Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Робота над термінами та поняттями

Художньо-мовленнєва діяльність — це специфічний вид діяльності, пов'язаний із сприйманням, розумінням і відтворенням дітьми змісту художніх творів у різних видах ігор і театралізованих дійств; це продуктивно-естетична діяльність (музична, образо­творча, конструктивна), що супроводжується образним мовленням та у процесі якої використовуються різні жанри художнього слова.

Художньо-мовленнєва компетенція — комплексна характеристика особистості, полікомпонентний утвір, чинниками якого є когнітивно-мовленнєва, поетично-емоцій­на, виразно-емоційна, оцінювально-етична, театрально-ігрова компетенції.

Когнітивно-мовленнєва компетенція — наявність певних знань у дітей про пись­менників та їхні твори в межах програми вікової групи; здатність відтворити зміст знайомих творів, назвати автора твору, впізнати твір за його уривком чи ілюстрацією, прочитати напам'ять вірш; пригадати загадки, прислів'я, швидкомовки, лічилки.

Виразно-емоційна компетенція — вміння виразно та емоційно передати зміст худож­нього твору, дотримуючись адекватних засобів виразнрсті й вдало їх поєднуючи.

Поетично-емоційна компетенція — здатність дітей виразно читати вірші, здійсню­вати елементарний художній аналіз віршів (знаходити повтори голосних і приголос­них звуків, римовані рядки, добирати римовані слова тощо).

Оцінювально-етична компетенція — здатність дитини свідомо аналізувати поведін­ку героїв художнього твору, висловлювати своє ставлення до них, мотивувати мораль­ні на естетичні оцінки.

Театрально-ігрова компетенція — це наявність у дітей умінь і навичок самостійно розігрувати зміст знайомих художніх творів у театралізованих іграх, іграх-драматизаціях, іграх за сюжетами літературних творів, інсценувати твори в театральних виста­вах.

Театрально-мовленнєва діяльність — це вид художньо-мовленнєвої діяльності дош­кільників, пов'язаний з відтворенням засобами театрального мистецтва художніх об­разів, навіяних літературними творами, і складанням на цій основі власних сценаріїв ї сюжетів.

Образотворчо-мовленнєва діяльність — це вид художньо-мовленнєвої діяльності, в якій мовленнєві дії підпорядковуються меті та змісту образотворчої діяльності дитини для її збагачення, спрямування, стимулювання і коментарю.

Музично-мовленнєва діяльність — це один з видів художньо-мовленнєвої діяльнос­ті, що пов'язаний з вербалізацією музичних образів (у різних типах висловлювання), які сприймає чи відтворює дитина в різних способах музично-ритмічної активності.

Літературно-мовленнєва діяльність безпосередньо пов'язана зі сприйманням, еле­ментарним аналізом літературних творів і словесною творчістю під впливом художніх вражень.

Запитання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять «художньо-мовленнєва діяльність», «художньо-мов­леннєва компетенція».

2. Обґрунтуйте, в чому полягає своєрідність сучасного підходу до організації худож­ньо-мовленнєвої діяльності.

3. Розкрийте структуру художньо-мовленнєвої діяльності. Охарактеризуйте основні її компоненти.

4. Дайте характеристику різних видів мистецтва, які використовують у роботі з до­шкільниками (театр, література, музика, образотворче мистецтво).

5. Чому художнє слово є стрижнем в інтеграції різних видів дитячої творчості?

6. Висвітліть особливості художньо-естетичного сприймання в дошкільному віці.

7. Сформулюйте завдання формування художньо-мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку.

8. Які функції виконує художня література?

9. Визначіть принципи добору художніх творш для дітей.

10. Охарактеризуйте принципи ознайомлення дітей з художніми творами.

11. Назвіть джерела художнього читання і розповідання дітям.

12. Що є провідною формою роботи з художньою літературою у дошкільному закладі?

13. Які види та типи занять з художньої літератури Вам відомі? Як часто їх вико­ристовують?

14. Визначіть структуру занять з художньої літератури.

15. Назвіть види бесід за змістом художніх творів.

16. Коротко охарактеризуйте прийоми активізації дітей на заняттях з художньої лі­тератури.

17. У чому полягає специфіка занять з ознайомлення з поезією?

18. Дайте характеристику методів і прийомів керівництва словесною творчістю дітей.

19. Що таке казка? Які її жанрові особливості?

20. Висвітліть форми та методичні прийоми роботи з казкою у дошкільному закладі.

21. Назвіть види інтегрованих занять з пріоритетом мовленнєвих завдань.

22. Розкрийте роль продуктивної художньої діяльності на літературних заняттях.

23. Дайте визначення музично-мовленнєвої діяльності, виокремте її місце у струк­турі художньо-мовленнєвої діяльності.

24. Які види музично-мовленнєвої діяльності Ви знаєте?

25. Яке значення свят і розваг у житті дошкільників?

26. Охарактеризуйте етапи підготовки і проведення святкових заходів.




Переглядів: 4022

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичний вимір на педагогічну практику | Тема 4.1. Навчання елементів грамоти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.