МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Робота над термінами та поняттямиГраматична компетенція — неусвідомлене вживання граматичних форм рідної мови згідно з законами і нормами граматики (рід, число, відмінок, клична форма тощо), чуття граматичної форми, наявність корекційних навичок щодо правильності вживання граматичних норм. Граматична правильність мовлення — це дотримування в процесі спілкування основних граматичних норм, сформульованих у вигляді правил. Граматика — будова мови, тобто система морфологічних одиниць, категорій і форм. Граматика — розділ мовознавства, що вивчає граматичну будову мови. Граматика має два розділи: морфологію і синтаксис. Морфологія вивчає словотворення, граматичні властивості слів, частини мови. Синтаксис досліджує засоби і правила побудови речень і словосполучень. Словотвір вивчає будову і творення нових слів. Граматичне значення — це значення відношень між явищами дійсності, які позначаються словами. Граматична категорія — це система протиставлених одна одній однорідних граматичних величин. Літературні норми мови — це сукупність загальноприйнятих правил, якими користуються мовці в усному й письмовому мовленні. Граматичні норми мови — це загальноприйняте й обов'язкове вживання граматичних правил, тобто форм слів та їх сполучуваності в реченнях. Словотворення — активний процес неусвідомленого створення нових слів і граматичних форм на основі чуття рідної мови. Запитання для самоконтролю 1. Що означає поняття «граматична будова мовлення»? 2. К.Д.Ушинський назвав граматику «логікою мови». Поясніть, чому саме граматика є логікою мови. 3. Роз'ясніть значення термінів «граматичне значення», «граматична категорія». 4. Назвіть основні одиниці граматики. 5. Кому належить вислів «Граматичну систему рідної мови дитина опановує до трьох років»? 6. Сформулюйте етапи становлення граматичної будови мовлення у дітей раннього віку. 7. Назвіть закономірності засвоєння граматичних значень дітьми дошкільного віку. 8. Зазначте типові граматичні помилки у мовленні дітей та причини їх появи. 9. Окресліть завдання формування граматичної правильності мовлення у дітей. 10. Дайте класифікацію методів і прийомів формування граматичної правильності мовлення у дошкільників. 11. Які групи дидактичних ігор використовують для формування граматичної правильності мовлення дітей? 12. Перерахуйте вимоги до дидактичних вправ, що використовуються для розвитку граматичних навичок дітей. 13. Які шляхи формування граматичної правильності мовлення дітей? 14. Хто зі вчених розглядає дитяче словотворення як закономірний процес оволодіння граматикою в дитинстві? 15. Чи тотожні поняття «словотворення», «словотворчість», «мовленнєво-творча діяльність» ? Аргументуйте свої міркування. 16. Як називається книга К.Чуковського, у якій зібрано перлини дитячого словотворення? 17. Обґрунтуйте, чи є будь-яке словотворення відхиленням від граматичної норми, граматичною помилкою? 18. Охарактеризуйте види, типи дитячого словотворення. Наведіть приклади. 19. Які сторони граматичної будови мовлення перевіряють у дітей? Який матеріал використовують при цьому? 20. У чому полягає специфіка занять з формування граматичної правильності мовлення?
|
||||||||
|