам'ятати — невиправлена помилка — це ще одне підтвердження неправильних умовних граматичних зв'язків як дитини-мовця, так і тих, хто її слухає.

• Що повинно бути покладено в основу роботи вихователя з виправлен­ня допущених помилок?

• Назвіть прийоми виправлення граматичних помилок у дітей дошкіль­ного віку.


 

Структурна блок-схема

«Зміст перевірки граматичної правильності мовлення»

• Зякою метою здійснюють перевірку граматичної правильності мов­лення дітей та який матеріал використовують при цьому?

• Проаналізуйте компоненти змісту перевірки граматичної правильності мовлення та визначте необхідний дидактичний матеріал для проведення обстеження мовлення дитини.


 

Структурна блок-схема

«Прийоми обстеження особливостей граматичної будови мовлення дітей»

• Підберіть діагностичні завдання для з'ясування рівня сформованості граматичної компетенції дітей.

Структурна блок-схема

«Типи та види словотворень»

 

Типи словотворень (інновацій) Види словотворень (інновацій)
· Словотворчі · Конструювання нових слів («дитячі неологізми»)
· Морфологічні · Дитяча етимологія слів
· Лексико-семантичні · Розширення або звуження значних слів
· Синтаксичні · Конструювання нових слів (дитячі неологізми»)

• Наведіть приклади дитячих словотворень. До якого типу та виду інно­вацій вони належать? Обґрунтуйте свою відповідь.

•Проаналізуйте книгу К.Чуковського «Від 2 до 5» (К.: Радянська школа, 1982). Як пояснює К.Чуковський причину дитячих «неологізмів»?




Переглядів: 1712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РОБОТА З СХЕМАМИ, ТАБЛИЦЯМИ ТА МОДЕЛЯМИ | Шляхиформування граматичної правильності мовлення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.