Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Змістовий модуль ІІІ. Формування граматичної, фонетичної, художньо-мовленнєвої компетенції дітей

 

Тема 3.2. Методика виховання звукової культури мовлення

Питання для обговорення

1. Поняття звукової культури мовлення.

2. Закономірності засвоєння звука дитиною.

3. Особливості звуковимови дітей у різних вікових групах.

4. Індивідуальна перевірка звукової культури мовлення дітей.

5. Методи і прийоми виховання звукової культури мовлення дітей.

6. Методика виховання звукової культури мовлення на заняттях.

Основні категорії та поняття

Звукова культура мовлення, фонетика, звуки мовлення, фонема, артикуляція звуків, дикція, орфоепічна правильність мовлення, фоне­тична правильність мовлення, літературна вимова, мовленнєве дихан­ня, голос, фонематичний слух, фонематичне сприйняття, інтонація, засоби інтонаційної виразності (мелодійність, темп, ритм, тембр мов­лення; фразовий і логічний наголос); звуковимова, фонетична компе­тенція.

Вислови про мову, мовлення

Засвоєння звукового боку мови починається з того моменту, коли мова стає засобом спілкування.

Д.Ельконін.

Звукова культура мовлення є складовою частиною мовленнєвої культури.

О.Максаков, М.Фомичова.

У результаті практичного відношення до мови як засобу спілкування з дорослими у неї формуються «життєйські» поняття про рідну мову. На її основі дитина легко оперує фонемами рідної мови, словниковим запасом, правильною граматичною будовою мови.

Л.Виготський.

Дитина досить рано усвідомлює, що є мовною нормою, виступає борцем за цю норму, виправляє усякі відхилення у вимові як дітей, так і дорослих. У цьому виявляється виняткова чутливість дитини до соціальної суті мови.

О.Гвоздєв.

У мовленні людини виявляється психологічне обличчя особистості... По­казовим уже є те, як Людина розпочинає розмову і як її закінчує; у темпах більш менш відчутно виступає її темперамент; у її інтонаційному, ритміч­ному, загалом експресивному малюнку ЇЇ емоційність, а в його змісті ви­світлюється її духовний світ, її інтереси, їх спрямованість...

С.Рубінштейн.

У дітей ще до вступу до школи спостерігається значний інтерес до мов­них явищ. Цей інтерес особливо широко охоплює вимову (фонетику) і зна­чення слів (семасіологію).

О.Гвоздєв.


Завдання для самостійної роботи




Переглядів: 321

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робота над термінами та поняттями | РОБОТА З СХЕМАМИ, ТАБЛИЦЯМИ ТА МОДЕЛЯМИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.